180cc in beslag genomen!

Status
Not open for further replies.

Oguzhan

Snorscooter gezocht!
ik zit met het volgende.

Mijn vriend en ik hadden een 180cc motorrunner, helemaal eerlijk met Nederlandse motorkenteken.
Mijn vriend is 18 en ik 16.
We rijden weleens zonder kenteken op straat en zonder helm e.d., domme dingen uiteraard, maargoed.Dit is het probleem.

Mijn vriend is onlangs aangehouden met de motorrunner aan de hand(kentekenplaat zat er toen op) en de motor is toen in beslag genomen, vanwege het ontbreken van een verzekering, andere papieren waren wel in orde.
Mijn vriend had eerder al enkele boetes binnengekregen, omdat de agenten hem hadden herkend op de motor(niet staande gehouden dus).
Toen wij de volgende dag naar het politiebureau gingen om te vragen wat we moesten doen, kregen we te horen dat we de motor mochten ophalen als die verzekerd was.
Zogezegd, zo gedaan, op iemand anders zijn naam laten verzekeren omdat wij beiden nog geen 21 zijn en dus geen motorrijbewijs hebben.
Eenmaal aangekomen op het politiebureau krijgen wij te horen dat we de motor niet terugkrijgen, omdat er gevaarlijke capriolen mee zijn uitgehaald(zonder helm rijden, wheelies, wegrijden van politie, zonder plaat rijden, geen motorrijbewijs).Voor deze overtredingen zijn boetes uitgeschreven en die zullen betaald worden, want we zijn fout geweest.

Maar kunnen wij schudden naar onze motorrunner vanwege deze overtredingen?
Lijkt mij van niet, omdat de motor gewoon eerlijk is en alle papieren nu heeft.
Wat zou ik eraan kunnen doen om mijn tweewieler weer terug te krijgen?

Als iemand 5x te hard rijdt wordt zijn auto ook niet in beslag genomen en vernietigd:S

ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem, want ik wil toch wel weer lekker blazen:D
 
Advertisement - register to remove this

Als ik het zo lees zou ik als ik de politie was het ook niet teruggeven. Waarschijnlijk is er dus wel een wet dat ze je motor nog in beslag kunnen houden.

En wees reeel:

Beiden geen rijbewijs, niet verzekerd rondrijden, geen helm, reeks overtredingen, waar ben je mee bezig dan?
 
100% zeker weten dat je 'm niet terug krijgt.

Ik heb zelf Runner180 gereden aantal jaar mét verzekering en alles netjes in orde en heb in die jaren best wat gesprekken met politie gehad die me staande hielden (ze herkenden het Belgische kenteken niet altijd) over dit onderwerp.

Geen zin om de moraalridder uit te hangen, maar je weet dat het je eigen fout is. Ik hoop dat je hiervan geleerd hebt.
 
Als jullie diezelfde dingen met laten we zeggen een r6 hadden uitgespookt hadden ze hem ws ook wel in beslag genomen.

Het is gewoon een motorfiets en als je daar onverzekerd en zonder rijbewijs zo mee omgaat kan ik goed begrijpen dat de politie daar actie op onderneemt...

Niet leuk, maar ik kan me volledig vinden in de twee bovenstaande meningen.
 
ja helemaal terecht allemaal, maar zou ik hem niet terug kunnen krijgen als voorwaarde dat ik hem meteen verkoop?
Dat heb ik voorgesteld aan de agenten, maar daar kreeg ik geen antwoord op.
Waarschijnlijk kan het dus wel, maar willen ze me pesten, want ze zijn aardig gekgemaakt destijds:p
 
1) Zogezegd, zo gedaan, op iemand anders zijn naam laten verzekeren omdat wij beiden nog geen 21 zijn en dus geen motorrijbewijs hebben.

2) Als iemand 5x te hard rijdt wordt zijn auto ook niet in beslag genomen en vernietigd:S

3) ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem, want ik wil toch wel weer lekker blazen:D

1) Op je 18e kun je ook gewoon je rijbewijs halen.

2) En ook een auto kan om deze reden in beslag genomen worden.

3) Ben je nou echt zo achterlijk?
 
Ik denk dat mensen toch wel te makkelijk oordelen.
Imo is de kans groot dat je hem gewoon terug krijgt.

Maar wij kunnen hier geen antwoord op geven.

De politie zal je scooter ongetwijfeld even vast houden.
Als je gewoon rustig blijft en af en toe eens beld hoe het ervoor staat, zal je de scooter echt niet zo heel snel kwijt zijn.

Niet om de redenen die jij nu op geeft iig :)
 
Ik moet direct denken aan de complete discussie een tijd geleden over deze gasten... [ame="http://nl.youtube.com/watch?v=KxJR9aN0YxE"]YouTube - Shab Kanaleneiland - 180cc Deel 3[/ame] :p
 
Allemaal mogen ze ingenomen worden van mij, en daarna pletten.

Je/jullie hebben het toch echt aan jullie zelf te danken, en of je hem terug krijgt zul je vanzelf wel merken...
 
Dus, om het topic concreet af te sluiten (denk namelijk dat alles wel gezegd is) kan je altijd langs de wetswinkel of je rechtsbijstandverzekering raadplegen (mits je verzekerd bent :+)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top