Of 2mm kan ook nog, even uitvogelen, maar 5mm is veel te hoogBeetje verwarrend maar je heb een 1,5 mm ophoorplaat nodig, k-parts heeft er 1 voor 10€ geloof ik,
Cilinder ophoogplaat 1,5mm Gilera & Piaggio 125 - 180cc 2 Takt
0.9 en 1m zou goed moeten zijn. Het klopt inderdaad dat de spoelpoorten wel helemaal netjes open gaan, ook komt de zuiger gewoon uit de boring , zelf iets hoger waardoor de zuiger tegen de cilinderkop gaat maar dit zou ik kunnen oplossen door een extra dikke voetpakking..Nee, het is vervelender als je spoelpoorten niet helemaal open gaan. Weet je nou al welke squish voor je cilinder geadviseerd wordt? Anders rij je zometeen ook de boel kapot omdat het te krap staat. Meten is weten.
Je ophoogplaat onder de Voet is te laag .... Moet 5mm Zijn ... kijk anders eens bij WB Tuning , of bij Gerenormeerde Jos Dijkman ,
1,5 MM ? was nou 1,5 mm ,,, goed / leuk om de Squish af te stellen ...
Word eens wakker Man .... verdiep je eens in de Materie .
(wil er niet teveel op ingaan ,,, zal anders weer een waarschuwing krijgen ).
Heb net zelf ook weer bijna een Blok 183 Klaar ... alles is voorbereid bij AVDM , dus voor mij alleen Bouwen , dus mag zeggen dat ik geen onzin uit kraam .
Spacer moet er zeker tussen wil je cilinderinhoud vergroten maar er moet degelijk wat aan je poorten gedaan worden wil je het beetje fatsoenlijk krijgen... standaard word de malossi voor slag 52 gemaakt maar aangezien je nu een slag 55 erin zet zou het beteken dat je poorten in ODP moet bijwerken...Beste Bas ... Drijfstang word langer , dus de slag word groter .... dus ingaand , als uitgaand .
Dus .. Dat Jos Dijkman en WB Tuning een ophoog plaat bij leveren bij een 55 slag krukas , is onzin ?
Het is wel zo ... een slag 52 krukas draait meer toeren als een 55 slag , 55 slag heeft meer kracht en koppel .
Voor DE goede orde : een 5MM ophoogplaat voor ONDER de Voet , word alleen toegepast bij een 172 CC Cilinder met een Krukas slag 55 , om die te verhogen naar 183 CC .. niets meer , niets minder .
Verder wil ik er niet verder op ingaan .
Post automatically merged:
Heb dit weekend nog een blok klaar gemaakt, vers fris blok.
BGM krukas slag 52 .... wat het er gebeurd als ik er een slag 55 Krukas ingezet had ??
Beste Bas ... Drijfstang word langer , dus de slag word groter .... dus ingaand , als uitgaand .
Dus .. Dat Jos Dijkman en WB Tuning een ophoog plaat bij leveren bij een 55 slag krukas , is onzin ?
Het is wel zo ... een slag 52 krukas draait meer toeren als een 55 slag , 55 slag heeft meer kracht en koppel .
Voor DE goede orde : een 5MM ophoogplaat voor ONDER de Voet , word alleen toegepast bij een 172 CC Cilinder met een Krukas slag 55 , om die te verhogen naar 183 CC .. niets meer , niets minder .
Verder wil ik er niet verder op ingaan .
Post automatically merged:
Heb dit weekend nog een blok klaar gemaakt, vers fris blok.
BGM krukas slag 52 .... wat het er gebeurd als ik er een slag 55 Krukas ingezet had ??