RicoEhdCoD
Well-Known Member
Beste kennens ik zit met het volgende probleem en kom er naar maanden niet uit ik zal eerst even mij set up omschijven ivm met dit probleem
172cc ddl 2
Pwk 28 /vl 16
Rvs /standaart sm06 demper
Mhr multivar met standaart snaar en koppeling
Polini wingbel
180 vertanding
Malossi cdi /afgedraaid vliegwiel
Nou zit ik met het volgende probleem
Ik heb meerdere 2t motorscooter gehad van 125 naar 172 180
nou en zij hadden allemaal een 20'5 oem dellorto carb of een mikuni 20'5
de afsteling is vrij wel vaak zo als die uit de fabriek kwam
en dan valt mij het volgende op
als deze scooters op snelheid zitten ongeacht hoe hard ze rijden
en gooien dan het gas dicht
tikt de motor blokje heel egaal terug
en blijft dan als waare fonken
terwijl je uitrolt
gas hername is dan ook heel direct merk ik zelf
laast heeft een maat van mij een 180cc runner gekocht die
ook een pwk polini 28 had
hij trok het gas los en ja hoor hij tikt mooi egaal terug
Maarrrr!!!! nou laat ik mijn gas los
en lijkt het als off die geen verbranding meer maakt
en doet dan een soort van engine braking als waare
presies wat een 4t doet bij gas los
het momend dat ik het gas open gooi rijd hij verder super niks op aan opte merken
stationair heb ik eigenlijk ook geen klachten en functioneerd prima
Ik weet dat hij dit wel zelden doet bij vreemde situaties die ik Kan niet verklaren
bij een laaste beetje benzine op de flotter kamer dus laaste beetjes gas
En ooit waneer me koppaking is lek
Gegaan tot
Die er mee ophield
Ik onderhoud de scooter goed en heeft ook geen lek op gekkigheid
Ik heb van alles geprobeerd en heel internet afgezocht zonder resultaat
Weet niet waar ik moet zoeken om
Nou heb vaak met afsteling lopen kloten zonder resultaat
*UPDATE* 1/19/24
ik heb van de week een rivisie gedaan
Krukas/lagerskrukass orgineel ipv ntn lagers keeringen waterpomplagers /
Cilinder 172cc malossi getuned ddl 2 inc zuiger waterpomp keering/ vario graden plaat
Nou wou ik hem gaan afstellen bleek sproeier 129 te laag te zijn dus heb ik 138 er ingedraaid puur om te kijken..
*Stationair klonk heel arm alsof hij te veel lucht kreeg
*mini dipje (bluuh)bij vol gas geven van maar het vreemde is bii een stukje rijden liet ik mij gas los en jaa hoor dat compressie geluid wat ik bedoelde
het was zelfs zo erg dat hij een beetje in toeren bleef hangen
dus ik heb de lucht schroef op de pwk
Helemaal in gedraaid hier reageerd hij beter op Stationair klonk wat beter toeren blijfen een beetje hangen maar niet zo erg als met de lucht schroef op 1'5
!Vreemd! want het bijna de zelfde setup op de krukass na bgm 52 slag vervangen door malossi rhq 52 slag
Ik had een sterk vermoeden dat hij
valse lucht Trom dus ben alles gaan cheken
en onder spuiten met remreineger
Keeringen/membraam/spruitstuk/Cilinder/carter helften/ rond om de carb geen resultaten
Wel heb ik de bougie bekeken licht koffie bruin !
Nou heb ik setje sproeiers besteld 140 tm 158 ik vermoed dat de hoofd sproeier wat te arm is ook heb ik wat Stationair sproeierers besteld en had toevallig wat andere naalden liggen ik ga hier even mee kloten om
Te kijken wat hij doet en of er echt daad werkelijk valse lucht is
*hier onder nog een video van een scooter met het zelfde motor blok die egaal door blijft vonken met gas los
*UPDATE 1/20/24
het spuituk is lek! Na een x te hebben getrokken aan de carb viel die opeens uit.
dit was lastig af te lezen met de remreineger test. omdat de motip bus een weide straal geeft. en dus meerde onderdelen raakte. En daar door lastig op te merken was waardoor het kwam.
deze is besteld!
Ik vermoed dat waneer het spruitstuk is vervangen. Dat dan de sproeier weer terug kan naar 129.
ook heb ik een sterk vermoeden dat te scooter dan weer oorspronkelijk rijd reageerd en dit dus ook met gas los
als dit het geval is. kan het dus zijn dat hij dus door blijft vonken met gas los met een te arm of perfect mengsel onderin (waneer gaschuif helemaal dicht is)
Ik zal na de reparatie van het spuitstuk hier meer info over delen.
172cc ddl 2
Pwk 28 /vl 16
Rvs /standaart sm06 demper
Mhr multivar met standaart snaar en koppeling
Polini wingbel
180 vertanding
Malossi cdi /afgedraaid vliegwiel
Nou zit ik met het volgende probleem
Ik heb meerdere 2t motorscooter gehad van 125 naar 172 180
nou en zij hadden allemaal een 20'5 oem dellorto carb of een mikuni 20'5
de afsteling is vrij wel vaak zo als die uit de fabriek kwam
en dan valt mij het volgende op
als deze scooters op snelheid zitten ongeacht hoe hard ze rijden
en gooien dan het gas dicht
tikt de motor blokje heel egaal terug
en blijft dan als waare fonken
terwijl je uitrolt
gas hername is dan ook heel direct merk ik zelf
laast heeft een maat van mij een 180cc runner gekocht die
ook een pwk polini 28 had
hij trok het gas los en ja hoor hij tikt mooi egaal terug
Maarrrr!!!! nou laat ik mijn gas los
en lijkt het als off die geen verbranding meer maakt
en doet dan een soort van engine braking als waare
presies wat een 4t doet bij gas los
het momend dat ik het gas open gooi rijd hij verder super niks op aan opte merken
stationair heb ik eigenlijk ook geen klachten en functioneerd prima
Ik weet dat hij dit wel zelden doet bij vreemde situaties die ik Kan niet verklaren
bij een laaste beetje benzine op de flotter kamer dus laaste beetjes gas
En ooit waneer me koppaking is lek
Gegaan tot
Die er mee ophield
Ik onderhoud de scooter goed en heeft ook geen lek op gekkigheid
Ik heb van alles geprobeerd en heel internet afgezocht zonder resultaat
Weet niet waar ik moet zoeken om
Nou heb vaak met afsteling lopen kloten zonder resultaat
*UPDATE* 1/19/24
ik heb van de week een rivisie gedaan
Krukas/lagerskrukass orgineel ipv ntn lagers keeringen waterpomplagers /
Cilinder 172cc malossi getuned ddl 2 inc zuiger waterpomp keering/ vario graden plaat
Nou wou ik hem gaan afstellen bleek sproeier 129 te laag te zijn dus heb ik 138 er ingedraaid puur om te kijken..
*Stationair klonk heel arm alsof hij te veel lucht kreeg
*mini dipje (bluuh)bij vol gas geven van maar het vreemde is bii een stukje rijden liet ik mij gas los en jaa hoor dat compressie geluid wat ik bedoelde
het was zelfs zo erg dat hij een beetje in toeren bleef hangen
dus ik heb de lucht schroef op de pwk
Helemaal in gedraaid hier reageerd hij beter op Stationair klonk wat beter toeren blijfen een beetje hangen maar niet zo erg als met de lucht schroef op 1'5
!Vreemd! want het bijna de zelfde setup op de krukass na bgm 52 slag vervangen door malossi rhq 52 slag
Ik had een sterk vermoeden dat hij
valse lucht Trom dus ben alles gaan cheken
en onder spuiten met remreineger
Keeringen/membraam/spruitstuk/Cilinder/carter helften/ rond om de carb geen resultaten
Wel heb ik de bougie bekeken licht koffie bruin !
Nou heb ik setje sproeiers besteld 140 tm 158 ik vermoed dat de hoofd sproeier wat te arm is ook heb ik wat Stationair sproeierers besteld en had toevallig wat andere naalden liggen ik ga hier even mee kloten om
Te kijken wat hij doet en of er echt daad werkelijk valse lucht is
*hier onder nog een video van een scooter met het zelfde motor blok die egaal door blijft vonken met gas los
*UPDATE 1/20/24
het spuituk is lek! Na een x te hebben getrokken aan de carb viel die opeens uit.
dit was lastig af te lezen met de remreineger test. omdat de motip bus een weide straal geeft. en dus meerde onderdelen raakte. En daar door lastig op te merken was waardoor het kwam.
deze is besteld!
Ik vermoed dat waneer het spruitstuk is vervangen. Dat dan de sproeier weer terug kan naar 129.
ook heb ik een sterk vermoeden dat te scooter dan weer oorspronkelijk rijd reageerd en dit dus ook met gas los
als dit het geval is. kan het dus zijn dat hij dus door blijft vonken met gas los met een te arm of perfect mengsel onderin (waneer gaschuif helemaal dicht is)
Ik zal na de reparatie van het spuitstuk hier meer info over delen.
Last edited: