172cc 2takt terugloop naar stationair

RicoEhdCoD

Well-Known Member
Beste kennens ik zit met het volgende probleem en kom er naar maanden niet uit ik zal eerst even mij set up omschijven ivm met dit probleem

172cc ddl 2
Pwk 28 /vl 16
Rvs /standaart sm06 demper
Mhr multivar met standaart snaar en koppeling
Polini wingbel
180 vertanding
Malossi cdi /afgedraaid vliegwiel


Nou zit ik met het volgende probleem

Ik heb meerdere 2t motorscooter gehad van 125 naar 172 180
nou en zij hadden allemaal een 20'5 oem dellorto carb of een mikuni 20'5
de afsteling is vrij wel vaak zo als die uit de fabriek kwam
en dan valt mij het volgende op
als deze scooters op snelheid zitten ongeacht hoe hard ze rijden
en gooien dan het gas dicht
tikt de motor blokje heel egaal terug
en blijft dan als waare fonken
terwijl je uitrolt
gas hername is dan ook heel direct merk ik zelf
laast heeft een maat van mij een 180cc runner gekocht die
ook een pwk polini 28 had
hij trok het gas los en ja hoor hij tikt mooi egaal terug

Maarrrr!!!! nou laat ik mijn gas los
en lijkt het als off die geen verbranding meer maakt
en doet dan een soort van engine braking als waare
presies wat een 4t doet bij gas los
het momend dat ik het gas open gooi rijd hij verder super niks op aan opte merken
stationair heb ik eigenlijk ook geen klachten en functioneerd prima
Ik weet dat hij dit wel zelden doet bij vreemde situaties die ik Kan niet verklaren
bij een laaste beetje benzine op de flotter kamer dus laaste beetjes gas
En ooit waneer me koppaking is lek
Gegaan tot
Die er mee ophield

Ik onderhoud de scooter goed en heeft ook geen lek op gekkigheid

Ik heb van alles geprobeerd en heel internet afgezocht zonder resultaat
Weet niet waar ik moet zoeken om
Nou heb vaak met afsteling lopen kloten zonder resultaat


*UPDATE* 1/19/24


ik heb van de week een rivisie gedaan
Krukas/lagerskrukass orgineel ipv ntn lagers keeringen waterpomplagers /
Cilinder 172cc malossi getuned ddl 2 inc zuiger waterpomp keering/ vario graden plaat


Nou wou ik hem gaan afstellen bleek sproeier 129 te laag te zijn dus heb ik 138 er ingedraaid puur om te kijken..
*Stationair klonk heel arm alsof hij te veel lucht kreeg
*mini dipje (bluuh)bij vol gas geven van maar het vreemde is bii een stukje rijden liet ik mij gas los en jaa hoor dat compressie geluid wat ik bedoelde
het was zelfs zo erg dat hij een beetje in toeren bleef hangen
dus ik heb de lucht schroef op de pwk
Helemaal in gedraaid hier reageerd hij beter op Stationair klonk wat beter toeren blijfen een beetje hangen maar niet zo erg als met de lucht schroef op 1'5
!Vreemd! want het bijna de zelfde setup op de krukass na bgm 52 slag vervangen door malossi rhq 52 slag

Ik had een sterk vermoeden dat hij
valse lucht Trom dus ben alles gaan cheken
en onder spuiten met remreineger
Keeringen/membraam/spruitstuk/Cilinder/carter helften/ rond om de carb geen resultaten

Wel heb ik de bougie bekeken licht koffie bruin !



Nou heb ik setje sproeiers besteld 140 tm 158 ik vermoed dat de hoofd sproeier wat te arm is ook heb ik wat Stationair sproeierers besteld en had toevallig wat andere naalden liggen ik ga hier even mee kloten om
Te kijken wat hij doet en of er echt daad werkelijk valse lucht is

*hier onder nog een video van een scooter met het zelfde motor blok die egaal door blijft vonken met gas los

*UPDATE 1/20/24
het spuituk is lek! Na een x te hebben getrokken aan de carb viel die opeens uit.
dit was lastig af te lezen met de remreineger test. omdat de motip bus een weide straal geeft. en dus meerde onderdelen raakte. En daar door lastig op te merken was waardoor het kwam.

deze is besteld!

Ik vermoed dat waneer het spruitstuk is vervangen. Dat dan de sproeier weer terug kan naar 129.

ook heb ik een sterk vermoeden dat te scooter dan weer oorspronkelijk rijd reageerd en dit dus ook met gas los

als dit het geval is. kan het dus zijn dat hij dus door blijft vonken met gas los met een te arm of perfect mengsel onderin (waneer gaschuif helemaal dicht is)

Ik zal na de reparatie van het spuitstuk hier meer info over delen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou er even een filmpje van maken, misschien snappen we dan wat je bedoelt. Het probleem zoals het nu verteld wordt lijkt in de kroeg geschreven te zijn.
Wel heb ik mijn vraagtekens bij een 28 pwk.
Waarom dit type carburateur?
 
Moet dit leesbaar zijn?
Excuses hij heb hem aangepast
Post automatically merged:

Ik snap niet precies wat je hiermee bedoelt maar als je hiermee bedoelt het afremmen op de motor, dan blijft de koppeling
Dat vermoed ik ook als of de trekveren constant tegen het koppelings huis aan zitten en pas terug gaan bij stapvoets rijden
Post automatically merged:

Ik zou er even een filmpje van maken, misschien snappen we dan wat je bedoelt. Het probleem zoals het nu verteld wordt lijkt in de kroeg geschreven te zijn.
Wel heb ik mijn vraagtekens bij een 28 pwk.
Waarom dit type carburateur?
Ik zou graag een video willen delen idd wellicht geeft dat een beter beeld


Dit type carn is mij aangeraden prestaties zijn niet slecht alleen ik weet niet zo goed wat nou echt pks wint en nog wel een straat setup blijft
 
Last edited:
Excuses hij heb hem aangepast
Post automatically merged:


Dat vermoed ik ook als of de trekveren constant tegen het koppelings huis aan zitten en pas terug gaan bij stapvoets rijden
Post automatically merged:


Ik zou graag een video willen delen idd wellicht geeft dat een beter beeld


Dit type carn is mij aangeraden prestaties zijn niet slecht alleen ik weet niet zo goed wat nou echt pks wint en nog wel een straat setup blijft
Ik zou gewoon ff wat strakkere trekveren proberen. Heb je ook je v snaar geshimmed? Deze zit standaard niet helemaal beneden op de variobus
 
Ik heb een update geplaast welicht geeft dit wat inzicht van het probleem
Dus het is zo goed als opgelost nu? Dus de revisie heeft het probleem opgelost en nu moet je alleen nog afstellen, begrijp ik het zo goed? Wat voor luchtfilter heb je En op welke uitlaat en slag is die cilinder getuned? Heb je dat zelf laten doen of zo gekocht?
Post automatically merged:

Een paar punten na je zinnen zou wel fijn zijn voor ons als lezer ;)

als je luchtschroef helemaal dicht zit en hiermee goed reageert betekent dat je sproeier te klein is.

Blijven hangen in toeren tijdens het rollen komt door de trekveren die te slap zijn, deze grijpen aan bij weinig toeren waardoor die je cilinder aantrekt als het ware. Als je een mini streepje gas geeft rijdt hij dan weg Of bouwt ie toeren op?
Als hij ff blijft hangen (en later weer normaa gaat) tijdens het stationair draaien na een beetje gereden te hebben/gas gegeven te hebben, dan loopt je cilinder te arm.
 
Last edited:
Hee bedankt voor je tip voor de lezers
Ik wil het zo duidelijk mogelijk houden.

:Ik geloof ook dat de cilinder iets te arm draait.

:Bij een mini streepje gas rijd hij niet weg wel lopen de toeren heel lichtjes op na 1 sec valt hij dan ook wel weer terug.

De cilinder is getuned door DDL Tuning en die heb ik naar hun opgestuurd 52 slag potenza 2


:Sproeier 150 is puur voor het het kijken naar zijn reactie op de weg en stationair
 
Hee bedankt voor je tip voor de lezers
Ik wil het zo duidelijk mogelijk houden.

:Ik geloof ook dat de cilinder iets te arm draait.

:Bij een mini streepje gas rijd hij niet weg wel lopen de toeren heel lichtjes op na 1 sec valt hij dan ook wel weer terug.

De cilinder is getuned door DDL Tuning en die heb ik naar hun opgestuurd 52 slag potenza 2


:Sproeier 150 is puur voor het het kijken naar zijn reactie op de weg en stationair
Heb je een filmpje ervan? Een foto spreekt duizend woorden dus een filmpje nog meer haha. Dan snap ik gelijk de situatie wat beter
 
Heb je een filmpje ervan? Een foto spreekt duizend woorden dus een filmpje nog meer haha. Dan snap ik gelijk de situatie wat beter
* De rooie scooter is de scooter waar dit topic overgaat

* ik kon ze alleen upoaden in een zip formaat bestand.

Dit kunnen de moderne telefoons als goed is gwn bekijken
 

Attachments

  • runner terug loop.zip
    9.9 MB · Views: 11
  • zip video terugloop.zip
    56.8 MB · Views: 9
oke oke klinkt goed. waar heb je die zip teller vandaan als ik vragen mag, ziet er erg dik uit. ben zelf namelijk ook bezig met een zip 172 project.
Thanks

Dit zijn 2 aprate koso tellers d55 gp toeren/temp
En d55 dd kmpu versie *dacht ik.
Ik heb zelf losse 5t fittingen met + en - kabel om zo nog dachsbord nog werkend te houden benzine/olie/knipper/grootlicht lampjes

Printplaat van dachs moet dr uit omdat de tellers goed moeten passen.
veel werk maar dan heb je ook met sleutel omdraaien needle swipe op je zipie
 
Back
Top