150cc vertanding ringen

DirtyFrog

Member
Hallo, ik ben bezig met een Hexagon 150cc blok, en heb alle lagers bij de vertanding vervangen, echter heb ik geen idee waar welke ringen moeten. Toen ik deze demonteerde vlogen alle ringen overal naartoe. Ik heb 3 platte ringen en een ring met een soort van huls. Ik heb op videos gezien dat meer mensen 3 platte ringen hebben maar niemand heeft zo’n bolle ring. Nu had ik alles liggen op een manier die perfect leek te zijn, echter toen ik alles in elkaar zette bleek het niet zo te zijn, niks draaide rond en toen ik hem losmaakte was de bolle ring plat…..Toen in elkaar gezet zonder die ring, alles draait lekker geen gekke geluiden maar wel speling op die as waar je wiel op zit (in en uit speling) Kan het zo laten kwaad? Of Iemand een idee hoe deze
ring heet en waar ik die nieuw kan halen, of hoe de ringen wel moeten zitten? Ik hoop enorm dat jullie mij kunnen helpen. Ik zal wat foto’s bijvoegen. Alvast bedankt!! alle tips zijn welkom!!

 

Attachments

  • IMG_4174.jpeg
    IMG_4174.jpeg
    88.9 KB · Views: 12
  • IMG_4175.jpeg
    IMG_4175.jpeg
    162.1 KB · Views: 13
  • IMG_4177.jpeg
    IMG_4177.jpeg
    83 KB · Views: 13
Advertisement - register to remove this

Hoeveel speling zit erop? Klein beetje kan geen kwaad.
Anders zul je ff moeten proberen hoe het draait met 1 ring in je vertandingsdeksel en dan de as erop en dan in elkaar. Als de speling dan minder is en het soepel draait zo laten. Draait ie dan niet soepel dan ring eruit en zou ik het zonder proberen.

Want heb je het blok zo gekocht als los blok of heb je er al zelf meegereden. Anders weet je niet zeker of dat het wel goed in elkaar zat toen je hetkocht.
 
Hoeveel speling zit erop? Klein beetje kan geen kwaad.
Anders zul je ff moeten proberen hoe het draait met 1 ring in je vertandingsdeksel en dan de as erop en dan in elkaar. Als de speling dan minder is en het soepel draait zo laten. Draait ie dan niet soepel dan ring eruit en zou ik het zonder proberen.

Want heb je het blok zo gekocht als los blok of heb je er al zelf meegereden. Anders weet je niet zeker of dat het wel goed in elkaar zat toen je hetkocht.
Heb het blok onder een hexagon vandaan gehaald, neem aan dat alles zat zoals het hoorde, scooter reed niet. Speling is best wat als ik met mijn hand de as er in en eruit duw. Maar wanneer het wiel erop zit amper op te merken. Ring kan ik niet meer gebruiken want is zn vorm kwijt helaas.
 
Zulke aannames kunnen gevaarlijk zijn, want vaak genoeg word er zomaar wat inelkaar gezet voor de verkoop. Hoeveel kun je de is indrukken? Want paar milimeter kan geen kwaad en dan zou ik het gewoon rustig proberen met rijden. Je merkt het snel genoeg als het stroef loopt
 
Back
Top