Ja thx man ik ga gwn dat oliepomp/waterpomp snaar doorknippen en op mengsmering rijdenje kan een ac cilinder hierop monteren.
als je de oliepomp wil monteren moet je de waterpomp erin laten. anders kan je tandwiel van voor de olie snaar niet monteren.
Tenzij je zelf olie in de benzine gaat mixen kan je eventueel de waterpomp eruit laten.
maar dan moet je het blok splitsen.. mijn advies zou zijn, lekker erin laten zitten.
Gewoon een watergekoeld ontsteking erop en ik ga denk ik gwn mijn zip 2005 2t kabelboom gebruiken maar hoe ik het kabelboom ga aanpassen weet ik nog niet dus moet ff wat meer informatie daarover vindenIk heb er niet naar gekeken maar kijk ook even naar de stator die in dit blok zit want waarschijnlijk is het handig de cdi, de spanningsregelaar en eventueel de kabelboom van de Hexagon erbij te nemen.
Beste is een 125 kabelboom kopen , of een 4-takt kabelboom met spannings regelaar.Gewoon een watergekoeld ontsteking erop en ik ga denk ik gwn mijn zip 2005 2t kabelboom gebruiken maar hoe ik het kabelboom ga aanpassen weet ik nog niet dus moet ff wat meer informatie daarover vinden
thx man ik dacht dat het juist het makkelijkste was om met een zip 2t kabelboom on the knippen. binnenkort dus a1 zip inelkaar zettenBeste is een 125 kabelboom kopen , of een 4-takt kabelboom met spannings regelaar.
Met je 50 cc kabelboom en spannings regelaar gaat het niet werken.
ja thx ik zou dat sws nog doenIk heb het reeds vaker gezegd, voor je begint met dit alles en geld gaat uitgeven wat later niet mogelijk blijkt eerst even contact opnemen met de RDW.
Want van brommer naar A1-motor ombouwen is misschien niet alleen er een ander blok onder beunen, wellicht worden ook wat strengere eisen gehanteerd aangaande de remmerij of de robustheid van het frame of subframe.
Ze hebben het nog wel zo gemakkelijk gemaakt:
https://www.rdw.nl/over-rdw/contact
heb net een mail terug gekregen. dit is wat er in stond:Ik heb het reeds vaker gezegd, voor je begint met dit alles en geld gaat uitgeven wat later niet mogelijk blijkt eerst even contact opnemen met de RDW.
Want van brommer naar A1-motor ombouwen is misschien niet alleen er een ander blok onder beunen, wellicht worden ook wat strengere eisen gehanteerd aangaande de remmerij of de robustheid van het frame of subframe.
Ze hebben het nog wel zo gemakkelijk gemaakt:
https://www.rdw.nl/over-rdw/contact
Wat bedoelen ze met invoeren, komt het blok eventueel uit het buitenland of bedoelen ze in te voeren in hun registratiesysteem?Het is mogelijk om uw voertuig zo in te voeren
Ook in deze zin weer het woord "invoer".het blok blijft dus origineel enkel wijzigt zich wel de cilinderinhoud. Om deze reden dient u bij de afspraak voor de invoer ook een extra wijziging aan de keuring toe te voegen.
Dus je moet voor de keuring(en) een rollerbank test uit laten voeren en wie mag die uitvoeren dan?U zult aan moeten kunnen tonen wat hierbij ook het nieuwe motorvermogen gaat zijn.
Heb je er ook expliciet bijvermeld dat het frame niet van een 125cc is maar van een 50cc brommer?een zip + 150cc carters en een 125cc cilinder kan dus wel omgekeurd worden naar a1 motorkenteken
ja sorry ben vergeten paar belangrijke dingen erbij te zetten. ik ga nu een mail terug sturen met dat het een scooter is die nu op nederlands snor kenteken staat. ik heb er ook gelijk bijschreven hoe ik moet aantonen wat de nieuwe motorvermogen isDeze mail roept bij mij meer vragen op dan antwoorden.
Wat bedoelen ze met invoeren, komt het blok eventueel uit het buitenland of bedoelen ze in te voeren in hun registratiesysteem?
Ook in deze zin weer het woord "invoer".
Welke extra keuring gebeurt er dan, buiten dan of er misschien gekeken wordt of het vermogen van dit blok de 11kW niet overschrijdt?
Maar dit lijkt mij ook onwaarschijnlijk omdat erna staat:
Dus je moet voor de keuring(en) een rollerbank test uit laten voeren en wie mag die uitvoeren dan?
Heb je er ook expliciet bijvermeld dat het frame niet van een 125cc is maar van een 50cc brommer?
Heb je al een idee wat deze omkeuring en ombouw je gaat kosten?
Ik weet niet of je al een blok gekocht hebt, maar indien nog niet, zou ik als ik jouw was, wel een verkoopsovereenkomst opstellen, waarvan je de variabelen ter plekke in kunt vullen.
Deze met alle NAW en paspoort gegevens van de kopende en verkopende partij, voorzien van bloktype nummer en serienummer en wat er in de verkoop meegeleverd wordt en wat niet en eventueel onder welk frame dit blok vandaan is gekomen.
Voorzien van datum en handtekeingen.
Dan kun je in iedergeval aantonen dat je het blok legaal verkregen hebt en de nummers voor de rdw eventueel nagetrokken kunnen worden.