1 Juli 2008 rookverbod in horeca

Het heeft zo zijn voordelen en nadelen, ik rook zelf heel af en toe met uitgaan.
Straks staat iedereen gewoon buiten voor het café te roken 8P

Beter nemen ze andere maatregelen, zoals goede afzuiging van de rook lucht en goede toevoer van frisse lucht.

Het idee vind ik prima. Je kleren die muf ruiken, en vervolgens ook t halve huis van je jas/broek/shirt. Ik rook zelf niet, dus ga liever ook niet in die lucht zitten.

Maar zal het moeten afwachten hoe het gaat lopen, ivm gezelligheid in de kroeg. Of het zal zo blijven, of het wordt ongezellig omdat iedereen bij de deur staat te paffen, en de rest er ook bij gaat staan.

Dat laatste is dus idd wat je in Engeland ziet, en dan is het maar de vraag in hoeverre de regeling nou echt gewerkt heeft.

Ja, er zijn geen rokers meer binnen inc. hun schadelijke stoffen enzo.
en
Nee, er staat nu helemaal niemand meer binnen 8P

Iets van 29% van de Nederlandse bevolking rookt. Dus dat de hele kroeg leeg zal lopen omdat iedereen buiten gaat roken zal wel mee vallen..

Iets van 29% van de Nederlandse bevolking rookt. Dus dat de hele kroeg leeg zal lopen omdat iedereen buiten gaat roken zal wel mee vallen..

Dat is alleen feitje die niet helemaal klopt. want het percentage wat uitgaat en rookt is een tikkie hoger ;)

I know, maar wanneer ik uitga vindt ik het aantal rokers nog wel mee vallen, het is echt niet zo dat de helft van de aanwezigen rookt ofzo..

Maar ik kom dan ook niet in van die stamkroegen enzo, misschien dat het percentage rokers daar idd hoger is :)

I know, maar wanneer ik uitga vindt ik het aantal rokers nog wel mee vallen, het is echt niet zo dat de helft van de aanwezigen rookt ofzo..

Waar ik uitga (paard van troje meestal), rookt serieus niet overdreven 80% van de mensen die er rond lopen.. en er loopt ongeveer 1500 man rond op een normale studenten avond..

Moet je je voorstellen dat er dan ineens nog maar 300 mensen op de dansvloer staat, en 1200 man buiten staat te roken;)

Volgens mij heeft een beetje fatsoenlijk bezochte kroeg een beul bij de deur staan, die gaat ech niet 1200 snotjochies om de 10 minuten naar binnen en buiten laten lopen om een sigaretje te laten roken. Zou jij zelf iedere keer weer in de rij gaan staan om naar binnen te wille trouwens? :+

ik vind dat je als kroegbaas zijnde naar je klanten moet kijken rookt de meerderheid moet je die meerderheid ook wat te bieden hebben anders lopen je klanten weg[en terecht]de kroeg die wat te bieden heeft wat dat betreft zal meer klanten gaan trekken je kan het dus ook als kans zien;en als je nu n rokersclub opricht?wil je naar binnen word je lid en accepteer je dus dat er gerookt word.wie weet er n cafe waar je mag drinken en blowen?vroeger kon dat in de tagrijn[h'sum] groet aart

ik vind dat je als kroegbaas zijnde naar je klanten moet kijken rookt de meerderheid moet je die meerderheid ook wat te bieden hebben anders lopen je klanten weg[en terecht]de kroeg die wat te bieden heeft wat dat betreft zal meer klanten gaan trekken je kan het dus ook als kans zien;en als je nu n rokersclub opricht?wil je naar binnen word je lid en accepteer je dus dat er gerookt word.wie weet er n cafe waar je mag drinken en blowen?vroeger kon dat in de tagrijn[h'sum] groet aart

volgens mij krijg je zo'n vergunning niet voor elkaar om softdrugs te verkopen en alcohol.

Geen bron voor nodig denk ik.

Als je er logisch over nadenkt..
't is blijkbaar een 'probleem' dus zullen er ook wel veel rokers zijn. anders was 't ook geen probleem ;)

Onzin, de rook van weinigen kan net zo goed schade brengen aan velen. Hij kan best gelijk hebben, maar ik weet niet of het percentage rokers in uitgaansgelegenheden hoger is als daarbuiten. Is voor de discussie ook niet enorm van belang overigens, dat geef ik toe.

ik ben gewoon benieuwd, als club/kroeg eigenaar moet je je klanten gewoon dem ogelijkheid bieden om in de achtertuin oid. te kunne roken

en inderdaad gewoon 70% van de mensen in een cafe/discotheek rookt.

Wat onze 'kroegbazin' dus van plan is, is om misschien gewoon van de keuken het dak af te laten halen, of omhoog te laten zetten, zodat de rook gewoon wegkan, en dan met een wand van plexiglas ofzo, zodat je elkaar nog gezellig kan zien 8P

Wat ze bij mijn vaste shop gaan doen ws is een plastic lamellen wand maken voor de bar. Zo sta je achter de bar dus rookvrij, wat ook de bedoeling is van al dit.

Back