1 Juli 2008 rookverbod in horeca

Ten eerste : Renz P. ik vind echt dat je de hele tijd zielig aan 't aantwoorden bent met je 'wat is 't nut van roken' blabla...
Als je zelf nooit gerookt hebt moet je gewoon je k*p dicht houden want je kunt NOOIT begrijpen waarom mensen roken...

En al helemaal te zeggen dat 't een waardeloos argument is om te zeggen dat je werkdag draagzamer word door een sigaret want dit kun jij onmogelijk beoordelen !!!

Ik rook zelf ook al lange tijd en 't is echt wel fijn om in de pauze een sigaret te roken, al vooral onder 't werken.. Ik 'leef' vaak genoeg naar de pauze toe om een sigaret te roken..
Veel mense roken vaak ook uit verveling ( als ze niks te doen hebben dan roken ze ff lekker een peuk )

Maar jij bent gewoon alleen bezig de rokers af te zeiken, terwijl je dit gewoon ONMOGELIJK kunt beoordelen..
Ik vind dat roken bij uitgaan hoort en dit ook moet blijven! ( nu keur ik 't roken in cafe's niet meteen goed ) maar dit is MIJN mening..
En sowieso meeroken is ook bullshit, ik vind alleen dat mense die GEEN alcohol drinken in cafe's moeten zeiken over meeroken want dit is namelijk nog VEEL ongezonder...

Maar verder, ik vind 't zelf erg jammer dat je niet meer mag roken in cafe's, aangezien dit veel gezelligheid wegneemt..
Maar wat ik BELACHELIJK vind is dat er zometeen niet eens meer de gelegenheid is om te roken, hoe wou je op een 'indoor' feest roken waar je niet 'ff' naar buiten kan voor een sigaret??
en wat ook nergens op slaat dat er geen cafe's mogen zijn waar ALLEEN gerookt mag worden.. dit slaat toch nergens op? wel cafe's voor niet-rokers maar geen voor de wel-rokers?? Wie wordt er nou voorgetrokken..

En wat ik nog 't slechtste argument vind is dat iemand die voorbij komt rennen last heeft van iemand die buiten staat te roken!! flikker toch op man?? dit slaat toch nergens meer op??

En wat ook nergens op slaat is dat er gezegd wordt dat schijnbaar IEDEREEN begint om stoer te doen??? OMFG?
jij hebt echt geen verstand..

Ik ben zelf begonnen omdat ik een keer wou blowen ( experimenteren heet zoiets ) en na een tijd ben ik gestopt, maar rookte ik nog wel, dus kom aub. met fatsoenlijke argumenten en niet met zo'n slappe hap die nergens op slaat want er zijn VEEL ergere dingen dan 'MEE-roken'...
En daarmee doel ik vooral op de zogenaamde 'wij willen niet meeroken' mensen die op een feest nog snel een pilletje of een lijntje achterover gooien/snuiven.. ;)

En P.S. ik heb liever dat m'n kleding naar rook ruikt dan naar zweet, dus ook ff meteen alle zweters naar buiten flikkeren??

vraag me tog een ding af hoe ze het voor zich gaan zien met de carnaval 2009 dan hier in zuidlimburg, aangezien met carneval iedereen rookt en zuipt in de cafe en discotheek. dus hoe willen ze die wet dan nog handhaven tijdens de carnaval volgend jaar heb ik geen idee van.

en aangezien ik ook liever een discotheek binnenstap waar de rooklucht overheerst over de zweetlucht, ben ik tog maar tegen deze wet en dat ze het maar aan de cafe en disco baas zelf overlaten.

natuurlijk kan ik het ook wel begrijpen voor mensen die astma hebben ,zoals mijn broertje maarja het is het een of het ander.

Waarom spreken mensen altijd over andere dingen waar de politiek zich beter in kan verdiepen?

Omdat wij belasting betalen, en ik graag heb dat ze dat geld aan nuttige dingen besteden. ;)

Dit soort mensen heb je volgens mij bij elke politieke aangelegenheid wel. En zover is de doortrekking nog niet, het betreft alleen de horeca.

Rookpalen op stations, aanstotende teksten op de pakjes, de belachelijke accijnzen niet te vergeten, en nog wel meer. Betreft niet alleen de horeca. Ook leuk trouwens dat de regering iedereen wil laten stoppen door de accijnzen telkens te verhogen, maar als iedereen dan ook ZOU stoppen, zitten ze met de handen in het haar.

Eigenlijk moeten ze het roken helemaal niet boycotten.

Want al die belasting centen die daar van binnen komen moeten we straks met ons alleen gaan betalen.

Ik zou zeggen rook lekker door en heel veel ook ;)

Wat ik hoor van de eigenares van onze vaste stamkroeg, denk ik dat het er op 1 juli nog niks van komt.

Ze zegt tegen ons dat in héél Enschede, nog geen enkele horeca gelegenheid ook maar iets op papier heeft gezien over dat verbod en evt. consequenties.

Da's dom.

De horeca heeft 2 jaar de tijd gehad om zelf met iets te komen, maar er kwam 0,0% respons..

Nu zitten ze dus zelf op de blaren en krijgen een voorgekauwde regelgeving e.d, die niet altijd goed in hun straatje past. -:-

En ja....: ik werk zelf ook @ horeca!

Rens: Warned. Laat het de laatste zijn.

@ontopic:
Ben er zelf redelijk neutraal onder, een niet-roker dus van mij mogen ze gerust doorroken. Maar begrijp wel dat je er altijd ongewild mee geconfronteerd wordt.

Eigenlijk moeten ze het roken helemaal niet boycotten.

Want al die belasting centen die daar van binnen komen moeten we straks met ons alleen gaan betalen.

Lees je het topic wel, ik beargumenteer een paar paginas terug exact waarom dit geen probleem zal worden.

Toch haalt iedereen dat cliché ZONDER na te denken weer uit de kast. Mensen denk zelf eens na over een argument (kom je er niet uit omdat je te weinig kennis hebt, noem het dan niet). Bvd.

Euh.. nee, want de zorgkosten die door het roken komen zijn vele malen hoger dan de inkomsten van de accijns op tabak (bron: ik hoor het hier en daar, niet super betrouwbaar maar ik geloof er heilig in)

Dus laten we allemaal stoppen met roken zodat we minder zorgpremie betalen:)

Da's dom.

De horeca heeft 2 jaar de tijd gehad om zelf met iets te komen, maar er kwam 0,0% respons..

Nu zitten ze dus zelf op de blaren en krijgen een voorgekauwde regelgeving e.d, die niet altijd goed in hun straatje past. -:-

Heb zelf 4 jaar in de horeca gewerkt, en mijn ervaring is toch dat de meeste gasten die bij ons in de luchroom wat kwam eten of een kopje koffie kwamen pakken, zijn rokers....
Ik denk dat het de horeca heeel erg pijn gaat doen:rolleyes:

En wat ook nergens op slaat is dat er gezegd wordt dat schijnbaar IEDEREEN begint om stoer te doen??? OMFG?
jij hebt echt geen verstand..

Ik ben zelf begonnen omdat ik een keer wou blowen ( experimenteren heet zoiets ) en na een tijd ben ik gestopt, maar rookte ik nog wel, dus kom aub. met fatsoenlijke argumenten en niet met zo'n slappe hap die nergens op slaat want er zijn VEEL ergere dingen dan 'MEE-roken'...
En daarmee doel ik vooral op de zogenaamde 'wij willen niet meeroken' mensen die op een feest nog snel een pilletje of een lijntje achterover gooien/snuiven.. ;)

En P.S. ik heb liever dat m'n kleding naar rook ruikt dan naar zweet, dus ook ff meteen alle zweters naar buiten flikkeren??

Kan jij wel nadenken of alleen maar heel boos worden en 'kut' roepen omdat jij zelf WEL rookt? Jij hoeft niet eens te melden dat je rookt, want dat kan je aan je argument al zien. Je zegt: ik begon met blowen,en toenk daarmee gestopt ben rookte ik nog wel en vervolgens moeten wij met fatsoenlijke argumenten komen WANT er zijn veel ergere dingen als mee-roken? Waarom denk je dat je wil experimenteren?Puur om je eigen individu te ontplooien?Hou toch op. Het nut van roken maak jezelf, en dat duurt nog even ook, zoals ik al zei, je kan ook aan een stuk asfalt knagen, wat biologisch gezien niet eens zo gek veel verschilt denk.

Ik heb ook al 10x gezegd, dat ergere dingen als roken niet betekent dat mensen zich niet druk mogen maken over roken, fok zeg. Ohw ja, en geen reacties plaatsen als: "het interesseert me niet wat je denkt" want dan val je met beide benen door de mand.

Mja steek er toch geen tijd in joh, Die post van Scarrie is 1 lang zwak betoog... Hij spreekt zichzelf tegen, haalt reeds onderuitgehaalde stellingen aan, valt verkeerde personen aan, prikt niet door cynisme heen, etc.

Ik zelf rook nu ook alweer een paar jaar en heb ook reeds een aantal keer geprobeerd te stoppen met roken (natuurlijk om de bekende redenen). Echter werk ik in de horeca en rookt 90% van mijn collega's, want dat is gewoon het kutte als iedereen om je heen constant aan het roken is. Dus ik hoop 1 juli eindelijk eens definitief te kunnen stoppen met roken.

Verder hoop ik wel dat de horecazaken zich vantevoren prepareren met luchtverfrissers. Want ik sta liever in een rookwalm van mijn buurvrouw dan in de zweetwalm van mijn buurman.
Verder hoop ik dat de sfeer een beetje gehandhaafd blijft en we geen constante in en uit loop hebben van rokers die even buiten peukje gaan doen.

Ben ik nou de enige waarvan de kleren niet altijd ALLEEN na rook stinken, maar ook naar bier, cola en weet ik veel wat er allemaal over je heen gestruikeld, gegooid word?

Als ik ben weze stappen zal ik altijd me kleren in de was gooien ook al word er niet meer gerookt. Wel de brandgaten in je handen en kleding zijn verleden tijd. Ik denk wel dat het even goed voor me is. Rook eigenlijk alleen onder het genot van een biertje. Dan snak ik er ook echt naar. Nu ga ik gewoon minder stappen hoop ik en kan ik een beetje sparen voor de toekomst :*

Als ik ben weze stappen zal ik altijd me kleren in de was gooien ook al word er niet meer gerookt. Wel de brandgaten in je handen en kleding zijn verleden tijd. Ik denk wel dat het even goed voor me is. Rook eigenlijk alleen onder het genot van een biertje. Dan snak ik er ook echt naar. Nu ga ik gewoon minder stappen hoop ik en kan ik een beetje sparen voor de toekomst :*

Je hebt stappen, en stappen he. Als ik op zaterdagavond in een bomvolle kroeg, of wat dan ook sta en ik krijg her en der bier over me heen (of ik doe het zelf) dan is dat net zo funest voor de schoonheid van mn kleren.

Maar als ik op een doordeweekse dag bv. ff rustig met wat vrienden na het werk ofzo ff een biertje ga pakken, dan vliegt dat bier niet meteen alle kanten op... Maar als ik dan thuiskom stinkt alles wel. Dus sja. Voor DIE keren he... ;)

Wat is dat voor vergelijk rook en zweet, als er word gerookt stinken je kleren toch ook naar zweet, dat is alleen maar dubbel op? Dus het is mooi dat ze het roken verbieden want dan stinkt me shirt in ieder geval alleen nog naar zweet en niet meer naar rook.

Voor de rest zijn de reacties van de rokers in dit topic erg zwak.

Inderdaad ik heb ook nog niet echt sterke reacties gelezen hier van mijn collega rokers.

Ik zelf heb echt geen probleem met de invoering van het verbod, ik zelf vind het zelfs een uitgelezen kans om dit keer wel 100% definitief te stoppen met roken. Ik snap niet waarom andere rokers dit ook niet in zien.

En ja, ik vind een pilsje/kop koffie met sigaret ook heel erg lekker, maar zonder die sigaret smaakt het me echt niet minder.

Je hebt stappen, en stappen he. Als ik op zaterdagavond in een bomvolle kroeg, of wat dan ook sta en ik krijg her en der bier over me heen (of ik doe het zelf) dan is dat net zo funest voor de schoonheid van mn kleren.

Maar als ik op een doordeweekse dag bv. ff rustig met wat vrienden na het werk ofzo ff een biertje ga pakken, dan vliegt dat bier niet meteen alle kanten op... Maar als ik dan thuiskom stinkt alles wel. Dus sja. Voor DIE keren he... ;)

Nee oke is ook zo, ben misschien zelf ook wel erg erin. Als ik me kleren heb aan gehad gaan ze eigenlijk bijna gelijk de was in. Ook voor 3 uurtjes. Zowiezo me shirts. Broek wil ik nog wel eens aan doen.

Maar opzich vind ik het helemaal niet erg dat het ingevoerd word. Ben benieuwd naar de resultaten in discotheken enz. Zoals hier in de buurt Bob's bv proberen ze iedereen binnen te houden en als je naar buiten gaat moet je gelijk naar huis. Daar zal nu iets van een apparte ruimte voor moeten komen of iets dergelijks.

Ja maar dan zou ik ook kunnen zeggen dat de argumenten van de Niet-rokers erg zwak zijn.. kommop zeg..

Het enige wat er in dit topic wordt gegild is dat je kleding zo stinkt van de rook..

Boeiend.. je hangt ze ff buiten en gooit ze in de was.. dat moet je toch wel..

Ieder heeft zo zijn mening hier over.. En ik weet ook zeker dat de "rokers" het nooit eens zullen worden met de "niet-rokers" en dit topic.. en andersom..

Da's dom.

Wat ik bedoel is, er word wel over geblaat en geblaat. Maar de horeca in Enschede heeft nog niets concreets gehoren te kregen van de overheid.

aka.

Als dat allemaal nog moet gaan gebeuren voor 1Juli word het nog een leuk feest :+

Wat is dat voor vergelijk rook en zweet, als er word gerookt stinken je kleren toch ook naar zweet, dat is alleen maar dubbel op? Dus het is mooi dat ze het roken verbieden want dan stinkt me shirt in ieder geval alleen nog naar zweet en niet meer naar rook.

Gelukkig overheerst de rooklucht bij mijn kleren toch wel eventuele andere geurtjes. En daar ben ik maar wat blij van, ik vind een kroeg die naar rook ruikt toch wel wat beter te doen dan een zweet-luft..

in engeland is roken al verboden in de kroeg. Kwam er pas na 2 uur achter :D

Hier @ local jongerenkroeg is t al tijden verboden, maar staan de asbakjes nog vrolijk op de bar, dat zal na juli ook wel zo blijven. :)

Back