1 Juli 2008 rookverbod in horeca

DN072

In Nederland geldt sinds 1 januari 2004 het recht op een rookvrije werkplek. De uitzonderingen met betrekking tot de horeca vervallen per 1 juli 2008. Dan mag er in de horeca slechts in afgesloten ruimten worden gerookt.

En dit allemaal om de barman geen rook mag inademen van klanten ;(

Wat vind jij hier nou van?

Hier nog wat links over het onderwerp:

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/l..._jongeren_tegen_rookverbod_in_horeca#readmore

http://www.missethoreca.nl/web/horecanieuwsbericht/fnvwilrookverbodper1juli2007.htm

http://rookverbod.jouwpagina.nl/

Ik vind het pure bullshit, dan moeten ze de barmannen of vrouwen aannemen die zelf ook maar roken ofzo :p

Advertisement - register to remove this

Ik rook niet, dus vanzelf sprekend dat ik het wel oke vind.
+ je kleren stinken niet
+ fijner gevoel me longen (lichte vorm van astma)
+ een stuk veiliger mbt tot brand

Ik snap waarom ze het doen en ook in andere landen zijn er iig geen negatieve economische gevolgen van.. Dus... sjah, moeilijk.. Vind het bijvoorbeeld in restaurants wel een goede ontwikkeling, maar met uitgaan misschien iets te

Ik krijg na een tijdje ook vaak last van mn ogen, plus dat je kleding ontzettend naar rook meurt als je thuis bent..

Jammer voor de rokers, maar ik kan er prima mee leven :+

Ja oke, dat snap ik ook wel
Maar 1/3 van de jongeren wat uitgaat rookt ongeveer
dit moet dan allemaal om het half uur naar buiten om te roken
dan is er tog ook geen reet meer aan.

Mja, rook zelf ook, maar kan 't goed begrijpen hoor.

Voor beginnende rokers, wanneer zullen die beginnen?
9/10 keer in discotheek/cafe. Stap is nu net weer wat moeilijker gemaakt.

Zelf gepland om de beoogde datum ook te stoppen, of iig een heel stuk te minderen. Lastig wel, want 't is juist met uitgaan dat ik behoefte krijg.

Blij dat ze iig de coffeeshops open laten. +pippi+

Zoals in het restaurant gebeurt waar ik atm werk;
Alleen roken aan de bar, die is redelijk afgesloten (dmv een soort gordijn) van de ruimte waar de gasten eten, je merkt er niks van.

IMO veel betere oplossing voor restaurants.

Het heeft zeker ze voordelen, zoals ze hierboven al genoemd worden..

..ik zie alleen bepaalde (voornamelijk oudere) klanten in me stamkroeg niet zonder hun ''shaggie''...zal wel ff wenne zijn,,,wat betreft die aparte rookruimtes,,,het lijkt me niks, krijg je weer van die afscheidings-bullshit!

Ik rook, een pakkie per dag.

Ik ben er natuurlijk zwaar op tegen.

Vroeger was je een echte vent als je rookte, er waren zelf nog reclame borden over langs de snelwegen anno 1970. 'Een echte vent, is een roker'.

Tegenwoordig wordt je als roker de grond in getrapt, je schijnt eerder dood te gaan, je stinkt, je kan er diverse kanker soorten van oplopen.

Dat is ANNO 2007, hoeveel niet-rokers gaan er wel niet dood aan kanker, of andere erge ziektes?

En liever een afscheidingsruimte dan geen.

In discotheken en kroegen etc. Staan er 2 mensen aan de bar, en de rest in de rokersruimte.

Dan worden daarna die afscheidingsruimte verboden voor de gezelligheid van niet rokers zeker.

Ik ben er goed klaar mee met die anti-rokers mensen.

Adios

Hmm, ik zal het echt fijn vinden voor me ogen, heb lenzen en dat is echt kut op stap voor mij:P Zijn mensen die er geen last van hebben.. maar ik vind eht echt kut.. Alleen denk ik wel dat het wat minder gezellig is.. het hoort er nu éénmaal bij, terwijl ik zelf echt niet rook ofzoo

Ik rook zelf, maar tijdens het eten vind ik het echt smerig als iemand zit te roken... ik vind het een prima idee...

daarbij vind ik dat er verschil zit in horeca en horeca, je hebt een restaurant en een cafe... in een resaurant mogen ze het roken van mij direct afschaffen maar in een cafe, ach ja, dan rookt zo'n beetje iedereen wel die een biertje staat te drinken

Tegenwoordig wordt je als roker de grond in getrapt, je schijnt eerder dood te gaan, je stinkt, je kan er diverse kanker soorten van oplopen.

Dat is ANNO 2007, hoeveel niet-rokers gaan er wel niet dood aan kanker, of andere erge ziektes?

Tegenwoordig is een scooter met spiegels erop en een hoog windscherm erop in, en vroeger werd je daarvoor uitgelachen..om het dan maar met het scooterforum te connecten:+

Maar snap het ook wel van jouw kant, pakje per dag kap je niet even voor een avondje uitgaan mee:(

Ik rook zelf wel en het zal zeker wennen zijn.

Maar vind het opzich wel goed. Geen stinkende kleren, niet meer meeroken(voor de andere dan) en ga zo maar door :P

Ik ben gestopt met roken al hele tijd terug, rook nu alleen once in a while een sigaartje ...

Wel beter opzich, als ik bijvoorbeeld overdag denk ik doe wat nets aan (overhemdje ofzo) en ga daarna met paar maten nog wat biertjes drinken kan ik hem na een halve dragen alweer wegflikkeren in de wasmand. Aangezien ik best veel in de horeca zit, gaat er zonder noodzaak dus heel wat kleding onnodig direct de was in.

Daarnaast is natuurlijk ook beter voor jezelf / geen last van ogen.

Nee precies, mijn voornemens waren om te minderen en daarna te stoppen, als niet rokers snap je niet hoe verslavend het is. Ik vind het ook zonde dat ik ermee gestopt ben krijg in de sportschool veel commentaar als ik erna een sigaretje ga roken, sommige mensen zijn daar sterker in en die stoppen gelijk.

Maar ff ontopic:
Ik merk ook veel bij klanten elke dag die zijn vroeger kettingrokers geweest pakkie zware javaanse etc. Die opeens anti-rook zijn geworden. Die heb ik dan altijd goed hangen zulke figuren.

Back