Izimo
SWEETIES!!!
Hallo beste mensen!
Draai al een tijdje mee hierzo en het is dan toch maar eens tijd voor een projectpage.
Er zitten flink wat gaten in het verhaal (dan is het vooral qua beeldmateriaal ivm een gecrashte HD)
Presente
[IR]http://i40.tinypic.com/24lk7e0.jpg[/IR]
Voor de mensen die mij nog niet kennen :+, ben dus Ismael (op papier Ismail) of izimo, izi, mocro en daarna komen de wat minder aardige benamingen die ik dus achterwege laat ben 24jaar en woon in Maastricht.
El histoire
Dit is dus oorspronkelijk een Benelli 491 gt Superbike (AC SD), die ik van m'n mattie Ingo (ook forumlid) overkocht en dus sinds m'n 17de in m'n bezit is, na een lange tijd std onbegrensd rondgereden te hebben werd het tijd voor wat meer pit.
Ik leende een uitlaat van een jongen (Leovince Sprinter), waarmee die totaal onafgesteld erg leuk liep.
Toen kocht ik een Bidalot S2 met blauwe demper wat extreem vloekte met de rood, wit, zwarte Nelli, maar het liep erg leuk na wat kleine aanpassingen. Later de bekende gietijzeren 70's en toen was het wel mooi geweest en besloot ik wat spullen bij elkaar te rapen.
Goede vriend had nog wel wat spulletjes rondslingeren die ik kon hebben voor een prikkie. (DD carters en toebehoren)
Ik had niet veel te besteden per maand dus ik kocht iedere maand 1 of 2 onderdelen en het begon dus allemaal met de (zwarte) Evo die tot op de dag van vandaag nog steeds dienst doet.
Je wou wat leren dus begon je zelf alles in elkaar te zetten en wou niet te hard van stapel lopen en liet de cilinder verder met rust, alleen de carters destijds aangepast op de cilinder en dat was het verder wel.
Setup destijds:
Cilinder: Polini Evo 70cc
Krukas: Polini Evo
Ontsteking: Italkit
Uitlaat: Bidalot C20
Carb: Dellorto 26mm rondschuif
Membraam: Polini Evo
Transmissie: Evo
Vertanding: std. en niet kort erna 13/44 prim. Malossi
[IR]http://i44.tinypic.com/24vt9pg.jpg[/IR]
[IR]http://i40.tinypic.com/10hofty.jpg[/IR]
[IR]http://i39.tinypic.com/2vw7oev.jpg[/IR]
Dit was goed voor een beukende 13,1pk :W
[IR]http://i40.tinypic.com/2gtc1m9.jpg[/IR]
Later bleek gewoon het hele transmissie gedeelte niet in lijn te staan met elkaar.
Vervolg
Erna ga je toch denken wat je nu echt wilt doen met het zooitje en na de eerste sprint in Sittard was ik verkocht en wou ik dus gaan sprinten.
Met het rotzooitje wat ik nu had kon ik weinig en besloot dus wat dingen te veranderen, vernieuwen en verversen.
Ik kocht een setje carters die haar maagdelijkheid nog bezat en gloednieuwe krukas en ontsteking ook werd er een C21 gekocht.
Na lang denken wie ik nou mijn spullen zou geven om eens goed te ontmaagden kwam ik bij Mart Roks uit, tja in Roosendaal kunnen ze er wat van zullen we maar zeggen :+
Dus zo geschiedde, ik nam contact met hem op en we bespraken het een en ander en uiteindelijk ging de doos richting Mart.
De setup uiteindelijk:
Cilinder: Polini Evo 70cc Mart Roks Tuned
Uitlaat Yasuni C21
Krukas Polini Evo P12
Carburateur Dellorto 28mm vlak
Luchtfilter Malossi
Vario Polini Evo
Koppeling Malossi MHR Deltaclutch
Membraan Evo
Primaire Vertanding Malossi 13/44
Carters Mart Roks Tuned
Vertandingsdeksel Top Nardo bewerkt voor Overrange
Poulies Polini Evo Speeddrive
Koppelingshuis Malossi Wingbell
Halfpoulie Polini Evo Airspeed
V-snaar Polini
Ontsteking Evo II met lichtspoel
Lagers SKF C4 kunstof kooi
[IR]http://i40.tinypic.com/t8x2du.jpg[/IR]
[IR]http://i39.tinypic.com/2a5ixd.jpg[/IR]
[IR]http://i44.tinypic.com/15g6p8j.jpg[/IR]
[IR]http://i43.tinypic.com/2rbz61i.jpg[/IR]
[IR]http://i44.tinypic.com/k4cmcx.jpg[/IR]
[IR]http://i39.tinypic.com/2mxkfer.jpg[/IR]
Na een 100tal testritten kwam ik tot de conclusie dat de inlaat niks waard was en de C21 door de flens ook niet veel teweeg bracht, dus besloot ik dat aan te pakken.
Ik kocht een wig, spruitstuk en serienr. loze Keihin en zo heb ik een tijdje rondgeboekt. De Roost kwam toen ook in de scene en besloot er eentje te kopen (destijds kon je nog persoonlijk met de beste man zaken doen) dus gelijk eentje besteld icm Evo flens.
[IR]http://i44.tinypic.com/11gkjgm.jpg[/IR]
[IR]http://i41.tinypic.com/33c7ti9.jpg[/IR]
Het beestje kon vrij ademen en werd behoorlijk fel en zo ben ik een paar sprints afgeweest.
Toen kwamen we aan bij het uiterlijk....
[IR]http://i41.tinypic.com/vo0jeq.jpg[/IR]
[IR]http://i42.tinypic.com/2w5pmc9.jpg[/IR]
[IR]http://i41.tinypic.com/35k20cp.jpg[/IR]
[IR]http://i42.tinypic.com/o7nldx.jpg[/IR]
Zoals ze in het Maastrichts zouden zeggen 'dat zuut toch neet oet' (dat ziet er toch niet uit). Enfin ik kwam dus in contact met de bekende Daniel Gelderman en na wat gebrainstorm ging er weer een flinke doos het land door.
Met dit als resultaat:
[IR]http://i39.tinypic.com/zxp9iw.jpg[/IR]
[IR]http://i41.tinypic.com/6s9r0l.jpg[/IR]
[IR]http://i43.tinypic.com/zmzkth.jpg[/IR]
En zo heb ik SBO '08 rondgetufd.
[IR]http://i39.tinypic.com/2zj012p.jpg[/IR]
[IR]http://i40.tinypic.com/znvfqo.jpg[/IR]
[IR]http://i43.tinypic.com/wmjbxi.jpg[/IR]
Het stuur was niet om aan te zien, dus deze ook verandert en de zitpositie verbeterde ook hierdoor...
[IR]http://i40.tinypic.com/2rpb1ow.jpg[/IR]
[IR]http://i39.tinypic.com/2gx4iud.jpg[/IR]
[IR]http://i41.tinypic.com/2wqcykk.jpg[/IR]
[IR]http://i44.tinypic.com/689flz.jpg[/IR]
Mijn doel was om onder de 8sec te gaan op de 150m, maar dit lukte mij pas nadat ik op Eindhoven een bewerkte Evo flens kocht voor de C21 en ik [Steef] zijn C30 en C21 mocht testen en toen lukte het :W
Dit is dus voor de desbetreffende 'onder de 8' tijd:
[IR]http://i40.tinypic.com/2mry9eh.jpg[/IR]
[IR]http://i39.tinypic.com/s12hld.jpg[/IR]
Verder nog wat 'flix':
[IR]http://i44.tinypic.com/281a79t.jpg[/IR]
[IR]http://i40.tinypic.com/k9ohi.jpg[/IR]
[IR]http://i41.tinypic.com/2usiljo.jpg[/IR]
[IR]http://i40.tinypic.com/2yzkc9w.jpg[/IR]
Heden
Hoe staat het er nu voor? De kappen zijn nu dus eindelijk weg voor een spuitbeurt (bezorg Jos wel wat hoofdpijn ermee denk ik :$, maar fok dat :#)
Evo krijgt een nieuw zuigertje en de vorkpoten worden ververst.
Verder gaat er nog het een en ander aan het frame gedaan worden en krijgt deze net als de velgen een lakje.
Huidige setup:
Cilinder Polini Evo 70cc Mart Roks Tuned
Uitlaat Yasuni C21
Krukas Polini Evo P12
Carburateur Keihin 28mm PWK + Stage 6 kelk
Luchtfilter Twinair
Vario Polini Evo
Koppeling Malossi MHR Deltaclutch
Membraan V-force3
Primaire Vertanding Malossi 13/44
Carters Mart Roks Tuned
Vertandingsdeksel Top Nardo bewerkt voor Overrange
Powerbox Polini, maar gebruik deze als opvangbakje @ SBO
Poulies Polini Evo Speeddrive
Koppelingshuis Malossi Wingbell
Halfpoulie Polini Evo Airspeed
V-snaar Polini
Spruitstuk Malossi recht Pia + Kieslerwig EPC/RST
Ontsteking HPI 2006
Lagers SKF C4 kunstof kooi
Laatst behaalde score met Roost en Polini onsteking was 18,9pk SAE, zeer binnenkort eens banken met dus de C21 en de HPI.
Het was me het verhaaltje wel, maar moest dus een paar jaar omschrijven in 1 post :+.
Dit zal zeer waarschijnlijk mijn laatste seizoen zijn en wil dit dan ook afsluiten met een scooter die dus 'af' is .
Updates zal ik in de 1ste post doen.
Verder de bedankjes :*
-De matties van de hood :*
-Mart Roks voor de tuning en de behulpzaamheid
-Sjeng en Steef voor de sleutelruimtes en de gezelligheid
-EPC/RST voor de supplies
-Daniel Gelderman voor de mooie kappenset
-Jos alvast + veel succes :+
-Verder iedereen die ik nu zo'n beetje ken na al die tijd
*Update 26-3
Helm is vanmiddag bezorgt :W
[IR]http://i39.tinypic.com/j5i7p5.jpg[/IR]
[IR]http://i44.tinypic.com/elcku8.jpg[/IR]
[IR]http://i43.tinypic.com/2jfzpjq.jpg[/IR]
*Update 2-4
Zo staat de Nelli er op het moment bij, velgen moeten nog gespoten worden en Steef schiet niet op met het polijsten van de voorpoten
[IR]http://i42.tinypic.com/2mgpjz4.jpg[/IR]
*8-4
Klein voorproefje , morgen de kappenset oppikken bij Jos:W
[IR]http://i42.tinypic.com/68rll1.jpg[/IR]
23-4
Vanmiddag wezen banken, nadat op Kloosterzande de HPI erop is gekomen is er niet meer gebankt geweest. Ik kwam binnen met iets meer dan 15pk, na de ontsteking iets te hebben verdraait ging het zaakje constant over de 19pk.
Ik wou nog de Malossi overrange testen, maar die moet eerst nog ietsjes meer aangepast worden, dus dat is voor een volgende banksessie
Nu dus constant 19,5pk SAE
[IR]http://i44.tinypic.com/jzwm0x.jpg[/IR]
26-4
Hierbij de foto's van het eindresultaat (komen nog 2 zwarte kapjes thv de grote open gaten aan de zijkanten voor de volle 100% te bereiken), qua rijgedrag reed de Nelli ook erg goed, toerental bleef constant en onderin erg fel.
[IR]http://i40.tinypic.com/10gfzhk.jpg[/IR]
[IR]http://i43.tinypic.com/t56d88.jpg[/IR]
Draai al een tijdje mee hierzo en het is dan toch maar eens tijd voor een projectpage.
Er zitten flink wat gaten in het verhaal (dan is het vooral qua beeldmateriaal ivm een gecrashte HD)
Presente
[IR]http://i40.tinypic.com/24lk7e0.jpg[/IR]
Voor de mensen die mij nog niet kennen :+, ben dus Ismael (op papier Ismail) of izimo, izi, mocro en daarna komen de wat minder aardige benamingen die ik dus achterwege laat ben 24jaar en woon in Maastricht.
El histoire
Dit is dus oorspronkelijk een Benelli 491 gt Superbike (AC SD), die ik van m'n mattie Ingo (ook forumlid) overkocht en dus sinds m'n 17de in m'n bezit is, na een lange tijd std onbegrensd rondgereden te hebben werd het tijd voor wat meer pit.
Ik leende een uitlaat van een jongen (Leovince Sprinter), waarmee die totaal onafgesteld erg leuk liep.
Toen kocht ik een Bidalot S2 met blauwe demper wat extreem vloekte met de rood, wit, zwarte Nelli, maar het liep erg leuk na wat kleine aanpassingen. Later de bekende gietijzeren 70's en toen was het wel mooi geweest en besloot ik wat spullen bij elkaar te rapen.
Goede vriend had nog wel wat spulletjes rondslingeren die ik kon hebben voor een prikkie. (DD carters en toebehoren)
Ik had niet veel te besteden per maand dus ik kocht iedere maand 1 of 2 onderdelen en het begon dus allemaal met de (zwarte) Evo die tot op de dag van vandaag nog steeds dienst doet.
Je wou wat leren dus begon je zelf alles in elkaar te zetten en wou niet te hard van stapel lopen en liet de cilinder verder met rust, alleen de carters destijds aangepast op de cilinder en dat was het verder wel.
Setup destijds:
Cilinder: Polini Evo 70cc
Krukas: Polini Evo
Ontsteking: Italkit
Uitlaat: Bidalot C20
Carb: Dellorto 26mm rondschuif
Membraam: Polini Evo
Transmissie: Evo
Vertanding: std. en niet kort erna 13/44 prim. Malossi
[IR]http://i44.tinypic.com/24vt9pg.jpg[/IR]
[IR]http://i40.tinypic.com/10hofty.jpg[/IR]
[IR]http://i39.tinypic.com/2vw7oev.jpg[/IR]
Dit was goed voor een beukende 13,1pk :W
[IR]http://i40.tinypic.com/2gtc1m9.jpg[/IR]
Later bleek gewoon het hele transmissie gedeelte niet in lijn te staan met elkaar.
Vervolg
Erna ga je toch denken wat je nu echt wilt doen met het zooitje en na de eerste sprint in Sittard was ik verkocht en wou ik dus gaan sprinten.
Met het rotzooitje wat ik nu had kon ik weinig en besloot dus wat dingen te veranderen, vernieuwen en verversen.
Ik kocht een setje carters die haar maagdelijkheid nog bezat en gloednieuwe krukas en ontsteking ook werd er een C21 gekocht.
Na lang denken wie ik nou mijn spullen zou geven om eens goed te ontmaagden kwam ik bij Mart Roks uit, tja in Roosendaal kunnen ze er wat van zullen we maar zeggen :+
Dus zo geschiedde, ik nam contact met hem op en we bespraken het een en ander en uiteindelijk ging de doos richting Mart.
De setup uiteindelijk:
Cilinder: Polini Evo 70cc Mart Roks Tuned
Uitlaat Yasuni C21
Krukas Polini Evo P12
Carburateur Dellorto 28mm vlak
Luchtfilter Malossi
Vario Polini Evo
Koppeling Malossi MHR Deltaclutch
Membraan Evo
Primaire Vertanding Malossi 13/44
Carters Mart Roks Tuned
Vertandingsdeksel Top Nardo bewerkt voor Overrange
Poulies Polini Evo Speeddrive
Koppelingshuis Malossi Wingbell
Halfpoulie Polini Evo Airspeed
V-snaar Polini
Ontsteking Evo II met lichtspoel
Lagers SKF C4 kunstof kooi
[IR]http://i40.tinypic.com/t8x2du.jpg[/IR]
[IR]http://i39.tinypic.com/2a5ixd.jpg[/IR]
[IR]http://i44.tinypic.com/15g6p8j.jpg[/IR]
[IR]http://i43.tinypic.com/2rbz61i.jpg[/IR]
[IR]http://i44.tinypic.com/k4cmcx.jpg[/IR]
[IR]http://i39.tinypic.com/2mxkfer.jpg[/IR]
Na een 100tal testritten kwam ik tot de conclusie dat de inlaat niks waard was en de C21 door de flens ook niet veel teweeg bracht, dus besloot ik dat aan te pakken.
Ik kocht een wig, spruitstuk en serienr. loze Keihin en zo heb ik een tijdje rondgeboekt. De Roost kwam toen ook in de scene en besloot er eentje te kopen (destijds kon je nog persoonlijk met de beste man zaken doen) dus gelijk eentje besteld icm Evo flens.
[IR]http://i44.tinypic.com/11gkjgm.jpg[/IR]
[IR]http://i41.tinypic.com/33c7ti9.jpg[/IR]
Het beestje kon vrij ademen en werd behoorlijk fel en zo ben ik een paar sprints afgeweest.
Toen kwamen we aan bij het uiterlijk....
[IR]http://i41.tinypic.com/vo0jeq.jpg[/IR]
[IR]http://i42.tinypic.com/2w5pmc9.jpg[/IR]
[IR]http://i41.tinypic.com/35k20cp.jpg[/IR]
[IR]http://i42.tinypic.com/o7nldx.jpg[/IR]
Zoals ze in het Maastrichts zouden zeggen 'dat zuut toch neet oet' (dat ziet er toch niet uit). Enfin ik kwam dus in contact met de bekende Daniel Gelderman en na wat gebrainstorm ging er weer een flinke doos het land door.
Met dit als resultaat:
[IR]http://i39.tinypic.com/zxp9iw.jpg[/IR]
[IR]http://i41.tinypic.com/6s9r0l.jpg[/IR]
[IR]http://i43.tinypic.com/zmzkth.jpg[/IR]
En zo heb ik SBO '08 rondgetufd.
[IR]http://i39.tinypic.com/2zj012p.jpg[/IR]
[IR]http://i40.tinypic.com/znvfqo.jpg[/IR]
[IR]http://i43.tinypic.com/wmjbxi.jpg[/IR]
Het stuur was niet om aan te zien, dus deze ook verandert en de zitpositie verbeterde ook hierdoor...
[IR]http://i40.tinypic.com/2rpb1ow.jpg[/IR]
[IR]http://i39.tinypic.com/2gx4iud.jpg[/IR]
[IR]http://i41.tinypic.com/2wqcykk.jpg[/IR]
[IR]http://i44.tinypic.com/689flz.jpg[/IR]
Mijn doel was om onder de 8sec te gaan op de 150m, maar dit lukte mij pas nadat ik op Eindhoven een bewerkte Evo flens kocht voor de C21 en ik [Steef] zijn C30 en C21 mocht testen en toen lukte het :W
Dit is dus voor de desbetreffende 'onder de 8' tijd:
[IR]http://i40.tinypic.com/2mry9eh.jpg[/IR]
[IR]http://i39.tinypic.com/s12hld.jpg[/IR]
Verder nog wat 'flix':
[IR]http://i44.tinypic.com/281a79t.jpg[/IR]
[IR]http://i40.tinypic.com/k9ohi.jpg[/IR]
[IR]http://i41.tinypic.com/2usiljo.jpg[/IR]
[IR]http://i40.tinypic.com/2yzkc9w.jpg[/IR]
Heden
Hoe staat het er nu voor? De kappen zijn nu dus eindelijk weg voor een spuitbeurt (bezorg Jos wel wat hoofdpijn ermee denk ik :$, maar fok dat :#)
Evo krijgt een nieuw zuigertje en de vorkpoten worden ververst.
Verder gaat er nog het een en ander aan het frame gedaan worden en krijgt deze net als de velgen een lakje.
Huidige setup:
Cilinder Polini Evo 70cc Mart Roks Tuned
Uitlaat Yasuni C21
Krukas Polini Evo P12
Carburateur Keihin 28mm PWK + Stage 6 kelk
Luchtfilter Twinair
Vario Polini Evo
Koppeling Malossi MHR Deltaclutch
Membraan V-force3
Primaire Vertanding Malossi 13/44
Carters Mart Roks Tuned
Vertandingsdeksel Top Nardo bewerkt voor Overrange
Powerbox Polini, maar gebruik deze als opvangbakje @ SBO
Poulies Polini Evo Speeddrive
Koppelingshuis Malossi Wingbell
Halfpoulie Polini Evo Airspeed
V-snaar Polini
Spruitstuk Malossi recht Pia + Kieslerwig EPC/RST
Ontsteking HPI 2006
Lagers SKF C4 kunstof kooi
Laatst behaalde score met Roost en Polini onsteking was 18,9pk SAE, zeer binnenkort eens banken met dus de C21 en de HPI.
Het was me het verhaaltje wel, maar moest dus een paar jaar omschrijven in 1 post :+.
Dit zal zeer waarschijnlijk mijn laatste seizoen zijn en wil dit dan ook afsluiten met een scooter die dus 'af' is .
Updates zal ik in de 1ste post doen.
Verder de bedankjes :*
-De matties van de hood :*
-Mart Roks voor de tuning en de behulpzaamheid
-Sjeng en Steef voor de sleutelruimtes en de gezelligheid
-EPC/RST voor de supplies
-Daniel Gelderman voor de mooie kappenset
-Jos alvast + veel succes :+
-Verder iedereen die ik nu zo'n beetje ken na al die tijd
*Update 26-3
Helm is vanmiddag bezorgt :W
[IR]http://i39.tinypic.com/j5i7p5.jpg[/IR]
[IR]http://i44.tinypic.com/elcku8.jpg[/IR]
[IR]http://i43.tinypic.com/2jfzpjq.jpg[/IR]
*Update 2-4
Zo staat de Nelli er op het moment bij, velgen moeten nog gespoten worden en Steef schiet niet op met het polijsten van de voorpoten
[IR]http://i42.tinypic.com/2mgpjz4.jpg[/IR]
*8-4
Klein voorproefje , morgen de kappenset oppikken bij Jos:W
[IR]http://i42.tinypic.com/68rll1.jpg[/IR]
23-4
Vanmiddag wezen banken, nadat op Kloosterzande de HPI erop is gekomen is er niet meer gebankt geweest. Ik kwam binnen met iets meer dan 15pk, na de ontsteking iets te hebben verdraait ging het zaakje constant over de 19pk.
Ik wou nog de Malossi overrange testen, maar die moet eerst nog ietsjes meer aangepast worden, dus dat is voor een volgende banksessie
Nu dus constant 19,5pk SAE
[IR]http://i44.tinypic.com/jzwm0x.jpg[/IR]
26-4
Hierbij de foto's van het eindresultaat (komen nog 2 zwarte kapjes thv de grote open gaten aan de zijkanten voor de volle 100% te bereiken), qua rijgedrag reed de Nelli ook erg goed, toerental bleef constant en onderin erg fel.
[IR]http://i40.tinypic.com/10gfzhk.jpg[/IR]
[IR]http://i43.tinypic.com/t56d88.jpg[/IR]
Last edited: