0-5/10 km/h totaal geen vermogen

E.Stuntin_Sebas

Easy Stuntin Member
hoi

ik krijg de dip in het begin niet uit mijn Spy... het gaat dus om een verticaal blok
Setup:
DR50
Hebo vario (3.7 gram rolle)
Hebo verstelbaar koppeling( groene hebo trekveren, malossi gele drukveer)
17.5mm carb (sproeier 88)
power one uitlaat

ik had al verschillende topic doorgelezen die met het zelfde probleem zaten. maaar ik had al echt veel geprobeerd...
ik heb de volgende trekveren geprobeerd: hebo groen (beste tot nu toe) rode en hebo blauwe... de laatste 2 die waren naar mijn idee te strak. omdat bij gas herneming het even duurde voordat de koppeling weer aangreep

drukveer lijkt me goed, omdat bijna iedereen die zeg maar ongeveer dezelfde veranderingen aan zijn setup heeft ook een gele veer heb. ik had hem ook in mijn vorige scooter, met practisch dezelfde setup...werkte prima..

er zit dus nu al 3.7 gram rolle in... vink al aan de lichte kant... maar als ik iets zwaarder probeer dan komt er ook middenin een dip te zitten.
ik heb net ook polini speedcontrol met 2.7 gram rolle geprobeerd... dip zit er in het begin NOG in... en hij gaat maar 40 ofsow. (heb geen teller)

verder is niets versleten, snaar is nieuw, cilinder+zuigerveren zijn Ok, koppeling is als nieuw, vario ook..

dus als iemand een oplossing weet hoe ik die dip in het begin eruit krijg... hoor ik het graag..

groeten Sebastiaan
 
Advertisement - register to remove this

die rollen zijn idd veel te licht , is je v-snaar nog wel goed?

met een Powerone zou je rond de 5 wel mogen zitten met een verticale motor , in een verticale motor zit een vrij korte vertanding.

verder moet je er de blauwe veren in zetten , die gebruik ik 95% van de gevallen , en op de helft zetten eerst , niet te strak eerst.

het hernemen uit de bocht heeft weinig met de koppeling te maken , die laat pas los als je zo goed als stil staat , van stilstand uit doet de koppeling het meeste.
 
melf #50 said:
die rollen zijn idd veel te licht , is je v-snaar nog wel goed?

met een Powerone zou je rond de 5 wel mogen zitten met een verticale motor , in een verticale motor zit een vrij korte vertanding.

verder moet je er de blauwe veren in zetten , die gebruik ik 95% van de gevallen , en op de helft zetten eerst , niet te strak eerst.

het hernemen uit de bocht heeft weinig met de koppeling te maken , die laat pas los als je zo goed als stil staat , van stilstand uit doet de koppeling het meeste.

over die v-snaar moet je beter lezen...
ok dus..: volgens jouw moet ik gele drukveer? 5 gram rolle, en die blauwe trekveertjes? dan moet die goed wezen? en als ik dat al geprobeerd heb... en bij 5 gram rolle er een dip in het begin in zit EN een dip in het midde... heb nu 3.7 grams rollen erin.. en dan heb ik alleen een dip in het begin, en de rest van het toerenverloop is perfect...

hoe kan dat?
 
E.Stuntin_Sebas said:
goed lezen jonge...

Setup:
DR50
Hebo vario (3.7 gram rolle)
Hebo verstelbaar koppeling( groene hebo trekveren, malossi gele drukveer)
17.5mm carb (sproeier 8
power one uitlaat


owh srry daar heb ik overheen gelezen igg.
je kan e.v.t gele trekveren proberen en idd het aantal gr aan rollen is gewoon te laag ;)
 
kijk eens of je v-snaar helemaal onderin komt (bij je vario) Als dat niet het geval is, shims ertussen zetten totdat het goed is. Je zegt dat je een nieuwe snaar hebt...Dus kan misschien wel. Zorg er wel voor dat het goed zit allemaal, dus dat je koelvin er nog goed opkomt. Als dat niet zo is, moet je es kijke of er ringen achter je gradenplaat zijn en evt. 1 wegnemen oid. Probeer gewoon een paar combinaties
 
Dat heeft bijna elke ,, snelle '' vario.

Door de knik in je achterpoulies zal je na het optrekken terugvallen in een dip, wat met lichtere rollen wel wat te verhelpen is maar dan krijg je weer veel toeren in het begin. ( 99% van de Minarelli rijders zal daar last van hebben )

Oplossing: Torque Driver met een rechte baan , die zorgt ervoor dat je toeren gelijk blijven en niet zoveel gaan schommelen als met je std achterpoulie :)

Die dip in het begin , carb afstelling verder goed?
 
Setup:
DR50
Hebo vario (3.7 gram rolle)
Hebo verstelbaar koppeling( groene hebo trekveren, malossi gele drukveer)
17.5mm carb (sproeier 88)
power one uitlaat


miss kan je zwaardere rollers proberen + zwaardere drukveer hielp bij mijn minarelli horizontaal wel iig :+
 
aC'88 said:
kijk eens of je v-snaar helemaal onderin komt (bij je vario) Als dat niet het geval is, shims ertussen zetten totdat het goed is. Je zegt dat je een nieuwe snaar hebt...Dus kan misschien wel. Zorg er wel voor dat het goed zit allemaal, dus dat je koelvin er nog goed opkomt. Als dat niet zo is, moet je es kijke of er ringen achter je gradenplaat zijn en evt. 1 wegnemen oid. Probeer gewoon een paar combinaties

je moet geen ring wegneme, je moet um verplaatse, anders krijg je speling en gaat je vsnaar zeker niet lang meej.

khad ook dat ie in ut bgin helemaal niet trok, maar kheb er toen un kortere vsnaar ingegooid omdat die van hebo (horizontaal) te lang was en niet helemaal onderin kwam...... als je un te lange vsnaar hebt heeft ut gen zin om de shims te verplaatse want dan doet ie ut net zo kut
 
ZipZor said:
Setup:
DR50
Hebo vario (3.7 gram rolle)
Hebo verstelbaar koppeling( groene hebo trekveren, malossi gele drukveer)
17.5mm carb (sproeier 88)
power one uitlaat


miss kan je zwaardere rollers proberen + zwaardere drukveer hielp bij mijn minarelli horizontaal wel iig :+

doorlezen is ook niet je sterkste kant zie ik....
 
E.Stuntin_Sebas said:
maar het lijkt er dus sterk op dat mijn v-snaar niet onderin komt...


dan streep je je vario af en dan gooi je er een gem. gewicht even in dus ong tussen de 4 en 5 gr. en dan ga je testen "hoe ver loopt die uit"waar liggen de dippen.
dit is gewoon een questie van proberen en proberen.
maar wat geeft je bougie voor informatie ?
 
mja , hoe dan ook , het ligt gewoon aan de afstelling , simpel

afstellen is een kwestie van proberen , wij kunnen het hier nooitprecies zeggen , maar wat ik wel weet is wat ongeveer de afstelling ZOU moeten zijn , maar met groene trekveren van Hebo trekt ie meestal ook niet goed vanuit het begin , die zijn erg slap , rood is meestal gewoon te zwaar , daarom hebo blauw gebruiken en dan afstellen.

wat voor snaar heb je btw? wel 1 voor verticaal?
 
ik heb er een hebo snaar in zitte... denk wel van verticaal ja... ik heb de scooter laatst pas gekocht..

maar ik heb nu voor de gein een std pijp geprobeerd... en daar pakt ie em wel goed op in het begin, dus de snaar is het niet lijkt me dan...

kan het domweg niet in die power one uitlaat zelf zitten??

mijn bougie is een KLEIN btje aan de donkere kant, donker bruine koffie denks :p... niet echt verontrustend...
 
de powerone is gewoon een vervangingsuitlaat met schotten erin , dus prestaties zullen net wat hoger liggen dan een std pijp normaal gesproken.

het is echter wel zo dat een std uitlaat veel makkelijker af te stellen is.
 
Back
Top