zwakke verlichting

ntt97

Member
ik heb binnenkort een nieuwe ontsteking en spanningsregelaar op m'n puch ntt dus misschien is het probleem al opgelost. Mocht dat niet zo zijn, en voor naar de toekomst toe, mijn kabelboom is slecht en niet meer te verkrijgen. Het probleem nu is het voorlicht en achterlicht branden zwak (en de toeter doet het niet, zwakke dash). Is het een optie om een draad vanaf de spanningsregelaar naar m'n voorlamp te trekken en op 1 van de drie draden aan te sluiten? (geel,paars,zwart) Dan moet ik eigenlijk een soort van vertakking maken voor groot en dimlicht (paars en geel)? En dan een draad naar het achterlicht dus beide plusdraden op de a van de spanningsregelaar? En dan twee massadraden weer terug naar de spanningsregelaar? Kan ik niet ergens kant en klare kabels kopen en weet iemand de dikte die ik nodig heb? En hoe ik van 1 draad meerdere draden kan maken? Ik had al een extra koplichtunit gekocht met draden erop en een drievoudige stekker eraan en dan dacht ik dan ga ik daarin knippen zodat ik m'n kabelboom in tact kan houden. immers m'n contactslot, benzinemeter en remlicht doen het perfect. Of kan ik beter bijvoorbeeld een geschakelde draad van m'n contactslot of toeter gebruiken zoals ik elders las. ik had ook een multimeter aangeschaft en ik ben echt een leek maar in de lichtstekker op de plus meette ik wel 11/12 volt op de zwarte draad. het is een vierpolige schakelaar. Dat me licht continu brand is geen probleem als het maar goed werkt ik werk in ploegendiensten ik moet licht hebben. Oja en als je wat oppervlakkige roest op je frame hebt halverwege bij het voetgedeelte kan dat problemen geven? Kan je dan als vervanging van je frame je massakabel op je blok aansluiten? Voor de meest simpele manier heb ik dim/groot licht 8 aansluitingen voorkant (+/-) en twee aan de achterkant (+/-) Kan ik niet bijvoorbeeld een kabelboom van een citta gebruiken of van een puch maxi voor puur de verlichting of een soort van universele? En zou het misschien een optie zijn om voor alleen 2 grote lampen te laten branden zonder de kleine, mag dit dag en nacht en moet je niet 's nachts alle 4 aanhebben? Please hellup...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Misschien kan dit je helpen?

https://link.marktplaats.nl/m1123258603


Als je een nieuwe wilt ben je 174 euro kwijt:

http://www.50cc.nl/produkt.asp?P=427252_KABELBOOM-PIAGGIO-NTT/NRG

Die man is een nederlander en heeft heel vroeger in Tiel een brommer / scooter winkel gehad..
Hij verstuurd ook gewoon naar nederland..

Volgens de omschrijving is een NRG kabelboom hetzelfde.

Puch was een dochter onderneming van piaggio.. Sinds een tijdje geleden is alles over gegaan naar de piaggio merk naam.. Dus dat ding heet nou piaggio ntt.
 
Last edited:
Bedankt voor de reactie ja die 50cc dat wist ik al die is dus nota bene net gestopt aan consumenten leveren, heb hun een mail gestuurd of die aan de locale dealer kan leveren.
ja die van Bianca jaaaa weet ik maar ik wil graag een nieuwe anders heb ik het zo weer en die dan in huis bewaren en voor nu andere oplossingen gaan bedenken maar die wilde ik al bijna gaan kopen om los te halen kijken hoe het zit. Maar ik heb een schema! eindelijk! ergens van een engelse site geplukt. wel van mc2 maar lijkt dezelfde. ik zag al dat mijn lichtschakelaar niet klopt die moet 2 standen hebben misschien zit daar wel een groot deel van het probleem. Wat weet je er veel van!
 
Last edited:
Back
Top