Wij hebben een Piaggio L1e C38 (is dat ook wel LX genoemd?), het is een 4-takt van 2005 en 45 km scooter.
Nu is de accu stuk gegaan maar deze hebben wij pas 3 maanden dus is terug naar de verkoper, deze gaat hem nakijken en dan evt. terug naar zijn verkoper sturen voor garantie. Betreffende is geen winkel maar een persoon die zelf veel scooter reparatie doet. Wel betrouwbaar.
Hij zei echter dat het terug sturen en wachten op nieuwe onder garantie soms 2-3 weken kan duren.
Zo lang wil de vrouw de scooter eigenlijk niet missen. Dus zijn we aan het denken voor een goedkope tweede nieuwe accu, of tijdelijk die van onze Peugeot Vivacity 2-takt 25km scooter te nemen.
Qua voltage zijn die gelijk, maar de accu van de Vivacity is slechts 3 Amp terwijl normaal in de Piaggio een 6 Amp accu ligt.
Starten doet ie best goed dus dat valt wel mee, vooralsnog net zo goed als met de 6amp nieuwe accu.
De vraag is nu, in hoeverre kan het kwaad om evt. tijdelijk met deze 3 amp accu te rijden in onze Piaggio.
Loop je het risico dat de accu plots de geest geeft vanwege het te lage Amperage, of wordt deze alleen gebruikt voor starten en knipperlichten en zou het dan best goed mogelijk zijn hier enkele weken mee te rijden?
Er komt sowieso dus een nieuwe accu, maar ik wil voorkomen dat als de vrouw met de huidige reserve accu opeens stil komt te vallen.
Nu is de accu stuk gegaan maar deze hebben wij pas 3 maanden dus is terug naar de verkoper, deze gaat hem nakijken en dan evt. terug naar zijn verkoper sturen voor garantie. Betreffende is geen winkel maar een persoon die zelf veel scooter reparatie doet. Wel betrouwbaar.
Hij zei echter dat het terug sturen en wachten op nieuwe onder garantie soms 2-3 weken kan duren.
Zo lang wil de vrouw de scooter eigenlijk niet missen. Dus zijn we aan het denken voor een goedkope tweede nieuwe accu, of tijdelijk die van onze Peugeot Vivacity 2-takt 25km scooter te nemen.
Qua voltage zijn die gelijk, maar de accu van de Vivacity is slechts 3 Amp terwijl normaal in de Piaggio een 6 Amp accu ligt.
Starten doet ie best goed dus dat valt wel mee, vooralsnog net zo goed als met de 6amp nieuwe accu.
De vraag is nu, in hoeverre kan het kwaad om evt. tijdelijk met deze 3 amp accu te rijden in onze Piaggio.
Loop je het risico dat de accu plots de geest geeft vanwege het te lage Amperage, of wordt deze alleen gebruikt voor starten en knipperlichten en zou het dan best goed mogelijk zijn hier enkele weken mee te rijden?
Er komt sowieso dus een nieuwe accu, maar ik wil voorkomen dat als de vrouw met de huidige reserve accu opeens stil komt te vallen.