zuigerveer afgebroken

den borre

Member
hallo

daarstraks toen ik onderweg naar huis was zakte mijn scooter in toeren en viel hij stil .
thuis cilinder opengehaald en ja stuk van de zuiger kop aan de spoelpoorten was weg en de zuigerveer was ook gebroken.

nu vroeg ik me af zou het kunnen door aan de kabelboom te knippen dat de ontsteking anders gaat vonken en het stuk zuiger heeft gesmolten

themp was heel normaal 60 graden
 
Advertisement - register to remove this

Dat is goed mogelijk ja, heb je dat gedaan dan? Meestal zal er dan in het midden van je zuiger een gat komen.
 
Misschien dat iemand mij eventjes het middelste gedeelte an zijn verhaal kan uitleggen duidend op het stukje in de kabelboom knippen:/
 
ja dat weet ik dat je normaal in het midden van de zuiger en gat hebt maar dut is niet het geval er is en driehoek uit aan de spoelpoort 2 cm breed ongeveer
 
Misschien dat iemand mij eventjes het middelste gedeelte an zijn verhaal kan uitleggen duidend op het stukje in de kabelboom knippen:/
Oh, dat stukje heb ik even gemist.

Het is niet mogelijk je ontsteking tijdstip te veranderen door enkel in je kabel boom te knippen. Is niet gewoon een zuigerveer geknapt? Of een van je membraan kleppen gebroken?
 
zal morgen even foto's maken membraam klepjes zijn nog heel

het kabelboom knippen gaat dus over als kabels die niet in gebruik zijn er afgeknipt zijn startmotor, pinkers,batterij kabels enz...
 
Hey dit is een typisch geval van een vastloper.
En een gat in de zuiger komt meestal door een te arme afstelling of een bougie met de verkeerde warmtegraat, zuigerveren zouden hierdoor helemaal niet door beinvloed worden.
 
Back
Top