sr laat zuigerveer verdwijnen

weslietje

Well-Known Member
Ik rij 15km naar huis, rij mijn straat in, valt mn sr uit..
dus ik naar huis lopen, dacht al dat de cilinder naar de haaien was want de startmotor draaide 2x zo snel, en mn duim kon zonder problemen op het bougiegat liggen.
Dus ik haal mn cilinder eraf
Zit er nog maar 1 zuigerveer in???
Heeft iemand dit eerder gehad.
Ook toen hij uitviel en ik hem weer probeerde te starten kwam er ineens een knal uit de uitlaat..

?
 
Advertisement - register to remove this

tja , kan vanalles zijn , versleten ,slechte olie , verkeerde montage , niet inrijden..

of een combinatie van..
 
ja ik had ook ooit bij mijn vespa ciao ook dat er ineens nog maar 1 zuigerveer op zat. zonder ook maar een streep in de cilinder gezet te hebben. Echt vreemt maargoed.

Het was trouwens de zuigerveer aan de kop kant (voorste)
 
Bij mij dus ook,
zou uitblazen van mn carter met een luchtpistool genoeg zijn? Om er maar vanuit te gaan dat hij tot gruis vermalen is?
 
als dat zo is is dat 9 van de 10 keer niet voldoende ..

vaak gaat er wat tussen de lagers zitten ,dat blaas je er echt niet tussenuit , als je er dan weer mee gaat rijden komt het er weer uit en zal WEER kapot lopen..

mja , een zuigerveer verdwijnt ook niet zomaar , dus zoek eerst de oorzaak eens op..
 
was het je onderste of bovenste zuiger veer... als het je bovenste was heb je kans dat hij via de uitlaat poort er uit is gegeaan
 
als dat zo is is dat 9 van de 10 keer niet voldoende ..

vaak gaat er wat tussen de lagers zitten ,dat blaas je er echt niet tussenuit , als je er dan weer mee gaat rijden komt het er weer uit en zal WEER kapot lopen..

mja , een zuigerveer verdwijnt ook niet zomaar , dus zoek eerst de oorzaak eens op..

in principe kan een zuigerveer niet in het carter komen, of er moet iets heel geks gebeuren.
 
Is niet het pinnetje gebroken zodat de zuigerveer is gaan draaien ofzo?

Niet logisch dat dan je zuigerveer zonder beschadiging ineens weg is maargoed.
het is dus wel zo....
 
Back
Top