Znen blok. Zuiger schade.

Setup is als volgt: Originele merkloze carb.
Sproeier 83.
5Gram rollen
Koppeling en dergelijke origineel met wiebelende poulies.
De snaar komt tot maximaal de helft van de vario/ er net onder.(geen foto van gemaakt)
Qua toeren komt hij overeen/iets minder met het toerenbereik van een snor en haalt max 35.
Cdi vervangen en de begrenskabel losgehaald.
Optrekken gaat langzaam maar pakt optijd aan en rijd langzaam maar redelijk soepel naar de 35(Soepel in de zin dat wanneer je gas loslaat en herpakt hij meteen weer doorgaat zonder haperen).
Kleppen staan op 0,6 in en 0.10 uit. De inlaat stond eerst ook op 0.10 maar daar liep hij minder goed door.
Nu slaat hij meteen aan ook als hij warm is.
 
Beetje veel van t goede.. nieuwe is onderweg. Het gepiep is dezelfde tijdens het lopen als je de poelie intrekt. Dan hoor je hem duidelijk. Morg3n komt de nieuwe binnen. Ben benieuwd.
 

Attachments

  • 20240306_153755.jpg
    20240306_153755.jpg
    122.7 KB · Views: 17
  • 20240306_153748.jpg
    20240306_153748.jpg
    97.5 KB · Views: 21
Last edited:
Weet iemand waar BTC voor staat? Ik dacht aan de letters op te maken iets van Boatian Thurbo company oid.. Hoewel vele btcś bij znen vandaan komen.
 
Nieuwe koppeling gemonteerd en haalt amper de 40. wel is het gepiep weg. Snaar is de 699x18x30 en is splinternieuw.
Rollen zijn nu 5.5 en haalt nu 39 km. Motor loopt prima met sproeier 90,Met 83 hoorde je dat hij te weinig kreeg en te zacht ging.
Het volgende is nu aan de hand: De motor loopt netjes stationair en slaat soepel warm en koud aan. Choke werkt goed.
Je rijd weg en de motor komt goed op toeren, Dan blijft hij direct op de zelfde toeren en dan komt langzaam de snelheid mee terwijl de motor niet meer zakt in toeren naarmate de snelheid oploopt dus het aantal toeren blijft meteen gelijk.
Gas los en laat keurig de toeren zakken.Ik heb voor alle zekerheid op valse lucht gechecked maar dat is niet aanwezig.Enige wat ik mij nog kan indenken dat de vario niet goed is.Carb is al in de reiniger geweest en alles lijkt goed te zijn. Hoewel de vario er nog strak uitziet zonder een rand. Je ziet wel waar de snaar tijdens het volgas rijden altijd zat maar dit is meer een wrijvings streep van de snaar daar de hele vario glad is. Mijn ideeen raken een beetje op.
 

Attachments

  • 20240309_092308.jpg
    20240309_092308.jpg
    135.2 KB · Views: 14
Zo wat een power ineens. Vandaag nieuwe carburateur er op en gaan. Trekt flink op en rijd 45. houd soms even in ondanks begrenzer welke uitgeschakeld is. Dit is een kwestie van afstellen+ hij moet nog ingereden worden. Rijd lig heerlijk en gas geven is meteen gaan. Buiten cilinder e koppeling welke echt defect waren dus ook een defecte carb.
 
vario is ook niet zo best.

Die dingen kosten 25 euro ongeveer.
Komt goed. Eerst ff wachten tot einde van de maand. Had ook nieuwe olie pomp en krukas gehaald. 16 en 22 tanden. Nu bleek er dus 16 in te zitten dus gaat de 22 terug. Krukas is niet nodig nog maar goed. Hij ligt er en indien nodig ligt hij klaar. Ook het nodige gereedschap er bij besteld. (Voor kleppen stellen en een vliegwiel trekker). Vario gaan we zeker doen!
 
Vanmiddag sproeier 83 ingebouwd en het is een naaimachine.Vol op power wanneer je het gas aanraakt. Originele cdi er weer in en loopt echt weer top. Setup nu: 50cc merkloos, Alie carb (na t nodige afstellen tot dusver tevreden)met nu sproeier 83 Waar er eerst 78 in zit terwijl aliexpress aangaf dat er sproeier 80 in zou zitten. Nieuwe benzinekraan+slang en filter + nieuwe koppeling. Nu een fijn rijdende scooter,Behalve dat het stuur links en rechts lichtjes naar beneden en boven geduwt kan worden. Zit dus wat speling op. Daar gaan we mee verder. Iedereen zeer bedankt voor t meedenken!
 
BIJNA, heeel Bijna was t perfect. Mooie scooter en loopt na de tegenslagen goed.. al rijdend een vreemd en ratelend geluid. Rij maar door want toch bijna thuis en t klinkt niet heel ernstig.. eenmaal afgekoeld carterkap er af. Bleek de moer van de koppeling los gelopen te zijn. Geluk bij n ongeluk. Ff vast gezet met men slagmoer sleutel vast gezet.. die komt niet meer los Stuur zat los en bleek de bout welke t stuur vast houd aan de stuur as speling te hebben.
 
Nog heel even en hij is helemaal top. Motor loopt mooi ook warm. Enige tegenslag is het uitvallen zodra ik even bij t stoplicht sta en stationair loopt.Moet dan gas houden(hoger in toeren)om fatsoenlijk weg te kunnen rijden. Hij valt uit als je gas geeft bij t stoplicht, Hoeveel gas je ook geeft,Uitvallen doet hij. Indien hij uitvalt is hij meteen te starten en kan je gewoon weg rijden. Sproeiers zijn schoon(stationair 35 en hoofd 83 en gasnaald in de 3e stand van de 4) Membraan in orde.Dit is wel een imitatie ali carb. Ik weet dat ze niet top zijn. Donderdag komt er een keihin binnen.
 
Ik heb precies hetzelfde gehad , kreeg hem ook niet goed lopend met een imitatie , en div sproeiers. Keihin orgineel ook bij ali vandaan , sproeier 85 , ( welke erin zat ) en gaan als een trein. Hoefde hem alleen maar bij te stellen met de mengselschroef .
 
Ik heb precies hetzelfde gehad , kreeg hem ook niet goed lopend met een imitatie , en div sproeiers. Keihin orgineel ook bij ali vandaan , sproeier 85 , ( welke erin zat ) en gaan als een trein. Hoefde hem alleen maar bij te stellen met de mengselschroef .
De motor loopt best goed met deze. alleen t membraan is vreemd gevormd nu. helemaal ribbelig. vermoed dat t hem hier in zit. Maar goed. een nieuwe is onderweg :cool: Heb meerderen via wish gehad en dat ging best vaak meteen goed. alleen deze niet geheel. ondanks dat loopt de motor zeer soepel. gas geven is gaan en zonder een trilling. eigenlijk wil ik voorik die keihin er op zet proberen met een nieuw membraan.(die van de vorige carb past wel maar daarmee gaat hij maar30) zo'n membraan doet echt heel veel goed/fout ben ik achter.
 
Back
Top