Minarelli horizontaal blok onder gy6 frame

Jjustin_32

New Member
hey, ik had een vraagje. Ik heb pas een scooter gekregen (cpi hussar) maar die was afgeschreven op naam. Nu zit er wel een minarelli horizontaal 2t 70cc malossi blok onder. Nu vroeg ik me dus af of je dat blok onder een peugeot v clic (gewoon gy6) kan zetten. Ik neem aan dat je dan een ander subframe nodig hebt? Zo ja/nee welke aanpassingen moet ik dan doen d.m.v lassen?
 
Advertisement - register to remove this

Poeh, dat wordt een hoop aanpassen. Een vclic heeft een kort 10 inch blok en een hussar heeft vgm een lang 12 inch blok.
 
In principe kan natuurlijk alles, maar als je dit hier moet vragen heb ik weinig hoop.

Vroegah zag ik op Scooter-Freaks wel projecten zoals een Kymco DJ met een minarelli sprint blok eronder. Met voldoende verbeelding zou je van een V-Click ook zoiets kunnen maken.
 
Yes, ja ik zat zelf te denken om de aanhangpunten van de originele scooter (waar het 2t blok onder zat) af te slijpen en direcht op de v clic te lassen, en dan de veer gewoon direcht aan te sluiten bij originele aanhangpunt. Klinkt natuurlijk makkelijk maar dat zullen we nog weleens zien
 
hey, ik had een vraagje. Ik heb pas een scooter gekregen (cpi hussar) maar die was afgeschreven op naam. Nu zit er wel een minarelli horizontaal 2t 70cc malossi blok onder. Nu vroeg ik me dus af of je dat blok onder een peugeot v clic (gewoon gy6) kan zetten. Ik neem aan dat je dan een ander subframe nodig hebt? Zo ja/nee welke aanpassingen moet ik dan doen d.m.v lassen?
Ambitieus idee. Zou er nooit aan beginnen.
Beter een scooter zoeken met het gewenste motorblok.
 
Ik zou het persoonlijk wel doen als je een leuk blokje kunt vinden, maar zou hem per definitie niet voor straat gebruik willen hebben. Als ik de kans krijg om via dit forum een 2T blokje te kopen van iemand die hier langer zit zou ik het doen. Ik ga nu prutsen met een 2T blokje die niet van een scoot komt maar wel wat potentie heeft.

Als je het aandurft en een beetje kunt lassen en etc. dan doe het gewoon, dromen over iets en oud worden is niet wat je wilt, je gaat je later altijd afvragen: Wat als...
 
Alles leuk en aardig, maar als je dit werkend wil krijgen moet je wel een goed plan van aanpak hebben. Anders sloop je 2 scooters, krijg je het nooit rijdend en moet het later alsnog naar de sloop.

Bijvoorbeeld die veer, die past natuurlijk nooit op de manier zoals ts nu voor ogen heeft.
 
Ja natuurlijk heb ik kans dat het blok niet perfect horizontaal staat aangezien het frame van die cpi anders loopt dan die van de v clic maar ik kan lassen en ga mn uiterste best doen! Projectje=projectje
 
Back
Top