Zip 70 w poort heeft vage dip.

jorenv

Buiten gebruik
Ha

Vriend van mij heeft een zip met polini w poort 70cc, 17,5 mm carb. met 86 sproeier, sfera 80 race koppeling met blauwe trekveertjes & 15+ polini drukveer , polini vario met 4 grams rollen, Uitlaat : Black swan , hebo v - snaar.

Tot de 40 kmu trekt ie totaal niet.. en daarna krijg je me toch een schok en trekt ie bizar hard door naar de ± 95 kmu .
Hoe krijgen we die dip eruit.

iemand een idee ?????
 
Advertisement - register to remove this

Lekker vaag, maar die Polini vario is niet echt goed zegmaar dus beter doe je de originele er weer in of een andere goede vario...
 
ja polini vario misschien het probleem hij heeft al een top preformances vario liggen komt er snel onder .... maar dan nog met een polini vario moet die dip er ook uit kunnen ...
 
eum...hoeft niet je vario te zijn...volgens grafiek van mij (met speedcontrole) is die vario niet zo slecht als dat rond gaat...
Dip zal denk ik eerder je drukveer zijn...
 
Originally posted by Runner is de man
eum...hoeft niet je vario te zijn...volgens grafiek van mij (met speedcontrole) is die vario niet zo slecht als dat rond gaat...
Dip zal denk ik eerder je drukveer zijn...

In de meeste gevalle ngeeft hij wel dip, jij hebt misschien geluk gehad.Ken veel mensen die met speedcontrol begonnen zijn, en zijn MOETEN overschakelen op andere vario, die geen dip geeft.
Mja, kan dat je geluk hebt gehad.
greetz
Pirulo
 
ja los van de vario tot de 40 kmu echt traag rijden en dan ineens keihard op toeren komen en dan echt als een mongool wegschieten en blijven gaan is wel vaag... je hoort als je erop rijd echt zo'n geluid dat ie ineens op toeren komt je hoort ze helemaal komen en weg schiet ie.... ?? zwaardere druk veer vinik zo
 
Originally posted by Runner is de man
eum...hoeft niet je vario te zijn...volgens grafiek van mij (met speedcontrole) is die vario niet zo slecht als dat rond gaat...
Dip zal denk ik eerder je drukveer zijn...

Die Top vario is nog erger.

ELKE speedcontrol heeft die foute dip, monteer een toerenteller en oordeel dan.
 
Zit er een Sfera-koppeling in? Dan ligt het daaraan :) Die dingen zijn echt belachelijk zwaar... Wij hebben extra gaatjes in de koppeling gemaakt, waardoor de veer meer voorspanning kreeg [lees; de gaatjes verder uit elkaar gezet]... Verder lompe veertjes [zoek er maar een paar uit, zo strak mogelijk] monteren, en hopen dat je koppeling niet scheurt [is ons ook al eens gebeurt]...

Als je het goed wilt doen; monteer de primaire vertanding van een Typhoon/NRG/NTT, en de daarbij behorende poulies... Dan heb je keuzevrijheid genoeg wat betreft vervangingskoppelingen, drukveren & trekveren...

Succes, zou ik zeggen...
 
Originally posted by Pirulo
Ken veel mensen die met speedcontrol begonnen zijn, en zijn MOETEN overschakelen op andere vario, die geen dip geeft.

Onzin...

Koop een Speed Drive erbij, en het rijdt wel goed...

Maat van me rijdt met Evo-tuned @Aerox met Speed Control & Drive, en dat rijdt diploos [constant 13.8k / 13.9k tot hij uit de vario loopt]...
 
Back
Top