t'ingenieurke
Well-Known Member
Me even voorstellen: Yves Walschots
Antwerpen (België)
17j
Hey iedereen,
3 jaar geleden had ik m’n compleet originele speedfight 1 aangeschaft. Ik was toen 15 jaar geworden en ik wou m’n scoot al wat veranderen en aanpassen zodat ik als 16 jarige meteen met een mooie scoot kon rijden.
Toen ik 16 was duurde het niet lang voor ik m’n confrontatie met de wouten had opgelopen en het gevolg was natuurlijk 30 dagen kwijt en een fikse boete .
Toen ik hem terug had duurde het 3 maand voor ik mijn ongevalletje voorhad. Daardoor had ik redelijk wat schade en ben hem toen nog meer gaan aanpassen. Hier een paar details:
Voorkap:
Binnenkap:
Achterkap ook wat aangepast:
Mits de nog vele veranderingen gaan we toch over naar het ware project ,maar hier zie je hem even in totaliteit en zo was de scoot tot vorige maand:
Ik werd 17j en dacht toch stilletjes aan het eindproject. Een auto vond ik te duur en een moto was dan ook al beperkt met die 25kw. Mits ik de scooterwereld niet kan verlaten en iets origineel wou en toch snel kwam ik er op om dit project te starten.
Kort samengevat: een speedfight 100cc frame met een 70cc motor eronder. En deze kappen komen ook terug op de 100/70cc .
Omdat ik toch een beetje peugeot gezind ben wou ik dan ook een peugeot motor aanpassen.
Optisch komen er ook pretspullen maar die laat ik tussendoor wel zien.
beginnen bij het begin
Ergens een blokje gevonden op zolder en voor een paar euro's meegenomen*D .
Peugeot blokje meteen laten zandstralen:
Ondertussen kwamen er al wat spulletjes binnen:
Primaire rechte vertanding:
Nieuwe krukas lagers:
Heb ondertussen een radiator gevonden (aerox):
Stage 6 hpc kruk, hebo manston rep, hpi 2006:
….
Sport remblokken galfer:
Ik moest tellers hebben en best wel wat origineel. Dus ben ik direct aan het surfen geweest en kwam ik deze bloedmooie tellers tegen, de koso gp style:~ . Na wat meer geglunder en geklik staken ze een week later in men bus;
Al goed kende ik een goede vriend van me die een werkvloer vol draai en freesmachienes heeft staan, en toen heb ik wat bedacht om deze tellers te bevestigen en ben ik meteen gaan tekenen op de pc. De plaat is nog niet af dus later meer hier over.
Na weer een zware schooldag vol discuties en nota’s was ik toch maar zo blij dat er een doos in de gang stond die men dag zeker wist goed te maken ;
Ssp passagier pootjes;
Polini speed control;
Chrome waterpomp deksel, die ik meteen wat heb bijgewerkt zodat hij op de hpi werkt.
Bcd achterspatbord, stage 6 sproeier kits
Men c20 zat er namelijk ook bij en dan heb ik ook meteen de telefoon gegrepen en naar wat mensen gebelt die men uitlaatje wou omlassen. Na een paar dagen had ik de uitlaat laten lassen en heb ik het gemonteerd;
Men 100cc kader had ik al een hele tijd liggen en daar ben ik ook al met bezig geweest.
Heb onderanderen al een deel overgebouwd, nieuw balhoofd lager set gestoken en al men kabelboom wat aangepast;
Tot zover dus.
update 27/03:
we zijn weer een tijdje verder en stil zitten ken ik niet dus is er toch nog een deel bijgekomen en aangepast.
begin van de maand heb ik me nog eens een bestellingkje aangeschaft
met in de doos:
str8 stuurtje+clamp, gaskabel, temperatuurnippel,malossi gewichtjes,stage 6 mengbekertje, progrip handvatjes.
Ik was van plan om meerdere delen te laten vercromen zoals oa: remklauw,remreservoir,schakelaars,enz maar na 20x gebelt te hebben naar verschillende vercromers was het me allemaal wat teveel. de 1ne was te duur en de andere moest is minstens 2 maand geduld voor hebben. Toen heb ik maar besloten om het anders te doen.
spuitpistool boven gehaald ,wat verf en diversen gaan kopen
na een dagje werk was het resultaat als volgt:
schakelaars terug in mekaar gestoken en mooi was het resultaat :
even alles op het stuur voorgemonteerd:
sinds ik men olievat toch niet meer gebruik heb ik er gebruik van gemaakt om er een reserve tankje van te maken. met een naftkraantje in de koffer en een T-stuk mee tussen bevestigd aan de hoofdleiding naar je carbu. toch wel handig als je geen benzine meter hebt
heb men motortje er al onder gehangen:
men maat belde me op en wist te zeggen dat hij al wat stukjes had gefreest en ging ze meteen ophalen*D :
spijtig genoeg zat de tellerplaat er nog niet bij maar deze volgt in het kort nog wist hij me te zeggen :|. effe nog op men kin kloppen dus :r
de bussen gemonteerd:
nog een pic:
niet letten op de remdeksels of remhendels die worden toch nog vervangen door stage 6 chrome spullen
overzicht foto:
heb ondertussen men arm en wiel al gemonteerd vooraan maar heb er nog geen pics van getrokken.
tot zover
groetjes
Antwerpen (België)
17j
Hey iedereen,
3 jaar geleden had ik m’n compleet originele speedfight 1 aangeschaft. Ik was toen 15 jaar geworden en ik wou m’n scoot al wat veranderen en aanpassen zodat ik als 16 jarige meteen met een mooie scoot kon rijden.
Toen ik 16 was duurde het niet lang voor ik m’n confrontatie met de wouten had opgelopen en het gevolg was natuurlijk 30 dagen kwijt en een fikse boete .
Toen ik hem terug had duurde het 3 maand voor ik mijn ongevalletje voorhad. Daardoor had ik redelijk wat schade en ben hem toen nog meer gaan aanpassen. Hier een paar details:
Voorkap:
Binnenkap:
Achterkap ook wat aangepast:
Mits de nog vele veranderingen gaan we toch over naar het ware project ,maar hier zie je hem even in totaliteit en zo was de scoot tot vorige maand:
Ik werd 17j en dacht toch stilletjes aan het eindproject. Een auto vond ik te duur en een moto was dan ook al beperkt met die 25kw. Mits ik de scooterwereld niet kan verlaten en iets origineel wou en toch snel kwam ik er op om dit project te starten.
Kort samengevat: een speedfight 100cc frame met een 70cc motor eronder. En deze kappen komen ook terug op de 100/70cc .
Omdat ik toch een beetje peugeot gezind ben wou ik dan ook een peugeot motor aanpassen.
- De set-up:
- Hebo manston replica (70cc alu)
- Stage 6 hpc kruk
- Hpi 2006 met lichtspoel
- Primaire vertanding 13/35
- Polini speedcontrol
- Stage 6 race pouli
- Malossi Delta Clutch
- Stage 6 team race koppelingshuis
- Malossi overrange pouli’s
- Yasuni c20
- 22mm dellorto
- Stage 6 spruit/membraam kit
- Stage 6 powerfilter
beginnen bij het begin
Ergens een blokje gevonden op zolder en voor een paar euro's meegenomen*D .
Peugeot blokje meteen laten zandstralen:
Ondertussen kwamen er al wat spulletjes binnen:
Primaire rechte vertanding:
Nieuwe krukas lagers:
Heb ondertussen een radiator gevonden (aerox):
Stage 6 hpc kruk, hebo manston rep, hpi 2006:
….
Sport remblokken galfer:
Ik moest tellers hebben en best wel wat origineel. Dus ben ik direct aan het surfen geweest en kwam ik deze bloedmooie tellers tegen, de koso gp style:~ . Na wat meer geglunder en geklik staken ze een week later in men bus;
Al goed kende ik een goede vriend van me die een werkvloer vol draai en freesmachienes heeft staan, en toen heb ik wat bedacht om deze tellers te bevestigen en ben ik meteen gaan tekenen op de pc. De plaat is nog niet af dus later meer hier over.
Na weer een zware schooldag vol discuties en nota’s was ik toch maar zo blij dat er een doos in de gang stond die men dag zeker wist goed te maken ;
Ssp passagier pootjes;
Polini speed control;
Chrome waterpomp deksel, die ik meteen wat heb bijgewerkt zodat hij op de hpi werkt.
Bcd achterspatbord, stage 6 sproeier kits
Men c20 zat er namelijk ook bij en dan heb ik ook meteen de telefoon gegrepen en naar wat mensen gebelt die men uitlaatje wou omlassen. Na een paar dagen had ik de uitlaat laten lassen en heb ik het gemonteerd;
Men 100cc kader had ik al een hele tijd liggen en daar ben ik ook al met bezig geweest.
Heb onderanderen al een deel overgebouwd, nieuw balhoofd lager set gestoken en al men kabelboom wat aangepast;
Tot zover dus.
update 27/03:
we zijn weer een tijdje verder en stil zitten ken ik niet dus is er toch nog een deel bijgekomen en aangepast.
begin van de maand heb ik me nog eens een bestellingkje aangeschaft
met in de doos:
str8 stuurtje+clamp, gaskabel, temperatuurnippel,malossi gewichtjes,stage 6 mengbekertje, progrip handvatjes.
Ik was van plan om meerdere delen te laten vercromen zoals oa: remklauw,remreservoir,schakelaars,enz maar na 20x gebelt te hebben naar verschillende vercromers was het me allemaal wat teveel. de 1ne was te duur en de andere moest is minstens 2 maand geduld voor hebben. Toen heb ik maar besloten om het anders te doen.
spuitpistool boven gehaald ,wat verf en diversen gaan kopen
na een dagje werk was het resultaat als volgt:
schakelaars terug in mekaar gestoken en mooi was het resultaat :
even alles op het stuur voorgemonteerd:
sinds ik men olievat toch niet meer gebruik heb ik er gebruik van gemaakt om er een reserve tankje van te maken. met een naftkraantje in de koffer en een T-stuk mee tussen bevestigd aan de hoofdleiding naar je carbu. toch wel handig als je geen benzine meter hebt
heb men motortje er al onder gehangen:
men maat belde me op en wist te zeggen dat hij al wat stukjes had gefreest en ging ze meteen ophalen*D :
spijtig genoeg zat de tellerplaat er nog niet bij maar deze volgt in het kort nog wist hij me te zeggen :|. effe nog op men kin kloppen dus :r
de bussen gemonteerd:
nog een pic:
niet letten op de remdeksels of remhendels die worden toch nog vervangen door stage 6 chrome spullen
overzicht foto:
heb ondertussen men arm en wiel al gemonteerd vooraan maar heb er nog geen pics van getrokken.
tot zover
groetjes
Last edited: