Yasuni C20 VS Bidalot C20

Originally posted by JaguaRox
Om maar even ontopic te gaan, ik heb een Bida en Yas C20 liggen voor mina. Ik ben wel bereid om deze beide testen op een Speed setup.

Wat voor runs moet ik dan precies doen
* Yasuni C20 (Yas demper)
* Bidalot C20 (Bida demper)
* Bidalot C20 (Yas demper)

zoiets?
Ik zou alle pijpen met dezelfde demper en uitlaatflens testen. Dan test je dus puur het verschil tussen de verschillende expansies en daar ging het toch om?
 
bij vd kruys is bida en yas c20 ook getest op een racertje, weinig tot geen verschil gemerkt daar!

Tja geen 1 pijp is synoniem aan de ander mja geen verschil 100den rpm's!
 
Ik heb het niet helemaal gelezen dit maar snap volgens mij waar het ongeveer omgaat denk ik :p
Misschien een toevoeging:

Flens van yas c20 is precies het zelfde als bida c20.
aerox-evo70 en kiwi-rox hebben dit nagemeten.

In in de 1ne bida zat een begrenzer in de demper ( verschil was 3 pk geloof ik )

in de andere bida zat t niet.

ze hadden 2 bida's en 1 Yas liggen om te kijken....
 
En ivm dat demper verhaal zei ik dus al dat als je gaat testen dat je alle pijpen met dezelfde demper moet testen ;)
 
Originally posted by Mol
En ivm dat demper verhaal zei ik dus al dat als je gaat testen dat je alle pijpen met dezelfde demper moet testen ;)

ja dat zei je al :p ook de zelfde flens pakken zoals je zei. Misschien hebben ze niet geod gemeten. :p

Maarjah... in ieder geval zoals jij al zei : het verschil tussen de expansies meten op de bank.
Das de enige goede manier lijkt mij.
 
Originally posted by Mol
En ivm dat demper verhaal zei ik dus al dat als je gaat testen dat je alle pijpen met dezelfde demper moet testen ;)


over dat demper verhaal

wel eens erover nagedacht of er yasuni R dempers op gemonteerd worden?

die zijn namelijk begrensd


vinden julie die pics trouwens niet ook verdacht naar fotoshop uitzien? ik zie die vinnie gast ertoe in staat


in duitsland heeft men namelijk nog niets van c 21 of manston rev. gehoord .. :+
 
Last edited:
Ik vind die C21 veel van een jolly moto/ HR2 weghebben

Hij oogt niet beter dan de C20 , expansie is vele malen langer
 
Originally posted by Tim_xsh
vinden julie die pics trouwens niet ook verdacht naar fotoshop uitzien? ik zie die vinnie gast ertoe in staat


in duitsland heeft men namelijk nog niets van c 21 of manston rev. gehoord .. :+

Denk het niet hoor..die vinnie kan niet zo goed photoshoppen. Heb de scootermania site wel eens gezien?

Het ziet er toch echt uit als een plaatje uit een yasuni catalogus oid.
 
Originally posted by Tim_xsh
over dat demper verhaal

wel eens erover nagedacht of er yasuni R dempers op gemonteerd worden?

die zijn namelijk begrensd

3x raden op welke begrenzing wij doelen in de demper, waarschijnlijk op dezelfde. Of dat dus alleen bij de Yasuni R zo is betwijfel ik, want ik heb het ook al bij splinternieuwe c20's gezien.
 
Originally posted by Mol
3x raden op welke begrenzing wij doelen in de demper, waarschijnlijk op dezelfde. Of dat dus alleen bij de Yasuni R zo is betwijfel ik, want ik heb het ook al bij splinternieuwe c20's gezien.

Wat Tim bedoelt is dat Yasuni gewoon over het gehele uitlaten spectrum dezelfde dempers gebruikt...
 
Originally posted by Mol
Dat is ook weer niet zo, aangezien die begrenzer er lang niet altijd inzit.

misschien dat dat dan weer met verschillende productie-jaartallen, doellanden of productielocaties?
 
Geen idee, maar ik denk ik zeg het ff voordat iedereen denkt dat er een begrenzer in zit (of juist niet). Ik zou het iig altijd controleren voor het monteren.
 
Ja Durox. De moeite om het te controleren is niet zo groot trouwens.

hier pics van de begrenzer, gepikt van Beunhaas ze projecttopic.

begrenzing1.JPG


begrenzing2.JPG
 
Het is inderdaad nogal een raadsel..ik heb m gezien in alle soorten yasuni's en bidalot's..maar soms zit er ook niks in zoals bij mijn R. Ik zou het gewoon voor de zekerheid controleren...
 
kijk hier in duitsland heeft een r een ABE dus keuring . in die dempers zit altijd een begrenzer .

daarom dacht ik dat , r demper en c16/c20 demper verschillt toch niet verder?

wat ik me kan voorstellen is dat bv. c20 demper "op" zíjn en men er gewoon een r demper op zet , aleen niet aan de begrenzing denkt of t gewoon niet interesseerd
 
Back
Top