Yasuni C20 VS Bidalot C20

Alfonso1

IST-MEMBER
Ik heb een tijdje terug een Bidalot C20 gekocht, en ik had al een
tijdje een Yasuni C20.

In eerste instantie zette ik gewoon die bidalot erop, daar heb ik nu een tijdje mee gereden, op de Sonic.
Dus dacht ik, laat ik eens mijn oude trouwe yasuni weer eens monteren.

En wat blijkt: SONIC heeft MEER wheely power met Yasuni, trekt harder door, en het hoorbaar pingelen is zeker de helft minder.
En het toerental van de Sonic met Yasuni C20, zat op 14.300 constant.
Terwijl die met de Bidalot C20 niet eens de 14.000 haalde :|

Ik heb OOK al lichtere rollen geprobeerd met de bidalot, maar toerental ging wel omhoog, maar geen VOELBAAR vermogens winst.

Ik zal dit eens gaan testen op de vermogens-bank, want dit is echt HEEEEL vreemd, vind ik.

Het enige wat ik kan bedenken is, dat ze toch ECHT WEL van elkaar verschillen de uitlaten, of er zit een verschil in demper opbouw ofzo....:S of dikte van materiaal is anders, zodat uitlaat aan buitenkant toch zelfde volume heeft, maar aan de binnenkant, weldegelijk anders is.........

Alfonso
 
Advertisement - register to remove this

kan dat ook niet komen doordat de uitlaten al gebruikt zijn? dat er misschien vuil aan de binnenzijde van de bidalot plakte ofzo?

Ik zeg maar iets, zou wel vreemd zijn anders
 
Heb zelf ook die bidalot versie gehad wat me opviel was dat die pijp helemaal niet zo snel was als iedereen beweerde :) mischien klopt jouw verhala wel :D
 
Al een de diameter van de tail gemeten ???

Binnen diameter dan he...

Enne misschien zit er wel een schotje in he

;)

Succes fonse

Kan ook een pijpje in de demper zitten....
 
Ze zijn hetzelfde, en dit lijkt mij gewoon te komen doordat de yasuni vaker en langer is gebruikt.. Is altijd zo met 2 dezelfde uitlaten, als de 1 ouder is en de ander komt rechtstreeks uit de fabriek merk je het meestal ook wel... Dit is natuurlijk gissen en er zou wel een verschil kunnen zijn. Hoe zit het me bouwjaar van die pijpen dan?
 
de bidalot is van dunner materiaal gemaakt als de yasuni, dus die zal wel sneller afkoelen (dus geluidssnelheid lager enz.) verder zijn ze hetzelfde als het goed is
 
Of allebei met dezelfde :D

Lijkt me wat prettiger voor de oren ...

Maaruh.. TEST zou ik zeggen. Krijg namelijk een Yasuni C20 dus als die beter is qua kwaliteit EN prestaties in vergelijking met de Bidalot.

Dan heb ik ZEKER geen kat in de zak gekocht..
 
Ik vind het ook raar, die uitlaten zijn toch in dezelfde fabriek geproduceerd, en zijn toch identiek?

Ik heb hier achter me ook een Bidalot C20 liggen, wel zonde als die slechter is als de Yasuni C20 eigenlijk...
 
ergh zijn dat geen identieke uitlaten met uitzondering van de demper dan ?

mss in de bidalot demper wat aangekoekte ranzigheid ? maakt ontkolen wat uit ?
 
ik heb exact hetzelfde probleem gehad ,met een yasuni kwam ik veel hoger in toeren dan de bida,ik heb ook van alles nagemeten en dat komt ook overeen.
ze waren trouwens allebei nieuw
 
Zo gelukkig ben ik niet de enige, ik heb ook ECHT alles nagemeten.
En het heeft zeker niks met kool op de bidalot te maken want die is helemaal nieuw, de yasuni heeft misschien maar 1000km gelopen, dus eigenlijk ook zgan.

Dus conclusie: De Bidalot C20 is gewoon SLECHTER en LAAG toeriger als een ECHTE Yasuni C20, het scheelt zowat 500 rpm.

(eigenlijk ook niet raar, ik vond zelf al het prijs-verschil TE GROOT.
Kan toch niet zowat 90 euro schelen voor een ander type
plaatje en andere kleur carbon op de demper :| )



Originally posted by jeffreyrovaart
ik heb exact hetzelfde probleem gehad ,met een yasuni kwam ik veel hoger in toeren dan de bida,ik heb ook van alles nagemeten en dat komt ook overeen.
ze waren trouwens allebei nieuw
 
In die theorie geloof ik niet...vind het maar een vage theorie.
Ik zie het zo: als die pijp te snel zou afkoelen, dan zou die pijp
het gewoon GOED moeten doen als je een tijdje had geblazen en dus goed heet zou zijn.

Nou ik raad het mensen echt af om een bidalot C20 te kopen, want die is zeker MERKBAAR MINDER als een "echte" Yasuni C20

Alfonso


Originally posted by theblueracer
en met dat zilverfolie oid erom heen heeft ook weinig tot geen invloed?
 
Die bida is gewoon niet geisoleerd genoeg om zulke hoge uitlaatgas temperaturen te berijken.
Twins @ kw had ook maar ff alu folie geprobeerd..
Stralings hitte >> reflecteren, je kent het wel.
En je ziet het ook in de racerij.
Een uitlaat goed dik spuiten met hittebestendige lak maakt hem dus ws ook hoogtoeriger.
 
Back
Top