Yamaha Aerox 2002 Black

Jelle RV

Well-Known Member
Black Aerox 70CC-Killer

Mijn doel van dit project is eigenlijk om zoveel mogelijk power uit een 50cc cillinder te halen, en de meeste 70cc setups te kunnen vlammen, lukt dat niet dan ga ik over op 70cc maar eerst hoe het allemaal is begonnen :)

ik begon mijn scooter gekte ( :p ) op mijn 15e
ik kon kiezen tussen de speedfight 2 van mijn broer (zie Speedfight 2 lcdp voor meer info) of voor een (bijna) nieuwe aerox, ik koos voor de laatste ofcourse :p 2e hands voor 1500 euro, stond maar 1800 km op en was helemaal standaard geweest,

nieuw.jpg


alleen zat er een gare Yasuni Z op

yasuniz.jpg


maarja alles is beter dan std uitlaat :p
de aerox was helemaal niet afgesteld, hij had er gewoon een yasuni Z op gezet zonder ook maar af te stellen, en het reed dus echt kut, lekkere dip bij het optrekken en de demper trilde, kortom ik werd gek van die uitlaat :)


dus ik dacht verder aan een nieuwe setup, aangezien ik nog niet veel kilometers ermee heb gemaakt dacht ik aan een nieuwe setup (ondertussen reed mijn broer, Tjarda RV van het forum op mijn rox omdat hij toch anders alleen maar stil zou staan)

-Malossi MHR-50
-17,5mm carburateur Dell Orto
-Bidalot c20
-Hebo koppeling
-Malossi Multivar vario

mhr-50 en 17,5mm heb ik van stinkvinger gekocht, nog bedankt daarvoor :*

mhr-50 :)
mhr50.jpg


carburateur, Dell Orto ook van Stinkvinger :)

carb.jpg


daarna kon ik van een vriend goedkoop aan een c20 komen, die kans liet ik dus niet liggen en kocht hem meteen voor een leuk prijsje :*

c20.jpg


alles bij elkaar :)

setup.jpg


toekomstige setup

-Malossi MHR-50tuned / Hebo Manston Replica 70cc
-Bidalot c20
-19mm Dell Orto
-Doppler s1r krukas pen 10 +c4 lagers
-Malossi Deltaclutch
-Malossi Overrange
-HPI binnenrotor
- bezetti zijstandaard
- malossi rs3 achterveer
- Malossi vl9 membraam


optisch:

-witte underseat
-witte radiateur klepjes
-ml50's
-witte velgen
-witte z kappen
(kleuren a la HSC, zwart-wit)

dit weekend wordt alles eronder gelegd :)
pics coming soon

update #1

lekker schoonmaken :p

kappen.jpg



standaarderop.jpg


eerst met de standaard begonnen :) moesten wat stukken eruit frezen dus dat koste veel tijd

c20erop.jpg


dit spreekt voor zich neem ik aan :)

cillinder.jpg


nieuwe ml50 band :)

ml50.jpg


mijn broer zijn scoot :)

broerscoot.jpg


zijkant.jpg


anderezijkant.jpg


achter.jpg


en dan mijn schatje :*

scoot.jpg


samen op de foto :p

scoots.jpg


kont.jpg


zijkantscoots.jpg



dat was het weer :) enige probleem is dat de scoot vandaag niet starte :( maarja kijk ik volgende keer wel naar :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hej jelle!

ziet er allemaal goed uit man, in t weekend kom ik uiteraard helpen met je shitjes.. ga je verder nog iets doen, uiterlijk of laat je em nu lekker std? wel ander veertje oid tog?

en nu als je gaat sleutelen leer je het allemaal wat beter kennen, het scootergesleutel.. gewoon op het forum blijven plakken, dan leer je snel genoeg :)

spreek je snel!

grtz
 
misschien een witte underseat maken (kont) staat wel vet vind ik, en die plaatjes voor de radiateur wit maken :),
kheb nog een hoop te leren ja :) hoop er dit weekend wat van op te steken :)

i bought a mhr-50 because i wanted to 'blazen' :p
(to make much rpm and i wanted to be the fastest from school :) )
 
als je op de rollerbank moet met een mhr 50 ben je sowiezo wel de lul :p . en het is veel moeilijker af te stellen een snelle 50 als een 70 :)

maarja veel geluk ermee een mede hageneez zie ik :)
 
Originally posted by eneRgtje
als je op de rollerbank moet met een mhr 50 ben je sowiezo wel de lul :p . en het is veel moeilijker af te stellen een snelle 50 als een 70 :)

maarja veel geluk ermee een mede hageneez zie ik :)

alsof je met een 70cc niet de lul bent :p die geeft alleen maar meer koppel en ja dat afstellen, ik heb genoeg tijd :p tot ik 16 wordt dus dat komt wel goed :)
 
ja daarom zeg ik als je op de rollerbank moet met een mhr 50 ben je sowiezo wel de lul dus kan je inpreciepe net zo goed een 70 nemen ala Athena/Hebo Alu maar deez heb je al :) maar wordt wel een leuk scootertje hoor
 
Hey knaap ;)

Je hebt eindelijk je spul binnen, bleiheid :D

Ik kom zaterdag ook wel ff sjekken :W

En natuurlijk neem ik mijn magische doos met sproeiers meej :)
 
Ga je nog wat aan het uiterlijk doen?? want anders is het alleen maar een scooter met een vlot setupje (nie egt projectwaardig...). Plus dat ik denk dat een c20 wel erg hoog gegrepen is of ga je je MHR 50 nog laten tunen??

edit: srry, ik heb erover heen gelezen 8P , je gaat hem nog wel laten tunen 8)
 
Heej jelle! Veel plezier met je uitlaatje he ;) en nog bedankt voor t regele van di yasuni r :) mooie scoot gekk :D zwart met wit wordi tog? massol alec
 
Back
Top