Kingmar
Slider DD LC
Slider DD LC
Heey,
Nu ik tijd heb zal ik ook EINDELIJK mijn project plaatsen
Mijn brommer/scooter leven begon toen in 16 werd, ik kocht een citta. Ik was een van de eerste van m’n vrienden die brommer mocht rijden. Toen de rest ook het certificaat gehaald had, reden zij op scooters/schakels en reden mij dus dik zoek.
Het werd ook voor mij tijd voor een scooter, het werd een Aprilia Sr. Het was een Capirossi uitvoering en kocht m voor 1000 euro. Hieronder zie je er een foto van, de linker was van mij en de rechter was van Jasper (sr-extreme/JasperdB).
Ik heb er veel mee gereden tot ik op een dag achterop Jur (wheelie*zip) knalde 8P (hij had toen nog z’n NSR) en er kapschade en een kapotte radiateur aan overhield. Jur had ook behooorlijk wat kapschade maar dat is vergoed door mijn verzekering O-)
Nu het toch gaar was kon ik het netzogoed spuiten in een leuk kleurtje. Hieronder zie je het resultaat, het is zelfgespoten dus de lak is niet echt stevig maar ik blijf de kleurencombo vet vinden
De SR heeft opgegevenmoment gelopen met een geinig setupje, hiermee ben ik ook naar Lelystad geweest en had 9.7 pk op de testbank , het reed best geinig vond ik (Ik had daarvoor altijd stnd gereden). De setup van de SR was:
70 Hebo NG
21 DO
Yasuni C16
Doppler as met C3
Hebo vario
Top Performance koppeling
Kevlar snaar
Ik vond wheelies enzo altijd al vet maar op de sr ging het niet supermakkelijk. Op lelystad zag ik toen een slider met stnd uitlaat en die maakte ook een wheelie zonder al te veel moeite. Ik moest en zou een slider hebben maar alleen als er dan ook een BCD voorkap op kwam want die stnd kap is te lelijk voor woorden
Zo gezegd zo gedaan, SR verkocht Ik had wat tweedehands sliders bekeken maar zag opgegevenmoment bij een dealer een occasion staan voor 1150 euro. Ik wilde m kopen maar toen kwam die man uit op 1200nogwat euro ivm rijklaarkosten enzo. Tevens kon ik hem niet gelijk meenemen. Hij stond raar te kijken toen ik hem mee wilde nemen zonder garantie e.d. Ik betaalde dus gewoon 1150 euro, dit is het resultaat
Mooie koffer 8P
Jullie begrijpen natuurlijk ook wel dat ik zo niet kon rondrijden, dus als eerste wat simpele veranderingetjes. Lelijke koffer eraf + ophangbeugel voor de koffer + voorknippers + spiegel + achterspatbord + stnd stickers eraf, het zag er al een stuk beter uit.
Uiteraard waren de wheelies ruim aanwezig :#
Toen was het tijd voor een ander uitlaatje (Yasuni R), tevens zette ik mijn 21 DO erop (die ik nog van m’n SR had liggen) en bestelde een 70 Gilardoni. Het reed best leuk, wel een stuk minder hard als m’n SR, het is tenslotte maar mina verticaal. In dezelfde periode heb ik nog SR velgen aangeschaft en wit laten poedercoaten. De BCD kappen kwamen ook redelijk vlot binnen. Van BCD heb ik het voorspatbord, de sliders (niet op foto) en uiteraard de voorkap.
Na een tijdje hiermee rond te hebben gereden kwam het grote besluit, er komt een Horizontaal blok onder . Dit betekende dus eerst passen en meten. Ik wilde eerst een SD blok omdat ik dan gewoon m’n net gepoedercoate achtervelg gewoon kon houden, later kwam er wel een DD blok. Ik heb als basis een subframe van een SR gebruikt
Scooter gestript
Het oude (verticale) blok
Verschil subframe
Passen en meten voor LC cilinder
Scooter een tijdje handig opgeborgen in de schuur 8P
Na veel passen, meten en aanpassen van het subframe was het eindelijk klaar om gelast te worden. Er kwamen gelijk verstevigingsbuizen op omdat ik dat er ook wel vet uit vond zien. Ze zijn gemaakt van een paar tafelpoten die ik bij de Bouwhof voor 3,5 euro per stuk heb gekocht
Het resultaat
In de hoop dat ik de meeting in Oisterwijk zou halen en wegens geldgebrek heb ik hem eerst luchtgekoeld gemaakt.
Een Doppler asje en een Athena ovaal aangeschaft
Ik stuitte hierzo op een probleempje, ik had de boel berekend aan de hand van een watergekoelde cilinder. Ik had dus geen rekening gehouden met de koelkapjes van een luchtgekoelde cilinder |(.
Een zaag zorgde ervoor dat het wel paste, maar er bleef een groot gat over. Dit is weer opgelost dmv een beetje polyester en plamuur. Een spuitje zwarte verf eroverheen en niemand die het ziet Het frame kreeg verder nog een likje Hamerite zodat het er weer mooi uitzag
Nog wat foto’s
Jurriën moest ook even voordoen hoe ik moest gaan rijden
En dan nog een cheap ass uitlaat, een Big One Racing werd het.
Alle electra die ik nog heb, de ori kabelboom is verwijderd maar dat kan je zelf ook wel zien |
Uiteindelijk Oisterwijk niet gehaald helaas….
Toen ben ik op m’n gemakje gekeken of ik al wat dingetjes voor de toekomst kon krijgen. Ik heb wat dingetjes aangeschaft, daar heb ik helaas geen foto’s van maar het is niet echt byzonder dus je mist weinig hoor
- SR radiateur 20 euro
- Aerox achtervelg met een gladde ML 50 +schijf en adapter, Remlijdingen +hendels en pompje 30 euro
- Waterpompdeksel geruild met Roeland (SR-Rule) tegen een primaire as die ik nog had liggen
- DD blokje (zat stnd vertanding, stnd krukas en Stnd ontsteking bij) 90 euro
Ongeveer een maand voor Jubbega konden Jur, Roeland en ik onze uitlaten laten verchromen in Duitsland. GermanFreak van t forum heeft ons geholpen met het brengen naar de chromer en het teruggeven van de uitlaten op Jubbega. Nogmaals bedankt !!!
Ik heb ook een carbon stickervel om de demper gedaan, dat ziet er een stuk netter uit (ik moet het nog een keer overnieuw doen want het is niet helemaal goed gegaan). Hier wat fototjes van het resultaat.
Ergens middenin het verhaal had ik ook een 12pen Malossi RHQ as aangeschaft omdat ik een MK Pro Race wilde hebben. Vorige week was ik naar m’n dealer gegaan om te vragen wat ie kostte, 180 euro, dus ik hem besteld. De volgende dag wilde ik hem ophalen en zei ie: dat word dan 260 euro, ik :| Waarschijnlijk was dat nog de prijs van de Pro Race 1.
Hier nog een paar fototjes van de RHQ as, die nu dus TE KOOP IS, pm me als je interesse hebt. Richtprijs is 110 euro.
Mja opzoek naar een andere cilinder dan maar. Ik kwam uit op een Stage 6 cilinder. Gekocht bij Koopmans voor 185 euro. Het is echt een heel mooi afgewerkte cilinder.
Inmiddels ligt het blokje en de cilinder bij Boyd (3br) zodat het blokje getuned kan worden voor de Stage 6. De cilinder laat ik eerst nog even standaard om twee redenen:
- ik heb geld nodig voor m’n vakantie
- die Stage 6 schijnt stnd al best leuk te rijden
Later kan de cilinder altijd nog getuned worden als ik dat wil.
Die stage 6 komt op de Doppler as waar ik nu mee rij, verder gebruik ik de 21 DO weer. Voor de rest moet ik nog ff kijken wat ik doe.
Dit was het wel zo’n beetje tot nu toe, zodra ik weer iets nieuws heb plaats ik het erbij.
Grtz Ingmar
.:: 4 Juli 2004 ::.
Aangezien jur allerlei filmjes op z'n server heeft gezet plaats ik deze ook even bij mijn project. In het filmpje zijn jur en ik te zien met wat wheelies en stoppies. Het is een wat ouder filmpje maar dat maakt het niet minder leuk.....
XZ-Stunts II
.:: 6 Juli 2004 ::.
Vandaag ben ik weer verder gegaan met m'n slakkenhuis. Ik was er al een tijdje mee bezig en langzaam maar zeker werd het wat
Nu is hij dus bijna af, het vreeswerk zit erop het moet alleen nog afgewerkt worden met een vijl. Uiteindelijk wordt ie nog gestraalt en gespoten zodat het er gewoon leuk uit ziet.
Hier een pic van hoe ie er nu bij ligt:
.:: 25 Juli 2004 ::.
Kheb m'n blokje opgehaald bij Joost (3br) en het ziet er goed uit
Hieronder wat foto's van het resultaat, ik kom er alleen nu pas achter dat ik nog geen foto heb van de voorkant van het blok |( die komt dus nog.... Het is dus gestraalt en getuned.
Hier een betere pic van de Stage6 cilinder (deze is dus nog steeds untuned)
Heey,
Nu ik tijd heb zal ik ook EINDELIJK mijn project plaatsen
Mijn brommer/scooter leven begon toen in 16 werd, ik kocht een citta. Ik was een van de eerste van m’n vrienden die brommer mocht rijden. Toen de rest ook het certificaat gehaald had, reden zij op scooters/schakels en reden mij dus dik zoek.
Het werd ook voor mij tijd voor een scooter, het werd een Aprilia Sr. Het was een Capirossi uitvoering en kocht m voor 1000 euro. Hieronder zie je er een foto van, de linker was van mij en de rechter was van Jasper (sr-extreme/JasperdB).
Ik heb er veel mee gereden tot ik op een dag achterop Jur (wheelie*zip) knalde 8P (hij had toen nog z’n NSR) en er kapschade en een kapotte radiateur aan overhield. Jur had ook behooorlijk wat kapschade maar dat is vergoed door mijn verzekering O-)
Nu het toch gaar was kon ik het netzogoed spuiten in een leuk kleurtje. Hieronder zie je het resultaat, het is zelfgespoten dus de lak is niet echt stevig maar ik blijf de kleurencombo vet vinden
De SR heeft opgegevenmoment gelopen met een geinig setupje, hiermee ben ik ook naar Lelystad geweest en had 9.7 pk op de testbank , het reed best geinig vond ik (Ik had daarvoor altijd stnd gereden). De setup van de SR was:
70 Hebo NG
21 DO
Yasuni C16
Doppler as met C3
Hebo vario
Top Performance koppeling
Kevlar snaar
Ik vond wheelies enzo altijd al vet maar op de sr ging het niet supermakkelijk. Op lelystad zag ik toen een slider met stnd uitlaat en die maakte ook een wheelie zonder al te veel moeite. Ik moest en zou een slider hebben maar alleen als er dan ook een BCD voorkap op kwam want die stnd kap is te lelijk voor woorden
Zo gezegd zo gedaan, SR verkocht Ik had wat tweedehands sliders bekeken maar zag opgegevenmoment bij een dealer een occasion staan voor 1150 euro. Ik wilde m kopen maar toen kwam die man uit op 1200nogwat euro ivm rijklaarkosten enzo. Tevens kon ik hem niet gelijk meenemen. Hij stond raar te kijken toen ik hem mee wilde nemen zonder garantie e.d. Ik betaalde dus gewoon 1150 euro, dit is het resultaat
Mooie koffer 8P
Jullie begrijpen natuurlijk ook wel dat ik zo niet kon rondrijden, dus als eerste wat simpele veranderingetjes. Lelijke koffer eraf + ophangbeugel voor de koffer + voorknippers + spiegel + achterspatbord + stnd stickers eraf, het zag er al een stuk beter uit.
Uiteraard waren de wheelies ruim aanwezig :#
Toen was het tijd voor een ander uitlaatje (Yasuni R), tevens zette ik mijn 21 DO erop (die ik nog van m’n SR had liggen) en bestelde een 70 Gilardoni. Het reed best leuk, wel een stuk minder hard als m’n SR, het is tenslotte maar mina verticaal. In dezelfde periode heb ik nog SR velgen aangeschaft en wit laten poedercoaten. De BCD kappen kwamen ook redelijk vlot binnen. Van BCD heb ik het voorspatbord, de sliders (niet op foto) en uiteraard de voorkap.
Na een tijdje hiermee rond te hebben gereden kwam het grote besluit, er komt een Horizontaal blok onder . Dit betekende dus eerst passen en meten. Ik wilde eerst een SD blok omdat ik dan gewoon m’n net gepoedercoate achtervelg gewoon kon houden, later kwam er wel een DD blok. Ik heb als basis een subframe van een SR gebruikt
Scooter gestript
Het oude (verticale) blok
Verschil subframe
Passen en meten voor LC cilinder
Scooter een tijdje handig opgeborgen in de schuur 8P
Na veel passen, meten en aanpassen van het subframe was het eindelijk klaar om gelast te worden. Er kwamen gelijk verstevigingsbuizen op omdat ik dat er ook wel vet uit vond zien. Ze zijn gemaakt van een paar tafelpoten die ik bij de Bouwhof voor 3,5 euro per stuk heb gekocht
Het resultaat
In de hoop dat ik de meeting in Oisterwijk zou halen en wegens geldgebrek heb ik hem eerst luchtgekoeld gemaakt.
Een Doppler asje en een Athena ovaal aangeschaft
Ik stuitte hierzo op een probleempje, ik had de boel berekend aan de hand van een watergekoelde cilinder. Ik had dus geen rekening gehouden met de koelkapjes van een luchtgekoelde cilinder |(.
Een zaag zorgde ervoor dat het wel paste, maar er bleef een groot gat over. Dit is weer opgelost dmv een beetje polyester en plamuur. Een spuitje zwarte verf eroverheen en niemand die het ziet Het frame kreeg verder nog een likje Hamerite zodat het er weer mooi uitzag
Nog wat foto’s
Jurriën moest ook even voordoen hoe ik moest gaan rijden
En dan nog een cheap ass uitlaat, een Big One Racing werd het.
Alle electra die ik nog heb, de ori kabelboom is verwijderd maar dat kan je zelf ook wel zien |
Uiteindelijk Oisterwijk niet gehaald helaas….
Toen ben ik op m’n gemakje gekeken of ik al wat dingetjes voor de toekomst kon krijgen. Ik heb wat dingetjes aangeschaft, daar heb ik helaas geen foto’s van maar het is niet echt byzonder dus je mist weinig hoor
- SR radiateur 20 euro
- Aerox achtervelg met een gladde ML 50 +schijf en adapter, Remlijdingen +hendels en pompje 30 euro
- Waterpompdeksel geruild met Roeland (SR-Rule) tegen een primaire as die ik nog had liggen
- DD blokje (zat stnd vertanding, stnd krukas en Stnd ontsteking bij) 90 euro
Ongeveer een maand voor Jubbega konden Jur, Roeland en ik onze uitlaten laten verchromen in Duitsland. GermanFreak van t forum heeft ons geholpen met het brengen naar de chromer en het teruggeven van de uitlaten op Jubbega. Nogmaals bedankt !!!
Ik heb ook een carbon stickervel om de demper gedaan, dat ziet er een stuk netter uit (ik moet het nog een keer overnieuw doen want het is niet helemaal goed gegaan). Hier wat fototjes van het resultaat.
Ergens middenin het verhaal had ik ook een 12pen Malossi RHQ as aangeschaft omdat ik een MK Pro Race wilde hebben. Vorige week was ik naar m’n dealer gegaan om te vragen wat ie kostte, 180 euro, dus ik hem besteld. De volgende dag wilde ik hem ophalen en zei ie: dat word dan 260 euro, ik :| Waarschijnlijk was dat nog de prijs van de Pro Race 1.
Hier nog een paar fototjes van de RHQ as, die nu dus TE KOOP IS, pm me als je interesse hebt. Richtprijs is 110 euro.
Mja opzoek naar een andere cilinder dan maar. Ik kwam uit op een Stage 6 cilinder. Gekocht bij Koopmans voor 185 euro. Het is echt een heel mooi afgewerkte cilinder.
Inmiddels ligt het blokje en de cilinder bij Boyd (3br) zodat het blokje getuned kan worden voor de Stage 6. De cilinder laat ik eerst nog even standaard om twee redenen:
- ik heb geld nodig voor m’n vakantie
- die Stage 6 schijnt stnd al best leuk te rijden
Later kan de cilinder altijd nog getuned worden als ik dat wil.
Die stage 6 komt op de Doppler as waar ik nu mee rij, verder gebruik ik de 21 DO weer. Voor de rest moet ik nog ff kijken wat ik doe.
Dit was het wel zo’n beetje tot nu toe, zodra ik weer iets nieuws heb plaats ik het erbij.
Grtz Ingmar
.:: 4 Juli 2004 ::.
Aangezien jur allerlei filmjes op z'n server heeft gezet plaats ik deze ook even bij mijn project. In het filmpje zijn jur en ik te zien met wat wheelies en stoppies. Het is een wat ouder filmpje maar dat maakt het niet minder leuk.....
XZ-Stunts II
.:: 6 Juli 2004 ::.
Vandaag ben ik weer verder gegaan met m'n slakkenhuis. Ik was er al een tijdje mee bezig en langzaam maar zeker werd het wat
Nu is hij dus bijna af, het vreeswerk zit erop het moet alleen nog afgewerkt worden met een vijl. Uiteindelijk wordt ie nog gestraalt en gespoten zodat het er gewoon leuk uit ziet.
Hier een pic van hoe ie er nu bij ligt:
.:: 25 Juli 2004 ::.
Kheb m'n blokje opgehaald bij Joost (3br) en het ziet er goed uit
Hieronder wat foto's van het resultaat, ik kom er alleen nu pas achter dat ik nog geen foto heb van de voorkant van het blok |( die komt dus nog.... Het is dus gestraalt en getuned.
Hier een betere pic van de Stage6 cilinder (deze is dus nog steeds untuned)
Last edited: