welke schakelbrommer?

Ik heb een rieju spike sm en ben er zeer over te spreken.

De zit postitie is veel fijner dan een derbi. Het zadel is een stuk zachter. Het derbi zadel is ongeveer een plank. De choke bij een rieju zit aan het stuur. Bij derbi bij de carb wat nie echt handig is in het donker.

Rieju is veel fellen kwa blok. Een vriend van mij heeft een derbi met dikke bocht en ik heb ring uit de uitlaat. Die van mij trek een stuk harder en rijd harder. Ik weet ook wel dat de uitlaat van rieju standaard sneller is maar toch.
En uit de versnelling schieten bij am6 blokken valt wel mee. Een derbi blok doet dat ook.

Dus het maakt niet uit wat je koopt. zijn allebei goede brommers. Het is gewoon een kwestie van smaak.
 
k heb een senda sm egt perfect ding vind ik rijd heerlijk. weinig problemen. k heb hm met 6000 km voor 1750 euro gekogt. dr had wel een mhr 80 op gezeten maar merk k nix van. rijd prima. alleen zitte standaart kut banden op.
 
heb zelf ook een derbi senda R-extreme heb er meteen baanbanden opgezet
maar is orgineel dus een crosser omdat ik uiteraard ook wel eens door modder wil vliegen => (kan je toch beter een soort van enduro banden op zetten) hiermee kan je zeker nog met op de baan rijden en dus ook wel met door modder rijden maar ja geld is op dus blijf ik tog nog even met baanbanden rijden het blok van derbi is inderdaad gewoonweg oerdegelijk
 
jules_w88 said:
mijn voorkeur gaat denk ik uit naar een senda sm
zoiets:
143.JPG

goede keus? :W
edit: dit is beter foto
56.JPG

neem dan één met spaken, ik vind die velgen niet mooi. SM MOET op 17" spaakvelgen (tenzij je dure volledig carbon velgen kan betalen, maja breken wel rapper bij het springen)
 
jules_w88 said:
ik wil namelijk eigenlijk toch wel af en toe door modder/zand etc scheuren maar ik wil er bv ook mee naar school eigenlijk..

Zandscheuren lukt ook wel met een SM, beetje modder ook.
Alleen dikke vette blub en diep woestijnzand werkt niet, maar daar kom je met zo'n offroad ding ook binnen no time in vast te zitten als je geen snelheid kan houden (en dat snelheid houden is niet makkelijk, zeker in het begin, geloof me).
Maar zolang je bij die situaties uit de buurt blijft kun je met een SM best leuk spelen in het zand.
En over lichte crossbanen kom je ook wel heen.

Al stond ik gisteren vast in de blubber met mn motor, heeft me nog 10min sjorren gekost voor ie er uit was.....
 
4x2 said:
Zandscheuren lukt ook wel met een SM, beetje modder ook.
Alleen dikke vette blub en diep woestijnzand werkt niet, maar daar kom je met zo'n offroad ding ook binnen no time in vast te zitten als je geen snelheid kan houden (en dat snelheid houden is niet makkelijk, zeker in het begin, geloof me).
Maar zolang je bij die situaties uit de buurt blijft kun je met een SM best leuk spelen in het zand.
En over lichte crossbanen kom je ook wel heen.

Al stond ik gisteren vast in de blubber met mn motor, heeft me nog 10min sjorren gekost voor ie er uit was.....
dankje, hier heb ik wat aan :)
het staat dus vast, ik ga voor een zwarte senda sm :p
ik had nog ff 1 vraagje,
stel dat ik later nog een snelle cilinder zou willen,
is het dan net zoals met een scooter dat ik dan alles moet gaan vervangen of is cil + carb + uitlaat genoeg (zoals met puchjes :p)
 
Back
Top