welke schakelbrommer?

Jules

Banned
hey mensen,
k zit er over te denken om een schakelbrommer te halen nu ik mijn scooter ga verkopen,
ik vraag me af wat de beste keuze zou zijn qua:
prestaties, levensduur, uiterlijk etc van de brommer.
welke (crosser) kan ik het best kopen?
bv een senda, of een rieju rr oid?
graag ook foto's want ik zit nog niet in dat wereldje ;)
 
Advertisement - register to remove this

prestaties zijn bij mijn weten bij meeste crossers wat gelijk
is gewoon kwestie van smaak denk ik
en ze zijn standaard onbegrensd ook al lekker snel
ma beter koop je sm ipv crosser
ziet er mooier uit (naar mijn mening) en is beter als je ermee op de baan gaat rijden vanwege de baanbanden e.d.
greetz
 
hm, dus als ik het goed begrijp is 'een sm' een gewoon een soort crosser maar dan andere banden zeg maar..
kun je me het verschil uitleggen? ben nogal n00b @ dit gebied :X
 
meestal is de voorvork wat anders, andere velgen, remmen en banden.

Bijv. dit is een enduro/cross: grotere wielen, crossbanden etc
ryzendurooranje.jpg


Dit is een supermotard, zelfde frame etc, maar andere velgen, remmen etc
ryzsmzwart.jpg
 
Beter haal je een SM. Bij Heima hebben ze nu een nieuwe Sm voor 2000 euro staan.
Cross heb je niet veel aan behalve als je er mee op zandbergen ofzo wil rijden:X

Oja, neem GEEN Rieju:X
 
ohja op die manier, dus de supermotards (sm's) zijn dus eigenlijk meer de brommers voor op de weg, en de enduro/cross mag het waarschijnlijk niet eens mee?
en wat is volgens jullie iig qua betrouwbaarheid/kwaliteit/rijcomfort etc de beste keus onder die brommers?
 
tuurlijk mag je met de cross versies wel op de weg :)
die modellen hebben allemaal typegoedkeuring etc, maar 't is maar wat je zelf kiest !
 
Mag wel, maar rijd kut.
Rieju heeft gewoon slechtere onderdelen en is slecht afgemonteerd.
Derbi is gewoon super betrouwbaar (Derbi blok)

Mja, ligt eraan of je een nieuwe wilt kopen of 2dehands?
 
maakt niet zoveel uit, ligt er eigenlijk aan hoeveel m'n scooter oplevert, als ik voor 2000 euro een nieuwe kan krijgen(heima wat jij zei..) word het sowieso een nieuwe
 
Rastabasta said:
Mag wel, maar rijd kut.
Rieju heeft gewoon slechtere onderdelen en is slecht afgemonteerd.
Derbi is gewoon super betrouwbaar (Derbi blok)

Mja, ligt eraan of je een nieuwe wilt kopen of 2dehands?


Of je weet niet waar je het over hebt.
 
ik heb zelf een MH RYZ

bevalt me prima voordeel van de sm is dat ze meestal veel grotere schijven hebben aan de voorzijde , en het lcht prima op de weg
 
ik zelf heb een yamaha dt bouw. jr.2004 cros heb er helemaal geen problemen mee.
er is alleen 1 nadeel endat is dat je als je er diep mee door de bocht gaat hij op zijn noppen gaat lopen, maar het voordeel wel is dat de meeste crossers standaart wel hoger zijn dan de sm uitvoeringen.
dat is mijn mening.
 
ik ga denk ik iig voor de derbi senda..
maar of ik nou een sm of een r neem ben ik nog niet uit..
ik wil namelijk eigenlijk toch wel af en toe door modder/zand etc scheuren maar ik wil er bv ook mee naar school eigenlijk..
 
en als in nou een 2e handse zou kopen,
hoeveel km's is het nog te doen voordat ik binnen een jaar echt aan het reviseren etc kom?
(ervanuitgaand dat het ding al onbegrensd was enzo...)
 
is die aprilia sm nix (kweet niet of ik het meot geloven maar khad wel gehoord dat het schakeln nogal kut was erop)?
 
MONstah said:
is die aprilia sm nix (kweet niet of ik het meot geloven maar khad wel gehoord dat het schakeln nogal kut was erop)?


Zelfde bak als alle andere AM6'jes ;) dus ... schakelt gewoon goed, hangt van 't persoon erop af :)
 
Back
Top