Wat kan ik hier aan doen om hem iets sportiever eruit te laten zien?

idd, gewoon lekker zo rondrijden........geef je geld liever uit aan een mooie audio installatie, dat kun je tenminste easy overschroeven.

Het enige wat je eventueel zou kunnen doen is een set velgen kopen. Opel heeft namelijk redelijk standaard wielen, die je dus later ook nog kunt gebruiken......
 
Originally posted by Estolan
Optisch:

- grotere velgen ( 17" )
- Verlagingsset aanbrengen ( als je geld over hebt, gelijk de verstelbare )
- Alles wat nu nog zwart lelijk is, mee spuiten
- OPC spiegels plaatsen ( soort van M3 en mee spuiten)
- Betere uitlaat
- als die er zijn, spoilers en Vleugel
- Xeon verlichting
- Mistlampen
- Donkere achterlichten
- Ruitjes Grill zonder Logo
- Getinte ruiten, niet dat domme donkere maar beetje getint ( voorruit is meestal dan ook Warmte-afstotend )
- andere antenne ( ipv lelijke uitschuifbare )

en als je motorisch zou doen, dan zou je eerst een Eco-tec Motor erin moeten hebben. dan:

- Turbo + Intercooler plaatsen ( niet zo duur en zelf monteren is een makkie )
- Chip-tuning Stage 3 ( wel rond de 3500 euro )
- Betere koppeling
- dubbele uitlaat ( die dus bij het vermogen hoort
{ en ga zo maar door }

rofl de bofl. hoe maak je een sjohny auto :p
 
Even replyen op die *Plaats Turbo* dude..

Zo easy is dat niet
Blok moet voor real power totaal re-build worden..

Wij hebben de 500 + KW ook niet zomaar uit de kadett gekregen dmv even een Turbokitje monteren.
 
Originally posted by Arne
Wie is wij, en vertel es over die 500+ KW uit die Kadett????

Kadett C Coupe van mijn neef

Tuned by moi, hem, en bepaalde zaken door Peter gaal

Motor:
2.4 16V i 400 blok opgeboord naar 2550 cc
Stage 2 Nokkenassen
Kop geflowd met grotere in en uitlaat kleppen
Kanalen in kop vergroot voor koeling
2 mm plaat voor ophogen kop
Gesmede zuiger, Tita drijfstangen (Carillo)
KKK Turbokit
Gaal tuning Manifold

Exterieur
i 400 achteras + Cardan
ZF Bak van M3 (type M40) met pasbus @ i 400 blok
i 400 voorwielophanging
Proflexx vering instelbaar
Rolkooi
Alu tank achterin van 60L
Sparco seat + 4 punts gordel

Wat nog moet komen:

Ander ontstekings systeem
Stack Digi dashbord
 
Originally posted by Lieuwe
Foto zou wel leuk/handig zijn :)

Das aan me neef, foto komt ws als alles klaar is, dan foto + film..

Hij heeft wel foto's van opbouw en dergelijke, maar dat ligt allemaal bij hem.
 
ik zou hem zo laten, als ik 18 was :p ik ga pas 3 jaar ofzo nadat ik mijn rijbewijs heb serieus aan een vette bak ( Alfa 75 ofzow )
 
Onzin dit. Lekker die bak zo laten, accepteren dat je als eerste auto niet gelijk een Civic kan rijden.
Ik heb een kadett, gewoon zonder om daar geld in te stoppen, spaar dan liever door voor een vette bak
 
Idd zoals ik al zei...niet teveel geld in stoppen.

@ RobS als je foto's en filmpjes hebt, kom dan ff langs op de www hieronder ;)
 
Originally posted by RobS
Even replyen op die *Plaats Turbo* dude..

Zo easy is dat niet
Blok moet voor real power totaal re-build worden..

Wij hebben de 500 + KW ook niet zomaar uit de kadett gekregen dmv even een Turbokitje monteren.

500+ kw.... is dat vreemd dat ik dat niet geloof... dat is dus meer dan 680 pk....
het zal gerust veel zijn, maar 500 kw geloof ik toch echt niet.. maar we willen wel foto's natuurlijk..
 
we praten hier over Krukas pk's @ 2.8 bar van dit blokje

Motor:
2.4 16V i 400 blok opgeboord naar 2550 cc
Stage 2 Nokkenassen
Kop geflowd met grotere in en uitlaat kleppen
Kanalen in kop vergroot voor koeling
2 mm plaat voor ophogen kop
Gesmede zuiger, Tita drijfstangen (Carillo)
KKK Turbokit
Gaal tuning Manifold

Bedenk echter wel dat alles op knappen staat, tiz puur piek vermogen en normaal word er niet met zo een boost gereden (Drags) maar eerder rond de 1.5 bar ofzo. dan zakt het vermogen wel enorm.
 
Last edited by a moderator:
er is ook 1 of andere dewd van GSI fora die heeft calibra turbo blok ook opgeschroef tot 330 pk meen ik, en dat uit een 2.0 ook.
Kop e.d. zijn nog niet eens aan gepast....
Het is best mogenlijk maar of ik met 500 kw+ op de straat zou willen met rijden ......
 
Originally posted by r-ox
er is ook 1 of andere dewd van GSI fora die heeft calibra turbo blok ook opgeschroef tot 330 pk meen ik, en dat uit een 2.0 ook.
Kop e.d. zijn nog niet eens aan gepast....
Het is best mogenlijk maar of ik met 500 kw+ op de straat zou willen met rijden ......

Ding gaat iig niet op straat gebruikt worden, das materiaal verneuken en met levens spelen.

Me neef is met zijn Kadett C zo extreem als Rudi en Xander met scoots...

tiz gewoon The Max of niets, en hij betaald het gelukkig, niet ik

Der zijn ook Honda Integra Type R's met Turbo en 480 pk (1800cc)

Suzuki Hayabusa Turbo 326 pk (1300cc)
 
Originally posted by ferenc
Laat hem niet telaag verlagen omdat je ander het zelfde probleem krijgt als mijn broer!!!

Hij komt bijna geen drempel meer over :D

Mijn broertje vertelde me gisteren dat er een vet rijke dude was ergens in nederland, met een ferrari, hadden ze rondom zijn hele woonwijk drempels gelegd kon ie nooit meer weg met da ding...

Mjah verlagen en andere velgjes (16" ofzow en mooi open, niet van die dichte rommel bah) doet hoop goeds...
 
Originally posted by RobS
Even replyen op die *Plaats Turbo* dude..

Zo easy is dat niet
Blok moet voor real power totaal re-build worden..

Wij hebben de 500 + KW ook niet zomaar uit de kadett gekregen dmv even een Turbokitje monteren.

a. wie heeft het over 500 + KW??

b. een turbo kit aanleggen is echt een cooky, je kan ze vor bepaalde merken zo kopen ( maar wat staat er een ECO-Tec Motor :) ), daar kan het bij, check de Coupe 2.0 T DUH
 
Originally posted by Estolan
a. wie heeft het over 500 + KW??

b. een turbo kit aanleggen is echt een cooky, je kan ze vor bepaalde merken zo kopen ( maar wat staat er een ECO-Tec Motor :) ), daar kan het bij, check de Coupe 2.0 T DUH

Zo een turbo op een blok zetten gaat in 9 van de 10 gevallen gewoon goed fout, zeker als het hobby de bobby kitjes zijn...

Ik zie bij Gaal tuning heel vaak blokken van dewds leggen die van een 2.0 calibra 8V even een turbo versie maken, met als gevolg een stuk blok...
 
gaat fout omdat fuel managment ook aangepast moet worden, hij moet niet bij meer toeren vaker brandstof geven maar ook meer omdat turbo meer lucht gaat leveren, tot een bepaald toerental en daarna weer afzakt
 
Last edited:
Originally posted by r-ox
gaat fout omdat fuel managment ook aangepast moet worden, hij moet niet bij meer toeren vaker brandstof geven maar ook meer omdat turbo meer lucht gaat leveren, tot een bepaald toerental en daarna weer afzakt

idd, compressie moet omlaag in veel gevallen, sterkere klepveren, andere seals, ander type koppakking in sommige gevallen.
 
Back
Top