VT SprintSym

Update

Langzaam maar zeker gaat het goedkomen met dit apparaat:W

Vanavond belde Jaco mij dat de krukas klaar is9||6 Het heeft wel wat uurtjes gekost maar het resultaat is super. Een krukas die sterker en zwaarder is dan elke krukas die ik ooit voor een 50cc scooterblokje gezien heb. En zoals ik van verschillende ervaren mensen uit de professionele racewereld vernomen heb, is een beetje massa tussen de krukaslagers niet verkeerd:! Voila dus.

Ook het frame is bijna klaar. De voorvork heb ik afgelopen week gemaakt. Deze bestaat uit de buitenpoten van een Puch Maxi; aangepaste binnenpoten van een Maxi en zelfgemaakte kroonplaten. Stuurtje erop van een mountainbike met risers van een Tomos :) Het is nu ook goed te zien dat het apparaat echt zo hoog niet is.

Ook is er nu een benzinetank gemaakt van aluminium. Deze komt vastgelast aan het frame en is dan gelijk deel van het zadel. Het expansiereservoir zit achter de tank en de radiateur komt onder het zadel achter de cilinder.

Op de plaatjes zie je dat beter :)

sym5.jpg


sym7.jpg


Er komen ook nog een versteviging in het frame en nog wat kleine steuntjes voor accu, bobine, etc.

En voor de liefhebbers van het 4 takt project ding:

4takt1.jpg


Ciao
 
Ziet er top uit Mario! Frame oogt inderdaad veel lager nu er meer spullen op en aan zitten. Voorvorkje nog wel verend? Aangezien ze behoorlijk wat strenger zijn geworden dit jaar op dat onderdeel. Ik ben benieuwd wat voor vermogen er uit gaat komen! Wat voor overrange gebruik je eigenlijk, maak je van minarelli passend ofzo?
 
Mario, ergens denk ik dat die 4takt al loopt... waarom ? :p Anders zou jij er namelijk echt geen frame omheen bouwen :D :W :p
 
Ziet er top uit Mario! Frame oogt inderdaad veel lager nu er meer spullen op en aan zitten. Voorvorkje nog wel verend? Aangezien ze behoorlijk wat strenger zijn geworden dit jaar op dat onderdeel. Ik ben benieuwd wat voor vermogen er uit gaat komen! Wat voor overrange gebruik je eigenlijk, maak je van minarelli passend ofzo?

De voorvork is wel verend ja, niet veel vering maar wel verend:) Overrange van Minarelli zit erop. Past gewoon (geheel tegen mijn principes in maar ja)+pippi+

@ DJ

De viertakt loopt nog niet. Wordt nog tricky dat ie op tijd af komt, maar we zien wel. Ben in ieder geval lekker op weg nu :) En het frame-ontwerp is idd gejat van een chopper (die hebben geen last van wheelies en ze gaan goed rechtuit; what else do I need?)
Geluidje zal ook wel goed komen, komt een 25cm lange Akrapovic demper op met een doorlaat van 50mm :winner:

Ciao
 
respect....

Ga jij es effe Skoda's verkopen joh ouwe lambal+pippi+

Vanavond kleine foto update. Krukas is inmiddels in elkaar geperst en gericht. Al effe in het carter gepast en dat ging goed :) Cilinder zo nog een stukkie afdraaien en effe met de frees erdoor, dan kan het blokje in elkaar.
 
Blokje gespoten met wrinkle paint (krimplak). Ik vind het er tof uitzien (ben tot nog toe de enige). Carterkap wordt nog gepolijst of ook gespoten met krimplak.


sym9.jpg


Dan zit de krukas ook in het carter inmiddels. Ik ben er erg blij mee en Jaco Mourik nogmaals bedankt:*

sym10.jpg


Vanavond cilindertimingen effe goed gezet. Ook een ontwerp gemaakt voor de verbrandingskamer; Jaco draait die er z.s.m. effe met de CNC draaibank in.
Primaire as van de vertanding moet nog ietsje verlengd worden aangezien de enige rechte vertanding die leverbaar was dus niet past:rolleyes:
Mja is Jaco ook weer goed voor +pippi+

Komend weekend iig definitief in elkaar zetten en misschien al starten:)

Ciao
 
Damnn die krukas is groooot :D Spoelers trouwens ook :p
Krimplak is een apart gezicht is het niet gewoon gaan reageren? :p:p

Echt top project dit suc6 vanavond nog even :D
 
Back
Top