VT sprint Puch

Zeer gaaf project... Die nieuwe cilinder ownt ook keihard!!! Jammer dat zo weinig mensen reageren @ dit project...
Iig succes met de opbouw en ik blijf em cker volgen!
 
Geen barriëre te groot.. })
Gewoon ziek wat er allemaal gefixd wordt... en ik hoop dat de beloning er strax naar staat +ralf+
 
Echt veel mensen zijn volgend jaar aan de start te zien met een crosser cilinder volgens mij, ik hoorde al wat meer mensen die hun cil kit verkocht hadden en op zoek waren naar zo'n soort cilinder.

Ik hou het trouw bij mijn Metrakit en gilardoni :) Maar moet zeker wel blazen denk ik.
 
pd-tuning said:
Echt veel mensen zijn volgend jaar aan de start te zien met een crosser cilinder volgens mij, ik hoorde al wat meer mensen die hun cil kit verkocht hadden en op zoek waren naar zo'n soort cilinder.

Ik hou het trouw bij mijn Metrakit en gilardoni :) Maar moet zeker wel blazen denk ik.

Het is niet zo zeer de kunst om zo'n cilinder erop te bouwen, maar om een bruikbare vermogensafgifte te krijgen, er reed er bijv. ook een in Genemuiden die door alles en iedereen zoek gereden werd.

Er worden in Ouderkerk trouwens 2 van deze blokjes gebouwd, de andere met een KX85 cilinder. :)
 
De Concurentie is hoog volgend jaar. Maarja ik zit deze winter ook niet stil. Veel succes met opbouwen en hopen dat het netjes gaat lopen,

Gerben :*
 
Mooie techniek wel dat waterstraal snijden. Ziet er goed uit allemaal, ben zeer benieuwd wat er uit gaat komen.

Misschien ook wel een leuk idee om zo'n KX85 cilinder van 2004 of jonger (ivm carter inlaat) op een mina te bouwen. Met een 43mm krukas kom je dan bijna op de 80cc uit. Of is Aad daar stiekem al mee bezig.
 
Johan... said:
OOh, dus jij gaat met een KX85 cilinder rijden??

Luuk said:
.............Misschien ook wel een leuk idee om zo'n KX85 cilinder van 2004 of jonger (ivm carter inlaat) op een mina te bouwen. Met een 43mm krukas kom je dan bijna op de 80cc uit. Of is Aad daar stiekem al mee bezig.

Misschien wel

Misschien niet :*
 
85cc op een puch...wow... Mischien heb ik er overheen gelezen maar wat ga je met je koppeling doen om al dat vermogen naar het achterwiel te krijgen?... of houdt je huidige koppeling al dat geweld wel?....(je gebruikt tog een externe?)

iig suc6...
 
Pim. said:
85cc op een puch...wow... Mischien heb ik er overheen gelezen maar wat ga je met je koppeling doen om al dat vermogen naar het achterwiel te krijgen?... of houdt je huidige koppeling al dat geweld wel?....(je gebruikt tog een externe?)

iig suc6...
Ik heb ooit eens een uitwendige droge koppeling op een puch gemaakt. Het probleem was dat deze direct op de krukas zat en door het hoge toerental verbrande. Nu komt er gewoon een koppeling op in de olie. Of de gebruikte koppeling het houdt kom je maar op één manier achter... ;)
 
Update :)

Puchkx1.jpg


Puchkx2.jpg


Toch leuk zo'n CNC draaibank +ralf+

Puchpist.jpg


Alles past nu redelijk, nu is het zaak om een en ander goed vast te lassen (alu) en zorgen dat het blokje niet helemaal krom trekt door de hitte die er met lassen in gebracht wordt :X

Ik hoop dat het meevalt +pippi+

Ciao!
 
John Huijben said:
de piepers puch reed toch ook met een kx cilinder? alleen een 65cc geloof ik.
had wel gewonnen op jubbega

Piepers rijdt met een KX80 cilinder. Precies dezelfde die ik nu heb volgens mij. En ook inderdaad won hij op Jubbega. Hij wint eigenlijk alles :X

Daar gaan we nu wat aan doen -:- :+ +ralf+ +ralf+
 
Back
Top