Vraagjes qua BMW onderhoud

zjonnie said:
70ccAerox said:
alleen een beetje snelle drinkt aardig wat benzine en olie :(

Als hij veel olie drinkt is er iets niet goed hoor 8P



Maargoed wat is TEveel?
Een Bimmer drinkt zowiezo altijd wel meer olie als een gemiddelde andere wagen staan ze bekend voor. En als hij wat kms op de teller heeft ook wat meer. Wanneer de Bmw bijv 1 liter olie op 100km verbruikt zou ik maar heel snel je zuigers/veren vervangen :) +ralf+
 
Volgens mij kun je kopbouten niet hergebruiken, zijn rekbouten...In ieder geval, als ik de koppakking moet vervangen, gebruik ik altijd nieuwe bouten..
 
Lumpy said:
Volgens mij kun je kopbouten niet hergebruiken, zijn rekbouten...In ieder geval, als ik de koppakking moet vervangen, gebruik ik altijd nieuwe bouten..

Niet alle bouten zijn dus hetzelfde.
 
tenbrey said:
Maargoed wat is TEveel?
Een Bimmer drinkt zowiezo altijd wel meer olie als een gemiddelde andere wagen staan ze bekend voor. En als hij wat kms op de teller heeft ook wat meer. Wanneer de Bmw bijv 1 liter olie op 100km verbruikt zou ik maar heel snel je zuigers/veren vervangen :) +ralf+

:| Zoveel ook weer niet. Maar vergeleken met een normale 1800 verbruikt een bmw toch meer olie.
 
70ccAerox said:
:| Zoveel ook weer niet. Maar vergeleken met een normale 1800 verbruikt een bmw toch meer olie.

Dan is het gewoon een ragbak, tis onzin dat een Bmw meer olie verbruikt dan een andere auto.




Tnx Bart ;)
 
Gijs said:
Bart ,waar ben je.

Hier :*

Ten 1e, een BMW gebruikt echt niet meer olie dan een andere sportieve 1800 16v, alleen wordt er nogal veel in geragd door allerlei idioten... Vooral hoge toerentallen onder de bedrijfstemperatuur kunnen ze [met name de 6-lijnmotoren] absoluut niet tegen, met als gevolg dat binnen de kortste keren de koppakking eruit ligt...

Een 318is loopt een stuk soepeler en voelt een stuk sneller aan dan een 320i... Mijn ervaring met het M50 320i-blok is, dat ze pas boven 4k rpm beginnen te trekken... Met single Vanos [variabele inlaatkleptiming, soort halve V-Tec] wordt het al beter... Het enige dat buiten kijf staat, is dat het geluid van een 6-in-lijn echt VEEL beter is dan van een 318is... De mooiste blokken in een E36 [uitgezonderd de M-modellen] zijn de M52 323i & 328i [dubbele Vanos, dus alle kleppen variabel, en volledig alu]... Deze zijn alleen nogal aan de prijs :|

De diesels; de enige interessante diesel is de 325tds als het over een E36 gaat... 143pk @280Nm zijn gewoon nette cijfers voor een indirect ingespoten diesel... Dit blok werd tot in de E38 7-serie geleverd, dus dat zegt wel iets :) Zowel de 325td als 325tds kunnen bij normaal onderhoud echt ontzettend veel kilometers lopen [check voor de gein eens naar oudere 5-series met dat blok, en check de km-stand]... Het verschil tussen een 325td en tds is, dat de tds een intercooler heeft...
 
tenbrey said:
Mijn broer rijd zelf een 318IS coupe en dat wil wel met verbruik ahahha :L

Dat zal in een Golf II/III GTi 16v/GSi 16v/R19 16v...

Het verschil tussen die auto's en een BMW is alleen, dat deze zwaarder is [achterwielaandrijving, dus een cardan en een multilink-achteras]...

Qua velgen is een E36 niet veel anders dan een andere auto, dus daar hoef je niet over te discussieren... Er passen overigens max. 19"-velgen onder, ter informatie...

Zwakke punten van een E36 zijn; overgevoeligheid voor koud belasten, trillende remschijven voor, versleten silentblocs van de achterwielophanging waardoor hij "wiebelig" rijdt, het imago, en de grote hoeveelheid dubieuze bakken op de 2e hands markt... Verder is het gewoon een prima, waardevaste auto, die behoorlijk degelijk is...
 
even over dat oliegebruik: bmw motorfietsen gebruiken 100% zeker meer olie dan vergelijkbare (voor zover die bestaan :p ) andere motorfietsen. Komt omdat de cilinder groffer gehoond zijn. Olieverbruik loopt ook terug na een tijdje.

Bmw auto's verbruiken naar mijn ervaring vrijwel geen olie (iig niet meer vanaf de 200.000km :) en ook niet als ze na een paar jaar dik over de 4 ton staan). Netjes ermee omgaan zal hier vast een aandeel aan hebben. Onderhoud, ik zou iig rekenen op een 1000 euro per jaar als je alles bij een bmw dealer laat doen.
 
olie verbruik ligt helemaal aan de km stand als deze boven de 150.000 is kan het olie verbruik tog best hoog oplopen en dan sta je tog raar te kijken als klant zijnde ;) dus 1 op 100 zou wel kunnen boven de 2 ton en vanaf de 150k ong. 1 op 200
 
Back
Top