Vraagje over ati kaart HD4850 X2

Status
Not open for further replies.

Cyber88

Well-Known Member
Goedendag,

Aangezien mijn oude mobo p5k geen sli ondersteunt maar crossfire
kwam ik maar tot de overweging een ati kaart te kopen.
Ik heb zelf nog een aantal nvidia kaarten liggen zoals 2 9800gtx-xxx

8800gts en 8800gtx-xxx maar die lopen er niet echt lekker op.
Ik maakte deze miskoop doordat bij de specs op internet erbij stond dat het een sli versie was blijken die niet eens te bestaan:(
Het word niet mijn hoofd pc maar wil er wel goed mee kunnen gamen.

Nu heb ik onderhand al weer wat spul besteld op alternate voeding hdd xfi geluidskaartje
wat wel handig is voor de games etc etc
de rest heb ik zelf nu vroeg ik mij af is de HD4850 X2 een goede kaart?
Toen ik de specs bekeek leek het mij een goede kaart maar kan ik die
specs eigenlijk met een nvidia chip vergelijken?

Iemand verder nog ervaring met deze kaart?
Ik heb mijn hele leven alleen maar s3/3dfx voodoo/nvidia gehad nooit ati
dus heb er zelf niet zon verstand van.
Het lijkt mij dat die goede standaard koeling heeft.

Iemand ervaring met deze http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=jdxsu2&baseId=194072kaart of antwoord op mijn vragen?
:)
picture.php
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Kortom, je wilt gewoon weten of dit een goede en stabiele kaart is omdat je met de chipset geen ervaring hebt.

Antwoord: Prima kaart, dit is 1 van de betere kaarten op dit moment, 2 cores, genoeg koeling, en als de rest van je hardware in orde is moet je hem gewoon kopen.
 
Hij wil ( nog ) geen Crossfire? :p

Zijn mobo ondersteund het en daarom leek het hem beter een ATI kaart te kopen. ;)

Je hebt trouwens met de HD4850X2 nog steeds het Crossfire princiepe maar dan intern en er is niet perse een CF moederbord voor nodig. Games die CF slecht of niet ondersteunen heb je nog steeds problemen mee, daar werkt zo'n HD4850X2 gewoon slecht. :)
 
Hij wil ( nog ) geen Crossfire? :p

Zijn mobo ondersteund het en daarom leek het hem beter een ATI kaart te kopen. ;)

Je hebt trouwens met de HD4850X2 nog steeds het Crossfire princiepe maar dan intern en er is niet perse een CF moederbord voor nodig. Games die CF slecht of niet ondersteunen heb je nog steeds problemen mee, daar werkt zo'n HD4850X2 gewoon slecht. :)

Ik wil inderdaad nog geen crossfire.
Het leek mij beter een ati kaart te gebruiken op een crossifre mobo dan een
nvidia kaart aangezien mijn nvidia kaarten niet zo soepel liepen.
Ik ben opzich meer van de oudere games maar speel ook gt4 etc.
Ik had gehoord dat gta4 bagger loopt op ati opzich niet zon probleem.
Zijn er veel spellen die niet goed draaien dan met cf?

Opzich is het een nette kaart imo beetje te vergelijken met een 9800gt x2?
Of meer met een gtx260?
Volgens vele fora ligt deze kaart gelijk aan een gtx280 maar ik heb zo mijn twijfels.
Misschien een domme vraag maar kan je dan via een tool de cf uitzetten of is dit standaard aan omdat het 1 kaart is?
Dit is mijn eerste x2 kaart hiervoor alleen maar sli gedraait met 7600gt 8800 9800 verder geen ervaring met een x2.
 
Dat een ATI kaart beter draaid op een crossfire mobo is natuurlijk onzin. Het is gewoon een PCI-E express ( 2.0 ) slot die het zelfde werkt als op alle andere dergelijke moederborden die eventueel SLI ondersteunen. Dat een Nvidia kaart dan niet soepel loopt ligt dan ergens anders aan. Ik zelf heb ondertussen een klein jaar een Rampage Formula X48 en die ondersteund ook CF. Ik heb daarintegen niks met ATI kaarten, zeker niet meer nadat ik een HD4870 had gekocht dus daar zijn voor de rest alleen maar Nvidia kaarten op gegaan en die draaide allemaal perfect. :) ( 8800GT, GTS, GTX260 )

De HD4850X2, als hij zijn volle prestaties kan benutten, want er zijn een hoop spellen waarbij CF niet denderend werkt, is dan wel een stukje sneller in vergelijking met een GTX260 of GTX280. :) Ik ben alleen niet zo van de Dual kaarten omdat ze afhankelijk zijn van hoe goed een game Crossfire of SLI ondersteund. Nou heeft Nvidia daar een stapje voor want zo goed als elke game, iig veel meer, ondersteunen altijd wel goed SLI.

Wat natuurlijk ook heel belangrijk is bij snelle videokaarten is je processor. Als deze gewoon te langzaam is gaat de grafische kracht van de videokaart ook enorm achteruit. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top