vraagje omtrent neon en dergelijke

thunderball

Well-Known Member
ik weet dat volgens de wet neon niet toe gelaten is onder de brommer,
maar is het toe gelaten in je kappen????
bv om je tekening die je gefreest hebt zichtbaar te maken?

ik heb ook vernomene en ik kan mis zijn ook,maar volgens enkele mensen heb ik gehoort dat je enkel groen,geel en rode neon mag gebruiken,is dit waar


bestaat er een deftig uitgelegt site zoals voor auto's (www.how2tune.be)
maar dan voor scooters?
want ik denk dat niemand weet wat nu wel nog mag en niet meer,


groetjes
 
Advertisement - register to remove this

ik verwacht niet dat ze er wettelijk iets aan kunnen doen, als jij achterop goed weggewerkt een rode neon buis hebt zitten... Achterkant straalt immers rood licht uit.

idem voor voorkant...
 
re : neon

thx voor de reacties,

enkel begrijp ik de politie toch nie ze,nie slecht bedoeld ze,
maar iedereen heeft het over veilig verkeer enzo,en dat ge zichtbaar moet zijn enzo,voor de andere bestuurders,en neon is het ideale type verlichting dat direct opvalt,als dezer nu eens toegelaten word,

maar dus om even terug te komen op die neon,dus in mijn gril enzo mag ik ook geen laten branden als ik rij,
 
kort antwoord, je mag geen neon of andere extra lampjes op je scooter hebben. Het geeft andere weggebruikers verwarring als ze in de verte bijv. opeens een groen lichtje zien rijden. stilstaand mag het ook niet. iig niet langs een weg of ergens waar andere weggebruikers zijn.
 
Het is ook niet dat je op moet vallen in het verkeer, je moet zichtbaar zijn. Dus geel voorlicht, rood achterlicht, en verder geen kermis.
 
Nadelen neon:
- Door al die kermis verlichting (stroboscoops, neon(draad), (super)ledjes etc.) val je erg op (niet in positieve zin), waardoor andere weggebruikers na jou gaan staan kijken en niet meer op de weg letten. Dit is de rede dat het niet is toegestaan.
- Het ziet niet uit, het is immers niet 365 dagen per jaar kermis/carnaval en hebben vind ik vooral alleen Johny's neon.
- Het kost geld, het is allemaal van die goedkope rotzooi uit Taiwan en China en gaat kapot als je over de eerste drempel rijd met 10kmpu.
- Het kost geld 2, het is niet toegestaan en je krijgt er een boete voor (€75,- meen ik) en vaak wordt de neon verwijderd/in beslag genomen.

Voordelen neon:
- ... (Die weet ik zo even geen, best vreemd :rolleyes:.)

Tip van de dag:
Sla de neon-fase uit je leven over en koop van het geld wat je over houdt een fatsoenlijke uitlaat en doe die NRX weg.
 
Back
Top