Vraagje over de conseqentie,s

Gw93

Well-Known Member
Beste mensen .

Ik had een vraagje wat betreft een snelheid,s overtreding .
ik heb dus Aprilia Sr (mina) staan .
Het is gewoon een straat scooter alleen hangt er een sprint blok onder (mhr speed 7 t getuned).
De vraag is wat gebeurt er als oom agent me langs de kant haalt (als die me te pakken krijgt :winner:) en of mijn Sr op de rollerbank zet of een snelheidsmeting heeft gedaan .
Want uiteraard loopt het Mhr speed blokje minimaal 2 keer zo hard als toegestaan (constructie snelheid )
Ik ben verder nog nooit gepakt of aangehouden met dubbele constructie snelheid of hoger .
Ik ben dus benieuwd wat er gebeurt als ze een meting doen of hem op de bank gooien ben ik hem dan gelijk kwijt .... ??

M.v.g.+ralf+
 
Advertisement - register to remove this

je zult je kentekenbewijs zoiezo kwijt zijn. Daarnaast mag je (als je nog geen autorijbewijs hebt) je rijbewijs voorlopig niet halen.

als je pech hebt vorderen ze je scooter in en krijg je hem nooit meer terug.
 
ja het is een groot risico .... maarja zat gasten hier in de buurt rijden oom agent zoek op een 180cc dan moet met een speed blokje helemaal geen probleem zijn :O
 
vaak is het 'zoek rijden' gewoon dat de agent zijn leven niet gaat wagen voor zon scooterdebiel en daarom de achtervolging stopt..

echte motoragenten zijn zo wendbaar als iets op de motor dat je die echt niet zomaar foetsie rijdt :)
 
Het ligt er net een beetje aan hoe de agent is (en hoe behulpzaam je zelf bent), maar onderstaande is sowieso wat je kan verwachten.

je zult je kentekenbewijs zoiezo kwijt zijn. Daarnaast mag je (als je nog geen autorijbewijs hebt) je rijbewijs voorlopig niet halen.

als je pech hebt vorderen ze je scooter in en krijg je hem nooit meer terug.

+ dat je aardige boetes kan verwachten.



Je bent tevens niet verzekerd op deze manier.
Dus mocht je betrokken raken bij een ongeluk (ookal is het niet jouw fout) kan dit ernstige gevolgen hebben voor je.

Natuurlijk klinkt dit als een hoop "blabla" en zal je het vast wel vaker hebben gehoord...
maar ik zou er rekening mee houden iig :)
 
Je bent tevens niet verzekerd op deze manier.
Dus mocht je betrokken raken bij een ongeluk (ookal is het niet jouw fout) kan dit ernstige gevolgen hebben voor je.

dit is altijd het geval als je een ongeluk maakt met een opgevoerde scooter/brommer... ook al loopt hij 65. meestal komen ze er niet eens achter dat de brommer/scooter opgevoerd is
 
Natuurlijk klinkt dit als een hoop "blabla" en zal je het vast wel vaker hebben gehoord...
maar ik zou er rekening mee houden iig :)[/quote]

Ja houd er zeker ook wel rekening mee.
Maar ik bekijk het zo :
Ik was van plan een Duitse skipper of runner 180 te halen en daarop te rijden in de zomer.
Als ik daarmee gepakt word heb ik sowieso ook een hoop prenten.
: Niet verzekerd rijden zonder motor rijbewijs heeft geen Nederlandse papieren ..
+ Dat de eerste de beste wous bij het stoplicht me zo van me motor af trekt

Daarom heb ik nu voor een leuke prijs een Aprilia Sr gekocht helemaal compleet met : mhr speed 7t , 28 mm delorho , selektra binnerotor ,mhr team vario stage 6 koppeling + kom , polini torqdriver , stage 6 membraam en spruitstuk , mhr e 14 filter , Dpr uitlaat met een yazuni c30 demper ,

Verder heb ik de gekotterde carters erbij een gloednieuwe zuiger v snaar rollen
dat word een beetje mijn straat set-up zeg maar :winner:

Groetjes .......
 
Back
Top