valt hier nog wat aan te tjoenen? (malossi voor nsr)

Status
Not open for further replies.

Blorn

NSR member
ok mensen, ik heb besloten datk mn nsr nog wat verder ga opfokken en dan niet meer als dagelijks vervoer ga gebruiken... maar nu is mijn vraag (en die stel ik hier omdat hier volgens mij meer tuners zijn dan op bromforum..) VALT er nog wel wat te tjoenen aan deze cilinder? want ik heb al wel vaker gehoord dat de malossi voor mb/mt perfect getimed is en dat er eerder wat word verneukd dan sneller word gemaakt...

wat ik dus zo en zo wil is meer powah onderin, en meer toeren mag van mij ook wel (als het geen dagelijks vervoer is zal binnerotor ook wel optie worden..)

setup nu:
45.5mm malossi
20mm mikuni
4 kleps carbon membraan
tecno uitlaat
4plaats koppeling (zal jullie wel weing zeggen:p)
4bak (6bak ligt klaar..)
c3 kruklagers

mogelijke setup:
45.5mm malossi (tuned)
24 of 28mm mikuni
4 kleps carbon membraan (mayb cr80 membraan)
tecno uitlaat (als ik ECHT geld te veel heb opmaat)
4plaats koppeling
6bak
c3 kruklagers


en bij wie hebben jullie goeie ervaringen?

dus graag reacties..:)

ohwjah.. poortmappie:p
1032204156-nsrpoortmap.jpg
 
Advertisement - register to remove this

hoeveel toeren draaid ie? buurjongen van me heeft nsr met dezelfde cilinder en uitlaatpoort bijgewerkt, 26mm, uitlaat weet ik niet. draait 13.000 RPM.
Dat ding is snel!!!
Hij reedt een 70 evo(verdere setup niet bekend) eruit.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Marbossi; een willekeurige 70 Evo-setup hoeft niet snel te zijn :)
heb je wel gelijk in maar toch...
en was geen wedstrijd op top want het vondt plaats op een rondweg van 2,5km
 
okie, ik wacht af:)

ik heb btw net een mailtje gestuurd naar is, kijken wat zij zeggen, want zij zullen m uiteindelijk ook moeten tunen:p
 
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de originele NSR cilinder de meeste potentie heeft, maar das wel 50cc dan.
 
jah dats de GE2, maar die kost ook al iets van 250-300 pleuro ofzow.. ik wil gewoon deze cil laten tunen..

edit: weet iemand toevallig hoeveel graden de spoel en uitlaat open staat van hun (getunde ) cilinder?
 
GT4 ;)
270 euro @50cc.nl excl zuiger (ori honda onderdeel=DUUR)

Schijnt met op maat gemaakte uitlaat, binnenrotor en 20mm zo'n 12 PK ongetuned uit te komen, niet verkeerd opzich.
 
Je kan wel je cilindertiming enz gaan wijzigen. Maar die malossi cilinder zit redelijk goed in elkaar.

1 Je hebt best veel kans om er wat aan te verzieken en hij is niet goedkoop. Ik zou dus eerder een 2e hands cilinder kopen en daarop testen.

2 Je kan je cilinder wel sneller maken. Tenminste aanpassen voor een hoog toerental. Maar kunnen je uitlaat en ontsteking dat ook aan? Ik zou er niet al te veel op gokken.

Ik zou eerder zelf een uitlaat ontwerpen of grotere carb monteren of membraan vervangen of aanpassen. Carter van een nsr ken ik niet, maar zijn je spoelganangen al passend voor je cilinder en heb je geen vreemde randen in je carter?

Bovenstaande dingen valt waarschijnlijk makkelijker winst uit te halen zonder al te veel kans dat het mis gaat/veel geld kost. En mocht je toch je cilinder willen tunen, haal dan eerst ergens een oude vandaan.

Je uitlaatpoort NIET naar de 200 graden.
 
Originally posted by Blorn
hij draait nu (belast) zo'n 12-12,5k (op mn toerenteller.....)

enig id hoeveel pk's eruit te halen zijn :?
teller wijkt af

Ik heb ook zo'n malossi gehad, kan je een ding vertellen: Koop geen tecno

Liever gelijk de malossi pijp of de homoet

Tecno leverde 10km op de homoet in :eek:

Verw8 niet dat je veel pk's gaat trekken btw..

Wat wel kan: Carterinlaat :W
 
Originally posted by 4x2
GT4 ;)
270 euro @50cc.nl excl zuiger (ori honda onderdeel=DUUR)

Schijnt met op maat gemaakte uitlaat, binnenrotor en 20mm zo'n 12 PK ongetuned uit te komen, niet verkeerd opzich.
meer


Maaaar
hij is van slijtijzer...

Malossi is std niet echt bruut @ nsr

Ook weer gietijzer, liever de hebo/athena dus

grtz
 
Originally posted by Blorn
hij draait nu (belast) zo'n 12-12,5k (op mn toerenteller.....)

enig id hoeveel pk's eruit te halen zijn :?

Richting de 10 moet wel lukken denk ik.
Mijn setup was Malossi 46,3 tuned, 26mm mikuni, kunststof klepjes, tecno (-2cm), K&N, HPI en zat op ruim 12pk iets van 12,3 topvermogen ofzo.
Met een brutere pijp valt er iig nog (veel) meer te halen.
 
Malossi is echt niet zo slecht @ NsR hoor.
Ivm met me Hebo had dat ding bergen meer trekkracht, tuned dat wel maar ongetuned issie volgens mij ook zeker wel lekker.
Nadeel is dattie van Giet is ja.
Maar als je een Hebo kauft zit er een meteor bij :|
Met die Hebo zit ik nu op 11pk ofzo maar met een goeie zuiger zal het wel de meest potente cilinder zijn met z'n grote spoelers.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top