Uitlaatpoort bewerken

KevinvK

Koekwous
Ik heb gister mn uitlaatpoort stukje opgehoogt ( 1,3mm in tot)
maar kun je bevoorbeeld ook meer prestatiewinst krijgen doorr het oppervlakte wat vlakker te maken bovenin?
Zie plaatje, ik bedoel hiermee het rode gedeelte, dat zwarte heb ik er al af gehaald.
d3c3pt0r-naamloos.JPG


Wie heeft er tips?.
 
Advertisement - register to remove this

Als die heel hoeking is heb je meer slijtage, maar als het goed is wel meer topvermogen..


Maar waarmee heb jij hem getuned dan? want ik kan er met mijn Ferm niet inkomen :'(
 
ik dnek gewoon met dremel? iig dat doe ik ook altijd dat werkt goed.en werk em dan af met schuurpapiertje.

als je de breedte boven in de poort krijg je meet koppel op hoge toerentallen,en ook is het veel effectiefer dan onder in de poort doordat de zuigersnelhijd boven in lager is dan onder en daarom ook langer open staat.

het bij gevoegde plaats is niet goed.als je de poort net zo hoekig maakt als daar dan gaat je zuigerveer happen.als je de hoeken een beetje rond maakt
word de zuigerveer beter begeleid en gaat hij niet in de poort happen.

iig moet je als je de poort (boven)bredermaakt wel een goede bevel aan brengen.en moet je niet bredergaan dan +- 68 % van de boring.om zeer hoge slijtage te voorkomen. wil je nog meer opp boven in de poort gaan dan kijken of je niet 2 fluitpoortjes aan kan laten brengen.

succes,
 
je moet een boog hebben bovenin

je zou evt wel de ovaal omhoog kunnen 'uitrekken' vlak bovenin is voor straatgebruik te groot risico
 
Okee, tnx voor de info, maar ik ga niet door mn wand fluitpoortjes door in beunen:p
Wil ik wel wat meer ervaring hebben aangezien ik dit gister pas voor het eerst gedaan hebt.
 
nrg16jr said:
als je de breedte boven in de poort krijg je meet koppel op hoge toerentallen,en ook is het veel effectiefer dan onder in de poort doordat de zuigersnelhijd boven in lager is dan onder en daarom ook langer open staat.

De zuigersnelheid is juist laag als de zuiger onderin staat. Bovenin de poort(ongeveer op de helft vd slag) ligt de zuigersnelheid het hoogst.
Het klopt wel dat oppervlak bovenin langer open staat maar je verklaring van die zuigersnelheid raakt kant noch wal.
 
d3c3pt0r said:
Okee, tnx voor de info, maar ik ga niet door mn wand fluitpoortjes door in beunen:p
Wil ik wel wat meer ervaring hebben aangezien ik dit gister pas voor het eerst gedaan hebt.


fluitpoortjes zijn naar mijn mening veiliger aan te brengen dan dit

alleen ff rekening met de spoelkanalen houden
 
en tapgaten natuurlijk.
Maar mss een dom idee: Test dit eerst!!!
Testen levert meer op dan het plane horen van adviezen.
Werkt het nog niet goed genoeg, omdat ie bij hoge toeren koppel mist..ff bovenkant bij dremelen.
Je zult zien dat jouw poortvorm niet eens de beste hoeft te zijn.
Zoals sommige al zeggen, beter haal je de ovaal in zn geheel wat naar boven.
zodat de rechte stukken in het midden komen te zitten.
groeten j.a.T.
 
De zuigersnelheid is juist laag als de zuiger onderin staat. Bovenin de poort(ongeveer op de helft vd slag) ligt de zuigersnelheid het hoogst.
Het klopt wel dat oppervlak bovenin langer open staat maar je verklaring van die zuigersnelheid raakt kant noch wal.


waarom is die boven dan wel langer open als onder terwijl je zuigersnelhijd daar juist hoger is?
of snap ik het nouw verkeerd?
of komt het doordat de drijfstang @ odp gaat draaien(360 graden)?

graag meer info hier over
 
ff toelichten.....
als je onderste delen openstaan....staat de rest van de poort ook open.
geen integralen ofzo toepassen...just de weg die de zuiger aflegt.
 
als je onderste delen openstaan....staat de rest van de poort ook open.


dat ik dat zelf niet kon bedenken!
beetje drukke dag gehad,dat zal het wezen :D

bedankt voor de toelichting,
 
Een stukje kan misschien wel, maar 1mm is imo geen stukje meer te noemen als we het over cilinder tuning hebben.
 
Back
Top