Uitlaat vast zetten!

Runnerttt

Krijg de Runnerritus
Beste mensee,

Ff een snel vraagje!
Mijn uitlaat is los gekomen bij de cilinder. Daar is 1 zoon bout uit, en de ander is krom. Het zijn van die boutjes die je via de eene kant de cilinder in draait, dan de uitlaat erop en er dan een moertje op doet. Nu is mijn roeg kunnen daar ook gewoon kruiskop boutjes in? Of hebbe die speciale boutjes iets wat perse moet om het goed vast te houden en moet je die perse hebben of moet het ook goed lukken met gewoon boutjes? Hoor graag wat terug! Bedankt alsvast!

Laters
 
Advertisement - register to remove this

kruiskopboutjes zet je in de kappen oid , niet in de cilinder.

bij een piaggio is het handig om er imbus in te zetten ,echter werkt het ook wel goed met tapeinden , heeft zo zijn voordelen.

de tapeinden gaanoverigens wel vaker krom staan , vaak door te vast aandraaien.

nieuwe tapeinden erin met nieuwe moertjes en klaar..
 
@melf waarom perse inbus?
en ik werk met tapeindes omdat bij mijn eigen scooter het nogal irritant is om er boutjes in te draaien omdat die vaak te lang/kort zijn en dan trillen ze los. en bij mijn brommertje is het zelfs zo dat ik na 2 uur kutten de uitlaat er nog niet opkreeg met boutjes dus ik werk met tapeindes veel makkelijker.
 
dan kun je makkelijker langs de uitlaat..

meer ruimte dus.

en een imbus kun je rechtop in de sleutel zetten en duwen ,alleen maar voordeel dus.

echter zou ik dan wel een nette t-sleutel gebruiken , al met al handig hoor..
 
Back
Top