Tomos start niet meer

Status
Not open for further replies.

LinkjeZ

Well-Known Member
beste mensen

ik heb een tomos quatro uit 2003 +/-
heb hem nu zoon 4 jaar waarvan hij 1 jaar stil staat

hij heeft altijd goed gelopen met de setup die hij er nu op licht

70 cc airsal momenteel 15mm carb ( had 24mm maar even voor 15mm geswitched ) tecnigas uitlaat.

maar na een jaar wilde ik hem weer starten maar deed niets.
wat heb ik getest.

nieuwe boegie ( of hoe je dat ook schrijft :p )
boegie getest op frame en hij vonkt gewoon goed
lucht filter schoon gemaatk en nieuwe filter er op gezet ( nieuwe gaasje )
uitlaat gecheakt.


maar op die punten kon ik niets vinden.
Kunnen jullie me verder helpen ?

Met vriendelijke groet

Thomas de jong
 
Advertisement - register to remove this

carburateru schoonmaken en nieuwe benzine erin , en eventueel zelfs een nieuwe sproeier.

vooral het gaatje achterin de carburateur moet goed schoon zijn (klein gaatje)

dit moet ook met een luchtpistool op een compressor gebeuren.
 
benziene was nog niet zo heel oud ( 1 a 2 maanden ) dus die ik heb niet vervangen

heb wel de carb helemaal schoon gemaakt ( alleen niet met compressor ) en nieuwe sproeier er op gezet
zat eerst een 68 op nu zit er een 67 in maakt dat uit ?

toen ik hem na dat ik de sproeier er op zette deed hij het 2 a 3 sec daarna stopte hij er mee. toen bougie even schoon gemaakt ( d8 dat hij verzopen was ) maar nu hij nog steets het zelfde ( niet veel dus :p )

iemand nog ideeën ?
 
me vader heeft al die zooi wel dus ga ik daar me tomos verder bouwen en reapereren

iig super bedankt

stel dat het nog niet werkt na die dingen zijn er dan nog andere dingen die ik kan proberen ?
 
je kan je carb , een nachtje in de diesel leggen..
dan word deze vervolgens mooi schoon.
ik zou toch ook maar even naar je ontsteking kijken , hij kan wel vonken maar dat wil niet zeggen dat het een goede vonk is.;)
 
hij moet gewoon een goeie blauwe vonk hebben die als je hem 1 cm van je cilinderkop afhoud overslaan. Bij mij klinkt het gewoon in de oren als een veel te grote sproeier knal er is 6 maten kleiner in zal wonderen doen ;) en je carb idd ff goed schoonmaken hielp bij mij ook goed :)
 
ik ga wel even proberen om mijn carb in de diesel te leggen

ps ik heb een 87 sproeier dies toch niet TE groot ?
 
IK WEET NIET OF JE TOMOS HET VOLGENDE OOK HEEFT, ANDERS NIET OP LETTEN ;).


Word je bougie wel nat?

Zo niet, maar dan je carter open, en kij kachter je vario of de keerring los ligt, of iets van de keerring er los inligt, dat probleem had ik met mijn aerox gehad, was een kleine moeite, maar duurde wel ff voordat ik erachter kwam, ik keek ook eerst naar me caburateur, membraam, sproeier.

Kijk anders eerst ook even naar je caburateur als de zuiger nog werkt. gooi je flotter daarvoor open dat alles eruit stroomt, en dan zelf zuigen aan de slang, en kijk of de benzine nog wel stroomt, zowel dan zou ik als ik jou was toch ff een kijkje nemen bij je keerring.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top