tomos start slecht

jeffdechef

Well-Known Member
Beste kenners,

Ik heb het afgelopen jaar een tomos deluxe opgeknapt en er zit o.a. een gereviseerd blokje onder. Alles werkt nu naar behoren, alleen start hij nogal slecht. Als hij eenmaal warm is start ie prima (in 1x kicken), maar als ie n paar dagen stil heeft gestaan krijg ik 'm bijna niet aan met kicken, moet ik echt ff twee keer goed met dat ding rennen en dan paar keer kicken voordat ie gaat draaien! Wat kan er aan de hand zijn?

gr. Nick
 
Advertisement - register to remove this

nee , daarom , en wie weet is ie niet eens echt gereviseerd :p

een gereviseerd blok zou alles goed van moeten zijn , maar vaak worden er veel dingen niet nagekeken/vergeten/niet preventief vervangen , en vooral de cilinder word vaak niet goed naar gekeken , nou ja , gekeken wel , maar een cilinder moet je als je het goed wilt doen meten ,anders weet je vaak nog net niks...

en ja , als er krassen in zitten en/of een enorme stootrand dan kun je zien DAT ie versleten is , maar ik heb zat cilinders gemeten die er op het oog als nieuw uit zagen , maar gewoon totaal versleten en ovaal waren , en dan wil een brommer ook niet altijd goed lopen.
 
Back
Top