Toekomst-verkeer

Mjah de eerste auto('s) op waterstof rijden al ... Als testmodellen dan. Was laatst bij zown autoprogramma dat ze uhm gingen testen. Denk dat over 20 jaar de meeste auto's daar op rijden ...
 
Originally posted by SRurbanKID
in Munchen ed. ( omgeving BMW ) rijden er al BMW's rond met particuliere eigenaren die op waterstofperoxide rijden.
$$$

ws komen er idd auto's op waterstof / electriciteit ofzo :)
 
dat doen ze idd, ik denk dat het grootste probleem straks wordt; alles omschakelen op waterstof... (tankstations e.d.)

daar is er ook al een proefstation van ('k weet alleen niet meer waar die stond).

maar ik denk dat onze lieve olie-lobbyers/maatschappijen ook nog een beste vinger in de pap hebben om het een poos uit te stellen.. die zullen er nu niet bepaald blij mee zijn....
 
Originally posted by b64
$$$

ws komen er idd auto's op waterstof / electriciteit ofzo :)

ik hoorde een hele tijd geleden dat als je een botsing maakt met een auto met waterstof, dat je een mooie explosie krijgt en dat beide auto's en bestuurders er niet zo goed vanaf komen.
Hebben ze dat eigenlijk al opgelost?


Mijn fantasie is gewoon een scooter die 10 cm boven de grond zweeft en die de weg leest als er hobbels komen dat ie automatisch omhoog gaat. :p
Voordat dat er is zal ik wel al lang weg zijn.

Ik denk dat er niet zo veel zal veranderen met het verkeer.
Maar je weet maar nooit.
 
Scooter is een underdog, waar veelal op neer gegeken wordt door automobilisten. (regelmatig te merken in het verkeer)
Ondanks het feit dat er bijvoorbeeld al projecten zijn gedraaid waarbij de werknemers van een bedrijf allemaal een scooter kregen om mee naar het bedrijf te komen als ze de auto lieten staan willen de "volwassen" mensen hier geen oplossing in zien omdat ze het meer als een soort gevaarlijk kinderspeeltje zien.
Het valt me wel op dat bijvoorbeeld de stadwacht, en politie (in breda) de laatste 2 jaar vivácity's heeft aangeschaft. Hier zullen ze de handigheid toch wel enigziens inzien. :p

Helaas verwacht ik dat er op den duur vrijwel geen scooters met carburateur meer te verkrijgen zijn, 4-takt zie ik nog niet echt zijn intrede doen.
Voorlopig blijf ik in iedergeval genieten van m'n scootertje :#

Misschien eens een ander idee voor een wedstrijd @ het forum:
Wie de eerste scooter maakt met die rijd op waterstof
regels: max 80cc
max snelheid is minimaal 80 km/h
geluid < 90 db
kan met volle tank minimaal 60 km afleggen
Mag eventueel geholpen worden door andere niet milieuvervuilende middelen (zonnecellen)
Winnaar bekend rond 2010 8P
 
Euhm, was een beetje ongelukkig uitgedrukt ja..
Bedoelde in iedergeval dat de scooter minimaal 80 km/h moet halen op een vlakke weg.
--> snelheid > 80km/h
 
Originally posted by MHoeven

Het valt me wel op dat bijvoorbeeld de stadwacht, en politie (in breda) de laatste 2 jaar vivácity's heeft aangeschaft. Hier zullen ze de handigheid toch wel enigziens inzien. :p
Politie rijdt hier rond met Zip's 8P

Denk dat het nog een paar hondert jaartjes wachtend wordt op zwevende scoots etc. Daar is een enorm magnetisch veld voor nodig, het lukt nu nog maar om een kikker te doen zweven door er een magnetisch veld rond te plaatsen.
Denk idd dat alternatieve brandstof de (nabije) toekomst wordt.
 
Een scooter(2takt) vervuild vele malen meer dan een auto/vrachtwagen/motor.

Er word immers olie meeverbrand met 2takt !!
 
Auto's op waterstof zijn redelijk veilig te noemen.

Het vermogen daalt ong 25% meen ik, maar het is wel mega schoon

Opel heeft ook een proto waterstof rondrijden, en persoonlijk denk ik dat elk merk er wel mee bezig is.
 
Back
Top