tino pijp

Persoonlijk denk ik dat de winst/prijsverhouding niet echt optimaal is.
Kijken naar je spoeling en of verbranding zal je niet veel power opleveren.
Maar interessant zou het zeker zijn.
 
Originally posted by Valentino...
Persoonlijk denk ik dat de winst/prijsverhouding niet echt optimaal is.
Kijken naar je spoeling en of verbranding zal je niet veel power opleveren.
Maar interessant zou het zeker zijn.

is is mijn inziens gewoon veel uit op te steken, daar kun je dan wat mee, en dat zou misschien wat op kunnen leveren.
 
Originally posted by Valentino...
ja als het nu vijf extra pk's zouden zijn op de bestaande 21,6 dan zou het leuk zijn................
forget it......

Jah okeej, op scoots zal het geen moer meer doen,

Maar in de ex 500 cc bike's hebben ze er veel aan gehad, alhoewel HRC best een eigenwijse instelling heeft en slecht naar zijn rijders luister.
 
Originally posted by EGT
Joor, zit wat in een camera, maar dan kan je beter wel een IR-camera nemen, anders schiet het nog niet op.
maar er zijn onderzoeken verricht met camera's in verbrandingskamer etc geloof ik.
Als het goed is is het zelfs zo dat de YZR-500 van max biaggi van vorig jaar ermee uitgerust was, maar dat zal ik nog ff nakijken.

Tino, het standaard laten van de boosters bij evo cilinder heeft natuurlijk vooral te maken met de grote breedte van de boostpoorten bij de evo cilinder. als je ze hoger gaat maken verlies je weer snelheid.

Ja, Freddy heeft inderdaad een boek 500+ pagina's waar ook spoel-foto's instaan, mooi om te zien. Is van een of andere Professor, maar heb nog steeds niet opgezocht (Pandora).
 
Originally posted by Joor


Ja, Freddy heeft inderdaad een boek 500+ pagina's waar ook spoel-foto's instaan, mooi om te zien. Is van een of andere Professor, maar heb nog steeds niet opgezocht (Pandora).

Interressant Joor..

Zou je die plaatjes niet eens kunnen opzoeken en posten?
 
ik had het toch genoemd op het pro forum volgens mij :)

Originally posted by Ridderruud
Nog een voordeel van de langere drijfstang dus .... dit voordeel kende ik nog niet . misschien dus niet helemaal voor de lijnbaankrachten hehe...
 
Precies mET een grote carb kun je direcr veel mengsel krijgen en is mensgel achter de spoelrs bewaren dus minder nodig.

Originally posted by Valentino...
Tis jammer dat de fabrieken bijna allemaal alleen maar van een 19mm carb uitgaan.
Een setup met een 28-32mm is toch wel wat anders dan eerstgenoemde.
Maar dat maakt het experimenteren wel weer tof.
Enne nee ik heb nix aan de boostpoorten gedaan van de evo.
greetzzz
 
Waarom ga je dan toch voor Speed???

BTW hoe zit het met uitlaatpoort??

Beetje zelfde ontwerp als die k gestuurd had, of niet?
 
Originally posted by Ufo
Precies mET een grote carb kun je direcr veel mengsel krijgen en is mensgel achter de spoelrs bewaren dus minder nodig.


Als ik de indruk krijg dat je denkt een bepaald carter volume nodig te hebben om de cilinder goed te kunnen vullen met fresh mengsel zit ik dan goed?
 
Originally posted by Ufo
Precies mET een grote carb kun je direcr veel mengsel krijgen en is mensgel achter de spoelrs bewaren dus minder nodig.


misschien begrijp ik et verkeerd, maar heeft het dan zin als je een grote carb, heb je spoelpoorten iets op te vullen met defcon ofzo?
 
oppervlak is te groot.

waarom speed? geen idee, nooit een cross getest.

et lijkt me iig dat je bij de tlaatste weleens met aalrlei aanpassingen zit te kijke die resulteren in een lager topvermogen, maar beredere powerband en fellere gasreactie.


Originally posted by EGT
Waarom ga je dan toch voor Speed???

BTW hoe zit het met uitlaatpoort??

Beetje zelfde ontwerp als die k gestuurd had, of niet?
 
Nee,het gaat er dus om dat je een overweging maakt of je mengwel achter de spoelers wil hebben (gevol, eining druk) en dat dit afhankelijk is van type gebruik (cross race etc), toerental, type cilinder, type carb en type uitlaat.

Originally posted by Honda NSR-II


Als ik de indruk krijg dat je denkt een bepaald carter volume nodig te hebben om de cilinder goed te kunnen vullen met fresh mengsel zit ik dan goed?
 
Daar valt 3 dingen over te zeggen:
1 soms is het vernauwen gunstig bij een dikke carb, odmat de mengselkwaliteis slechter is (it verklaar dnek ik waarom een orgineel mina membraan het beste wekrte bij de valentino-beta).
2 met een grote carb heb je minder spoelsnelheid nodig, je poorten kunnen dus juist groter!
3 mensen met grote carbs draaien vaak hoge toerentallen en hebben smalle powerbands. Dit gaat soms gepaard met een hoge karterdruk en een hoge spoelnelheid/kleine spoelers. voorbeeld: racers van vroger die 17k draaide met 12 versnellingen.



Originally posted by JohanS


misschien begrijp ik et verkeerd, maar heeft het dan zin als je een grote carb, heb je spoelpoorten iets op te vullen met defcon ofzo?
 
Originally posted by Ufo

2 met een grote carb heb je minder spoelsnelheid nodig, je poorten kunnen dus juist groter!




waar is dat dan? omdat je meer mengsel heb zeg maar? maar als je spoelsnelheid sneller zou zijn, dan zou je toch meer mengsel krijgen??
 
nee dan zou je mengsel sneller in de cilinder zijn.
Je zuiger maakt maar een bepaalde grote vacuum die kan worden opgevuld met vers mengsel
 
Originally posted by r-ox
nee dan zou je mengsel sneller in de cilinder zijn.
Je zuiger maakt maar een bepaalde grote vacuum die kan worden opgevuld met vers mengsel

ooh je bedoelt dus dat de cilinder dan op een gegeven moment "verzadigd" is. en dat er dan alleen maar mengsel verlies optreedt?
 
Originally posted by r-ox
nee dan zou je mengsel sneller in de cilinder zijn.
Je zuiger maakt maar een bepaalde grote vacuum die kan worden opgevuld met vers mengsel

een 4t zuigt mengsel in de cilinder, een 2t niet, dit word er door de carterdrukt ingebracht..
 
Originally posted by r-ox
nee dan zou je mengsel sneller in de cilinder zijn.
Je zuiger maakt maar een bepaalde grote vacuum die kan worden opgevuld met vers mengsel

je heb het nou zeker over de inlaat aan het carter?
 
Back
Top