The Ultimate Quartzproject...

Quartzfreak

Well-Known Member
De quartz:

4Xs13558.jpg



Het idee:

Wie zijn wij? Ik ben Hugo (quartzfreak) en ik doe dit project samen met Laurens (Laurus op dit forum). Wij hebben al enige ervaring met scooters en willen nu is wat leuks opbouwen.
Ons plan is om deze quartz te laten vlammen. Wij willen dit doen door een leuk speedblok op te bouwen.


De setup:

Zip SP blok
MHR Speed (tuned)
MHR Team '99 krukas
Yasuni C20
Dellorto 28 vlak
Italkit selletra*
MHR Overrange set
MHR Delta clutch*
MHR Wingbell*
Polini sec vertanding

Dat was hetwel ongeveer... sommige dingen zullen in de loop der tijd wel verandert worden zoals de vertanding en uitlaat.

*Moet nog komen.


Uiterlijk:

Plannen voor het uiterlijk gelden voor de verre toekomst. Eerst het blok maar is netjes opbouwen. We hebben wel plannen namelijk een NRG voorkap en een zip sp voorvelg.


Half gestripte quartz:

PMo13726.jpg



Het blok met aantal onderdelen:

Wo413836.jpg



Krukas in blok:

TBY13893.jpg


De speed:

wbg14335.jpg


Oude quartzblok:

fqE14066.jpg


Frame:

nin14126.jpg


C20

26T14190.jpg


Nog een keer:

wSn14250.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Morgen hebben we waarschijnlijk een 28mm dell carb alleen wist die gast niet wat voor gasschuif die had.... Dus we zullen het zien.
 
STS stond al voor scooter tuning schiedam :p hehe jammer...
succes verder met je project en het verzinnen van een nieuwe naam :p O-)
 
Vandaag gingen we kijken voor een 28mm dellorto, de 28 bleek een rond schuif te zijn en toen zijn we doorgereden naar de plaatselijke 2ehands scootershop en hebben daar een 24 mikuni gehaald met spruitstuk. Fotos volgen.
 
carbje

Afgelopen vrijdag zouden we een 28mm DO gaan halen, maar dat was een rondschuif dus hebben we laten liggen. Bij een plaatselijke onderdelenhandelaar hebben we toen maar een Minkuni 24mm fs opgehaald tweedehands.

Hier ff fototjes van de mikuni

EQT14565.jpg



en nog een

reh14591.jpg
 
Last edited:
Er komt (zoals je kon lezen) een NRG voorkap enz met de Quartz achterkant. Spuitwerk zijn we nog niet over uit, dat is het nadeel van een project met zn 2en; meningsverschilletje.
 
Update van de maand april

We hebben een beetje vage maand achter de rug. We hadden het project even op een laag vuurtje gezet vanwege financiën, want ik zou een kawasaki ar50 gaan rijden en Wouter zip sp zou zn zipje ruilen(met bijbetaling) voor een Aerox met een corsa eronder en een c20. Helaas heeft deze het niet zolang uit gehouden, carterdekselboutjes zijn belangrijk ;) :

FNX44631.jpg


en dan ziet een veer er zo uit:

OY844690.jpg


Dat was dus een kleine tegenvaller, maar de Aerox wordt/is in onderdelen verkocht. Ondertussen had ik besloten de Kawa niet te kopen vanwege de weinige en zeer dure onderdelen ervoor en ook de verzekering voor een schakel is niet mis. Dus we hadden nix meer te doen... we moesten dus wat verzinnen, het idee was simpel: we hebben nog het quartzblok over, nog een rito nieuw in de doos en een 19mm carb, dus bouw een Straatblok!!! Dat hebben we dus vrijdag(29 april) en zaterdag(30 april) even gedaan. Ook hebben we het frame met doorzichtige kvs-slang en alle andere zooi die ook voor het Speedblok gebruikt gaat worden op het frame gebouwd.

De setup voor het straatblok:
• Hebo NG (manston replica)
• Rito asje
• 19mm DO
• C4 lagertjes
• Yasuni C20 (van het speedblok)
• Std ontsteking
• Std vertanding
• Overrange (ook van het speedblok)
• Delta clutch (ook van het speedblok)

We kregen tijdens het opbouwen een beetje bezoek:

0a146249.jpg


Met leuke scooters:

7MP46308.jpg


We hebben gisteren ook gereden, maar we konden nergens meer spullen krijgen om af te stellen dus dat moet nog. Verder nog een paar kleine probleempjes fiksen, kvs lekage(heel klein beetje) oplossen, pakkingen vervangen en daarna goed afstellen. Updat daarover volgt komende week en vanmiddag komen nog een paar foto’s van de Quartz, want die moet ik nog maken.
 
De beloofde foto's

Hier de beloofde foto’s van de Quartz, ze spreken voor zich denk ik. Er is nu ook te zien dat er aan het uiterlijk nog het nodige moet gebeuren.

Aef63761.jpg


UON63789.jpg


J6s63819.jpg


9SR63851.jpg


YR063871.jpg
 
Politie...

Het straatblok is best een suc6! Ff een powerfliter gemonteerd en de buren beginnen na 1 middagje afstellen en het testen van koeling al behoorlijk hard te klagen. Tot overmaat van ramp bellen ze dan de politie, maar goed Wouter zip sp kan lekker rijden en blaast ze wel ff schijt . Hij had tenslotte vrijdag al 145 eurie boete gehad(door een maat van mij bij de politie) dus was hij er extra opgebrand de gasten kwijt te raken. Een leuke update dankzij de buren dus...
 
Update 05-05-'05

Weer een kleine update met wat fotootjes. Als eerste hebben we een tempmetertje aan geschaft:

jy112498.jpg


Dan (voor het eerst) een goede pic van ons home made stuurtje

Dmi12578.jpg


We hebben ook ffies een killswitch/dodemansknop gehaald voor 5 euro bij een watersportzaak := ipv 20 bij een scooterzaak :cool:

R0G12710.jpg


Ik ben ook nog even naar de loodgieter geweest voor een ontluchtingsnippel voor een cv-systeem. Er zit op de Quartz namelijk een derbi radje wat bij een derbi rechtop staat en hier hangt ie plat. Dus dat had tot gevolg dat het ontluchten niet goed werkt, vandaar deze ´´creatieve´´ (lees: beun) oplossing.

nmc12917.jpg


Zoals op eedere foto's te zien zat er een std filter op, dat is nu vervangen door een Metra Kit filter:

EAd13018.jpg


En dan nog een algemeen plaatje:

Obb13085.jpg
 
Fotootje

We konden het niet laten even te gaan rijden, ookal had papa gezegd dat ''die brommer'' eerst verzekerd moest worden... Dus 1 fotootje dan:

zj119506.jpg

(dit is Laurus btw)
 
jaja, het komt wel af, een keer.... wel leuk toch dat we ff op bezoek kwamen? enne wat is die komkommer toch mooi he! toch leuk dat tie op de foto staat!

nou ik spreek je nog wel, en pas op voor oom agent. laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaater -:-

Sjors
 
Back
Top