Ten einde raad

Jeffra-sr

Well-Known Member
Hallo allemaal,
Ik heb sinds 1 jaar een sr morini ditech tot mijn bezit.
De cilinder van deze scooter was stuk dus deze heb ik vervangen, dit heeft even geduurd maar hij deed het en ik heb er even mee gereden, reed wat beroerd maar had sowieso verkeerde rolletjes.

Na 2 maanden in de tuin te hebben gestaan wilde ik hem weer eens starten om een begin te maken met de verkoop van de scooter. Vanaf dat moment heb ik hem nooit meer aan gekregen. Ik heb inmiddels al heel veel dingen vervangen:
- De cilinder dus en de zuiger
- De air injector en Fuel injector, hij geeft een mooie nevel als ik start.
- De bobine, kabel en bougie. De bougie geeft een beetje een zwakke gele vonk nog steeds.
- De ontsteking en pick-up
- De compressor
Heb de gasklep ingeleerd, niet dat die vervangen was maar voor de zekerheid. Ook uiteraard de foutcodes gewist.
Ook heb ik de ecu vervangen omdat die geen goede spanning gaf naar de Fuel injector waardoor hij eerst geen brandstof kreeg.
Ik heb getest met een andere bougie die ik toevallig had liggen van een auto, daar had hij een mooie paarse vonk mee en met de cpr8e, cr7e en pmr7a geeft hij een gele vonk. Ik denk dus dat hij buiten de cilinder wel vonkt maar onder compressie niet meer of nauwelijks omdat hij steeds een klein beetje wil aanslaan.

Kortom, heb nu zo'n beetje alles wel vervangen, benzine trouwens ook, maar ik twijfel nog over een ding en dat is de zuiger. Deze heb ik namelijk een klein beetje af moeten draaien omdat hij eigenlijk voor sr2000 was, maar dit heb ik bij een andere ditech ook al eens gedaan en die loopt perfect.

Misschien heeft er iemand hier nog suggesties, ze zijn meer dan welkom! Misschien ben ik nog dingen vergeten te vermelden maar in iedergeval meedenken helpt al

Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Voor een ditech heb je een ditech zuiger nodig.. Een SR2000 zuiger past theoretisch wel, maar de bolling van de bovenkant is anders. Die van een SR2000 is boller, en de ditech is platter.. Dus alleen de di-tech zuigers horen gebruikt te worden.
 
Back
Top