Suzuki 70cc

Status
Not open for further replies.

Blablabla

Well-Known Member
Ik heb een suzuki katana lc, ik ben van plan er een 70cc onder te zetten met een standaard uitlaat, weet iemand de voor en nadelen daarvan? En hoe hard ga ik dan maximaal? Of is het beter een snellere 50cc eronder te zetten voor hetzelfde resultaat.
 
Advertisement - register to remove this

Je probleemstelling is te vaag...

Een snelle 50 (Evo 50, Team 50) is gewoon niet leverbaar voor jouw scoot, naar mijn weten... een daarmee heb je meteen het grootste probleem te pakken van jouw scoot (behalve dan het begrensde spruitstuk)> snelle kits zijn schaars...

Het voordeel van een 70cc is dat je scoot meer trekkracht krijgt bij hetzelfde toerental (logisch; zuigeropp. is groter), verder zal je scoot constanter in topsnelheid zijn...

Snelle 70's (voor zover leverbaar!) zullen zowel trekkracht als topsnelheid...met een snelle 70 bedoel ik dus een snel getimede alucilinder (Gilardoni/Polini/Malossi/Hebo)...

Ik weet niet wat je budget is, hoeveel verstand je er zelf van hebt, of je een goede dealer hebt en hoe wegwijs je op internet bent, maar ik zou maar eens rond gaan kijken... makkelijk is altijd www.scootparts.nl !

Veel succes & greetz.
 
Ik lees dan je met een standaard uitlaat wilt rondrijden... dan heeft een snelle 70cc sowieso geen zin, die heeft een uitlaat nodig die veel toeren wil draaien (hele korte, dure uitlaten)...

Een laagtoerige/gietijzeren 70cc zal best aardig lopen met een standaard uitlaat, maar een andere uitlaat is toch wensenlijk (net als een andere carb.). Misschien is de Pro 6 van Giannelli wel wat, hiervan weet ik zeker dat hij leverbaar is voor je scoot...

Greetz.
 
Wij hebben hiero een Suzuki Katana AC met een Gilardoni Alu 70cc Cil, 19mm DO carb.(malossi kit), Tecnigas Next (& polini fucky in de schuur
smile.gif
, Rito Krukas, Polini 2G Achterkoppeling.. enneh.. in bestelling: Polini Spruitstuk + TP CDI .. Dat spruitstuk zuigt echt hard met die kut titanium/hardstalen ring erin... maareh.. het loopt wel goed.. ook toen met die 70cc + originele uitlaat.. wheeliepower enzo
smile.gif
.. alleen nog wel lage top...
Nu kunnen we alleen nix testen omdat het blok op het moment uit elkaar ligt
wink.gif
 
Jah.. dat kan zeker.. maar het is natuurlijk altijd wel een beetje "schadelijk" .. alles slijt gewoon sneller door de kracht van de 70cc.. bij ons is de drijfstanglager van de krukas naar de klote gelopen.. (maar dat was niet met originele uitlaat alleen
smile.gif
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top