penumbra
Member
Eindelijk ook maar eens mijn projectje voorstellen.
Wat begon als "een extra speelgoedje om te trainen" is ondertussen uitgegroeid tot een heus project.
Even de voorgeschiedenis schetsen:
ik rijd ondertussen een jaar pitbike in het bk en was al een tijdje op zoek naar een extra bike om wat te trainen tussen de wedstrijden door. Eerst dacht ik aan een 2de pitbike maar na een paar keer op de street magic van ronnyracingteam hier op het forum te hebben gereden begon het scootervirus steeds meer te kriebelen.
ondertussen is het virus in alle hevgheid losgebarsten en heeft al wat grotere proporties aangenomen.
via via een oude street magic op de kop kunnen tikken die dienst had gedaan in de verhuur van de street magic op indoor kartbanen in belgie:
heb er dan eerst zo even mee rondgereden maar al snel bleek dat de standaard motor en vering niet echt gemaakt zijn voor circuitwerk en toen is alles pas echt begonnen.
er werd besloten om toch maar eerst de vering aan te passen want met het oog op de extra's pk's die er onder zouden komen leek dat het verstandigst.
een derbi gpr 125 werd als donor gekozen en moest zijn showa voorvork afstaan. alleen past deze niet zonder slag of stoot in de magic en dus moet er heel wat draai en frees werk aan te pas komen (en een kroonstuk van een husqvarna 610 om de vorkpoten erin te krijgen. (foto's hiervan zodra de bike terug in m'n bezit is )
Vandaag dan maar al een beetje gaan shoppen om het motorische gedeelte op het peil van de vering te brengen..hoog dus
malossi rhq krukas
malossi 70cc mhr speed cilinder
malossi 15/41 vertanding
malossi overrange
r-setup 260mm remschijf
zoals je ziet .. nog erg veel werk aan de winkel .. maar dat maakt de uitdaging alleen maar groter gelukkig heb ik hulp van een ervaren scooter rijder en techneut die me gaat wegwijs maken in de wondere wereld van de 2takt
de updates zullen snel volgen ... i'll keep you posted
Wat begon als "een extra speelgoedje om te trainen" is ondertussen uitgegroeid tot een heus project.
Even de voorgeschiedenis schetsen:
ik rijd ondertussen een jaar pitbike in het bk en was al een tijdje op zoek naar een extra bike om wat te trainen tussen de wedstrijden door. Eerst dacht ik aan een 2de pitbike maar na een paar keer op de street magic van ronnyracingteam hier op het forum te hebben gereden begon het scootervirus steeds meer te kriebelen.
ondertussen is het virus in alle hevgheid losgebarsten en heeft al wat grotere proporties aangenomen.
via via een oude street magic op de kop kunnen tikken die dienst had gedaan in de verhuur van de street magic op indoor kartbanen in belgie:
heb er dan eerst zo even mee rondgereden maar al snel bleek dat de standaard motor en vering niet echt gemaakt zijn voor circuitwerk en toen is alles pas echt begonnen.
er werd besloten om toch maar eerst de vering aan te passen want met het oog op de extra's pk's die er onder zouden komen leek dat het verstandigst.
een derbi gpr 125 werd als donor gekozen en moest zijn showa voorvork afstaan. alleen past deze niet zonder slag of stoot in de magic en dus moet er heel wat draai en frees werk aan te pas komen (en een kroonstuk van een husqvarna 610 om de vorkpoten erin te krijgen. (foto's hiervan zodra de bike terug in m'n bezit is )
Vandaag dan maar al een beetje gaan shoppen om het motorische gedeelte op het peil van de vering te brengen..hoog dus
malossi rhq krukas
malossi 70cc mhr speed cilinder
malossi 15/41 vertanding
malossi overrange
r-setup 260mm remschijf
zoals je ziet .. nog erg veel werk aan de winkel .. maar dat maakt de uitdaging alleen maar groter gelukkig heb ik hulp van een ervaren scooter rijder en techneut die me gaat wegwijs maken in de wondere wereld van de 2takt
de updates zullen snel volgen ... i'll keep you posted