street magic TR50R

Hoe is de wielbasis ten opzichte met het morini blok en originele subframe? Hij oogt wat korter namelijk..
 
ik dacht dat het minarelli blok ietsje langer was dan een mroini blok.. ik moet het eigenlijk eens meten om zeker te zijn.. ronnyracingteam heeft ook een minarelli blok onder z'n magic hangen en die draait daar erg mooie tijden mee dus qua wielbasis zit het wel goed denk ik.. wel valt nog af te wachten wat de vorovork aan de geometrie heeft veranderd.; we zijn zo dicht mogelijk bij de originele offset gebleven maar ja er zal wel iets van verschil opzitten door de andere kroonplaten.

van zodra hij rijklaar is zal ik een verslag maken van het rijgedrag
 
hij rijdt ! de tr50r !

na een nachte zwoegen van ronnyracingteam en mezelf hebben we 'm rijklaar gekregen voor dit weekend. Estetisch is het nog niet alles (kappen , spatborden en dergelijke moeten nog aangepast en gespoten worden maar het belangrijkste deel is al achter de rug.

dit weekend voor de eerste keer testen (zal nog niet optimaal zijn door rodage en de originele vertanding (mallossi vertanding is nog niet gemonteerd) maar ik zal toch al een idee kunnen krijgen van het rijgedrag) I'll keep you posted !

hier nog een foto van het huidige stadium

27062009.jpg


27062009_002.jpg


27062009_003.jpg
 
Ik vind de verhouding er sowieso anders uitzien dan kan natuurlijk door de voorvok komen maar ik neem aan dat hier wel overnagedacht is aangezien hij voor de race gebruikt word.

Die radiateur staat heb trouwens er goed waar is die van? ben benieuwd hoe die reed?:)
 
hij staat vanachter idd nog net iets te laag..alhoewel ik hier niet erg veel last van gehad heb gister( had meer last van de achtervering op zichzelf)
hie rmoet nog een deftig exemplaar opkomen want hij dribbelt nogal erg bij het uitkomen van de bocht.

van de voorvering heb ik absoluut niks te klagen !
Gistermorgen motor gaan roderen op het kart circuit in wilrijk en dan toch maar besloten om in d enamiddag naar het waalse amay te rijden om daar een 1 uurs endurance te rijden.. kwestie van de bik eeens in echte race omstandigheden te testen.

Ben 5 of 6 de algemeen geworden met m'n standaard malossi 7t cilinder dus dat zit wel goed. (radiator is idd naar de grote kant.. heb 'm half moeten aftapen want ik kreeg m'n temp niet boven de 50 graden (zelf met die brandende hitte gisteren)

de radiator is trouwens van een derbi GP250 motorscooter
 
Wie we hier hebben :).
Ziet er allemaal lekker uit.
Was het een beetje berijdbaar met standaard vertanding? Dat zal wrs wel het grootste probleem geweest zijn? Weet niet of amay een kort circuit is?

Deftig achterveertje erop en dat komt wel goed!

Succes ermee en hou alles heel he :winner:

Grtz Hans
 
Wie we hier hebben :).
Ziet er allemaal lekker uit.
Was het een beetje berijdbaar met standaard vertanding? Dat zal wrs wel het grootste probleem geweest zijn? Weet niet of amay een kort circuit is?

Deftig achterveertje erop en dat komt wel goed!

Succes ermee en hou alles heel he :winner:

Grtz Hans

Ha, spasta ik wist niet dat jij hans was van scootshop!
Nu weten we dat ook weer se.
 
ja de standaard vertanding werkt wel voor amay maar niet voor langere circuits zoals franco en dergelijke vrees ik.. maar de goede vertanding is binnengekomen.. nu nog monteren en de foute vertanding te koop zetten want krijg geen reactie bij euroscooters :(

had jij soms nog eens kunnen kijken voor dat ringetje Spasta? het is maar dat ik RRT hier het zijne kan teruggeven ....
 
na een erg druk weekje eindelijk tijd voor een update

de juiste vertanding is aan gekomen , alsook het nieuwe vl14 membraan alles gemonteerd en de bike meegenomen naar de 2race wedstrijd in franco om eens te testen op een wat groter circuit. De voorvork doet z'n werk ook daar nog steeds goed maar er is nog wel wat werk aan de afstelling van de motor.

nu nog de juiste zuiger erin.. zat een .0 bij de cilinder maar moest een A zijn dus die is nu klaar om te monteren.

ook een voorspatbord spatbord is gevonden dankzij een gulle schenker ..foto's volgen later
 
wat een joekel van een radiateur hangt daar onder :|

wel nice dat je daar zo mee doet racen om te oefenen:p
 
Vet project! Die voorvork staat echt bruut :D. Ziet er ook leuk uit zo'n StreetMagic tussen al die Zipjes haha. Succes er verder mee!
 
Wat denk je dat je nodig hebt van koeling om zo een cilinder een half uur te knalle ...

was het maar een half uur.. de endurances bij 2 race duren 1 a 2 uur dus meestal zijn het stints van om en bij de 45 min of langer.

maar ok de radiator is idd naar de grote kant.. maar liever te groot zodat ik m kan afplakken en de temperatuur kunnen regelen , dan net te klein en steeds in paniek zitten omdat hij heet wordt.

dan ook ineens maar een update:

na de juiste zuiger gemoteerd te hebben (ik zat met een 0 zuiger in een A cilinder dus nette klein ) vorig weekend de rodage gedaan.. en nadien beginnen afstellen..alles ging goed.. de lichtere rollen erin , koppeling afstellen.. tot bij een testrit plots alle compressie weg was.


de resultaten zie je hier :
http://forum.scooterforum.net/forum/f109/detonatie-probleem-met-fotos-175545/

Pech, maar ja als je op op de limiet begint te gaan dan kunne die dingen gebeuren he..

Ondertussen al een nieuwe zuigen en pakkingset gekocht en die gaat er deze week in..

dan de squish en cabruratie wat ruimer afstellen zodat alles heel blijft voor de trackday deze donderdag op francorchamps.
 
Back
Top