Stelling: Gewichtsregeling

Status
Not open for further replies.
ik snap de hele discussie niet.
je sprint toch voor jezelf. zorg er gewoon voor dat je zelf constant vooruitgang heb in je topvermogen, het gewicht van je scooter en in de tijden die je rijd. pas als je geen vooruitgang meer kan krijgen in die dingen. en je dan nog steeds slechte tijden rijd omdat je eigen gewicht te hoog is. Dan pas moet iedereen gaan praten over aparte klasses. Ik denk dat het nog heel lang duurt voordat iedereen zo ver is.

en de pk's zeggen al helemaal niets over hoe je machine op de sprintbaan loopt. Dat heb ik in iedergeval duidelijk gemerkt

ik geloof dat 9 van de 10 mensen nog heel wat te leren heeft over sprinten. en ik ben zeker één van die 9. Bij al die mensen moet er gewoon nog zat vooruitgang te krijgen zijn zonder aparte klasses te creeren.
 
ik hoor velen zeggen het is een hobby van me daarom hoeft die gewichtsregel niet. maar al is het je hobby je wil toch ook winnen; je doet niet sprinten om bij de laatste te horen toch je doet het voor de kick en om te winnen.

dat het een straf is voor mensen die licht zijn is ook weer niet zo als ze lood zouden moeten plakken op ergens iets zwaarder moeten maken kunnen ze dat aan de voorkant doen dan heb je nog voordeel inverband met wheelies.

heb je zo competitie bij het sprinten; nee want dezelfde staan aan het einde van het jaar nog vooraan omdat het vrijwel onmogelijk is om ze in te halen

als de lichte deelnemers zijn blok zo goed presteerd waarom zouden ze dan geen gewichtsregel willen, dan moeten ze toch ook met gewichtsregel winnen.
 
de mensen die er echt gaan kiezen niet voor een aerox of andere zware scooter dan weet je bij voorbaat al dat je de top niet gaat halen.puur omdat je gewoon weg tezwaar bent. de keuze van scooter heb je zelf in de hand. die kilo's kan je al winnen.

als je kans wilt maken moet je gewoon een scooter hebben met 23+pk onder een zip of jog (kijkt naar mart) dan maak je kans.

mart is volgens mij ook niet 1 van de lichtste in de std klasse en toch rijd op podium door zijn vermogen van 24+pk

het zal altijd discussiepunt blijven maar om de std klasse in 2 klassen in tedelen zie ik ook niet zitten. Als er een gewichts regel komt heb je kans dat de snelle manen in de std klasse zich gaan verhuizen naar een andere klasse en dan heb je alleen het probleem verschoven en niet verholpen.

Tevens gaan de tijden eerder omhoog als omlaag in de std klasse.

Over de veiligheid ben ik het eens met dat hakken en zagen in frame's dat moet doormiddel van een regel voor volgend jaar aan banden worden gelegt.
 
Om nog even terug te komen op mijn laatste stelling van gisteren, een paar posts terug, wil ik hetzelfde maar dan vanuit de andere kant gezien toch ook nog even kwijt voor de duidelijkheid.

Mocht je een blok hebben met 24 PK en Ik rijdt daar op met een gewicht van 135 KG en mijn tegenstander heeft een gewicht van 100 KG. In mijn ongenuanceerde stelling komt het er dan op neer dat hij met een vermogen van 0,74 * 24 = 17,77 PK hetzelfde kan bereiken. Ik zeg al dat dit kort door de bocht is omdat het gem. EFFEKTIEF vermogen van mijn moeilijker omhoog te krikken is dan dat van een 17,77 PK blok. Maar het komt er wel op neer dat ik met mijn goed presterend Evo 70 blokje verbij gereden ga worden door een Athena 70 racing blokje.

Ik moet erg veel geld en moeite investeren en de lichte jongen gaat zaterdag even naar de winkel om zondag een wedstrijdje te winnen, bij wijze van spreken. Dat is ongeveer becijferd wat ook Pronk kwijt wilde. Laat dat dus ook de reden zijn dat hij er mee gestopt is, en dat kan ik begrijpen. Sterker nog zou ik het dom van hem vinden als hij toch doorgegaan zou zijn. Ik denk dat weinigen er zo over nagedacht hebben, maar als zij dit zich gaan realiseren zullen zij ( degene met competitiegevoel ) met bosjes thuisblijven.

"HET IS GEEN TUNINGSWEDSTRIJD MEER MAAR EEN LICHAAMSGEWICHT WEDLOOP."

Mijn klanten krijgen ook dit eerlijke advies. Als er een gewichtregel is zou dit alles niet nodig zijn en blijft de uitdaging aantrekkelijk en haalbaar.
Mocht er geen regel komen staan er in de toekomst een man of 5 aan de start (en mogelijk nog wat extra die toch met hun scooter willen rijden zonder dat deze wordt afgepakt door politie). Of dat leuk is om naar gaan te kijken betwijfel ik en daarom zal ik zondags wat meer van mijn vrije tijd kunnen gaan genieten ( wat opzich natuurlijk ook niet verkeerd is ) Ik kom in ieder geval niet meer kijken.
Als het verhaal zo moet gaan lopen kan ik niet anders zien dat mij dit bekend voorkomt, ingewijden weten dan wel waar ik op doel. Daar was het niveauverschil ook wat te groot, laten we daar een les uit trekken.
 
Waarom heeft Jerno niet op zijn eigen scooter gereden ?

Volgens mijn weten reed hij op een scooter van T. thijssen ???
De infomatie die mij bereikte was ook dat Jerno er veel sneller mee was dan de eigenaar zelf, en dat verschil was niet klein, maar volledig en uitsluitend te verklaren met lichaamsgewicht.
 
Waarom heeft Jerno niet op zijn eigen scooter gereden ?

Volgens mijn weten reed hij op een scooter van T. thijssen ???
De infomatie die mij bereikte was ook dat Jerno er veel sneller mee was dan de eigenaar zelf, en dat verschil was niet klein, maar volledig en uitsluitend te verklaren met lichaamsgewicht.

reactierijd telt ook mee. je wint niet alles met een snelle scooter tevens is jerno helemaal gewend aan een zip wat ook helpt.

dat jerno niet op zijn eigen zip heeft gereden dat klopt dit had temaken met de veiligheid van zijn eigen zip.
 
Waarom heeft Jerno niet op zijn eigen scooter gereden ?

Volgens mijn weten reed hij op een scooter van T. thijssen ???
De infomatie die mij bereikte was ook dat Jerno er veel sneller mee was dan de eigenaar zelf, en dat verschil was niet klein, maar volledig en uitsluitend te verklaren met lichaamsgewicht.

keuze van de scooter waarop je rijd is nog altijd vrij als de scooter maar in dezelfde klasse valt. dus het is niet verboden als je dat soms denkt, en ik denk dat er in dat tijdsverschil meer komt kijken als alleen jerno's gewicht. ook de ervaring die jerno heeft speelt een rol.
 
Oke... Even een voorbeeld dat je zonder een Somalier te zijn en zonder gigantisch veel vermogen snelle tijden kunt rijden.

Op Meppel reed ik in de training ZONDER reactietijd: 7,2.
Dit met mijn 70kg en gecorrigeerd een krappe 20+, hiermee wil ik dus net als Eric/Sonic Tuning aangeven dat je geen belachelijke hongerlijer hoeft te zijn en niet per se 23SAE hoeft te hebben om leuke tijden te rijden.
Vorig jaar op Eindhoven zat ik (wederom zonder reactietijd) op 7,3 met een pk minder.

Dat er zat mensen zijn die meer dan 70kg wegen oke, maar dat je niet meer mee hoeft te doen als je meer dan 60 weegt en altijd een bank tot je beschikking hebt vind ik zwaar overdreven.
 
Last edited:
Ik vind sprinten is een gevecht, een gevecht om snelheid. Snelheid zoals al tig keer verteld is de strijd tussen het totaal gewicht van rijder A en het totaal gewicht van rijder B.

Ja bij races zijn er ook gewichts minimums, dat komt omdat bij racen een stuk meer op stuurmanskunsten uitkomt, bochtenwerk, de ideale lijn. Ik denk niet dat je daar over kan spreken bij een rechte sprint baan van 150 meter.

Ik weeg zelf 70, heb een loeizware aerox met veel polyester en veel plamuur, zeg dat het totaal gewicht 160 KG is, Dan heb ik zelfs met een 24+ blok geen mogenlijkheid om te winnen. Maar hier kies ik zelf voor. Ik vind het leuk om mijn scooter optisch te verbouwen, ik rijd dan ook het liefste tegen mensen die hun scooter ook optisch verbouwt hebben. Dan vind ik dat er een ware competitie komt. Maar ik zal zeker niemand weigeren om tegen te sprinten.


Ik zal in de sbo bijna iedere sprint verliezen, als ik iedereen hier zo hoor, maar toch denk ik van niet. Aangezien ik niet de enige ben in mijn situatie. Ik ben tegen een gewicht regel voor de gehele std scooter klasse. Omdat sprinten draait om gewicht, dat is bij drag racen ook zo. Dus haalt een minimum gewicht voor alle rijders het niveau drastisch omlaag. Ik sprint voor de lol, ik vind het leuk om mijn foto tegen te komen in een fotoboek, dan is mijn dag al geslaagd, want dan vond iemand mijn scooter mooi genoeg om te fotograferen. Ik sprint voor de kick, ik zit ook altijd te shaken in het rennerskwartier, ook al verlies ik, heb ik gereden tegen een nog brutere scooter dan de mijne.

Verder vind ik de reacties van ''als het zo door gaat, zonder gewichtsregel, blijven er nog maar 5 sprinters over'' een beetje erg sceptisch. Ik, en de hele groep waar ik sbo sprints mee af ga, doen het voornamenlijk om de kick (denk ik), er zijn er toch maar 3 per klasse die een beker mee nemen. Dat blijft hetzelfde ook al komt er een gewichts regel. We vinden het allemaal leuk om te winnen, maar het zit er maar voor een selecte groep rijders binnen handbereik.

Ik zelf ben voorstander van de standaard scooter klasse in 2 groepen in te delen

A onder gewicht stel 150 kilo

B boven gewicht stel 150 kilo


Dan is in de top de strijd nog zo hevig, en als je samen met scooter 140 weegt kun je zelf kiezen in welke klasse je mee wil rijden, omdat je altijd nog 10 kg in je scooter kunt gooien. Dan mag je zelf de keuze maken om proberen je persoonlijk record te verbeteren, of om in je gewicht te winnen.

Er zullen vast mensen zijn die het gewicht omhoog willen hebben, maar er moet nog steeds competitie blijven in beide klasses, ook van gewicht in de ''zware'' klasse, een opstapje geven is één ding, maar je moet er nog steeds voor werken :)
 
het zal altijd discussiepunt blijven maar om de std klasse in 2 klassen in tedelen zie ik ook niet zitten. Als er een gewichts regel komt heb je kans dat de snelle manen in de std klasse zich gaan verhuizen naar een andere klasse en dan heb je alleen het probleem verschoven en niet verholpen.

Tevens gaan de tijden eerder omhoog als omlaag in de std klasse.

Over de veiligheid ben ik het eens met dat hakken en zagen in frame's dat moet doormiddel van een regel voor volgend jaar aan banden worden gelegt.

Hier ben ik het niet met je eens Eric,

Als je de std klasse opdeeld in 2 klasses.

1e klasse, dus de klasse waarin de rijders zich nu bevinden die de top draaien.

2e klasse is de klasse waarin mensen langer zijn dan 1.75 of zwaarder dan 80 kg "noem maar wat"

Door deze indeling bepaal je:

A: niet de topklasse "zij zijn niet in het nadeel" , dus de minder competatieve rijders beinvloeden niet de top rijders.

Ik citieer even wat mitch al gezegd heeft:

de rest moet zich aan de top aanpassen en de top niet aan de rest, anders haal je moedwillig het niveau omlaag.

De 2e klasse heeft geen invloed op de 1e klasse van de Std klasse.

B: gewichtsverdeling is nu wel eerlijker zowel in bijde klasse, voornamelijk de 2e klasse waar nu ook competietie verband gevormd word.

C: Gewichtsverdeling kan nu verkleind worden door toch een std. maat aan te nemen omdat de std klasse in 2 delen valt is het verschil niet extreem.

D: Topsnelheden in de A klasse kunnen nog steeds verbroken worden aangezien de e.v.t gewichtsregel niet over 1 en dezelfde klasse valt.


:)


[EDIT] komt op hetzelfde ongeveer neer als Fontio bedoeld[EDIT]
 
Weet je wat, we maken een aparte klasse voor ondergeschikte evo's... Maar daar mag tim/jerno niet in rijden omdat die evo niet ondergeschikt is, want zij hebben een testbank :rolleyes: Waar gaat dit over man.

De veiligheid ligt totaal in je eigen handen! Als jij een trommelvork netjes monteert/onderhoud dan is het geen enkel probleem! Ik zie meer mensen op hun bek gaan met een scheve aeroxvork oid.

En hoe zou men deze klasses willen invoeren, Aangezien er natuurlijk niet alleen op gewicht kan worden opgedeeld!! En 'Tuners' hebben een bank dus er moet ook een vermogens-indeling komen,

Max 120/150/180+ kilo x Max 18/20/22/24/25+ pk x Max 70cc/80cc/90cc x Lachgas: ja/nee x stdscooter/scootspecial/superspecial

Simpel sommetje: hebben we 270 klasses en 250deelnemers :D gegarandeerd iedereen een beker(ligt er aan natuurlijk)! Niet dus eh, met deze gewichtsklasse gaat het balletje aan het rollen met nog meer onzin.

Ik hoor hier overigens voornamelijk mensen zeuren die niet eens de moeite nemen om er wat aan te doen. Verlicht je scooter, Ga meerdere keren banken, steek er wat extra geld in.

Twin, Ik zie Joël toch mooi onder de 7 gaan. En ik weet wat hij weegt en wat zijn vermogen is... Dat ding van Erwin kan zeker wel onder de 7. Eerste sprintje in het nieuwe seizoen valt tegen en meteen moet er een gewichtsklasse komen. Met dat vermogen+gewicht moet het zeker kunnen!

Loopt behoorlijk uit de hand, de tijd dat mensen hier zitten zeuren kunnen ze beter gebruiken om hun scooter beter te laten lopen en te verlichten.

oi
 
Last edited:
waarom doen ze niet 2 klassementen, gewoon 1 zoals we het nu doen

en 1 pakken we gewoon tijd in miliseconden / gewicht in kg

dus je rijd 7000 miliseconden met een totaal gewicht van 120 kg

7000/120= 58.3

stel je doet er 8000 miliseconden over maar je weegt 140 kg

8000/140= 57.1

hoe lager je score, hoe hoger je staat in het klassement

maargoed dan word er weer geen rekening gehouden met luchtweerstand enzo, dus zouden zware mensen weer in het voordeel komen :)
 
ik behoor zelf tot de iets zwaardere onder ons, lees 80kg.
Ook ik heb ''last'' van het extra gewicht maar dat neemt niet weg dat ik geen plezier heb in sprinten.. Winnen daar gaat het mij niet om (mooi meegenomen als dat wel zo is natuurlijk). Uiteraard is het leuk om een lage tijd te rijden en de gast naast je je achterkant te laten zien. Maar uiteindelijk komt het voor mij op 1 ding neer en dat is dat ik plezier heb in het rijden en opbouwen. Of ik nou 8,0 rij of 7,5.. Ik heb geaccepteerd dat ik niet op het podium zal staan (mits ik extra vermogen erbij tover), met die intentie ben ik ook niet begonnen met sprinten..

Als ik dan toch die bak extra vermogen wil hebben om met mijn gewicht (net als bv. DJ en anderen) lage tijden te rijden dan leg ik wel een paar 100 euros neer om mijn blok bij EPC, twins of XSH op te laten bouwen en daarmee hoog te scoren. Maar daar gaat de hobby imo toch niet om ? Door een ander een dik blok te laten bouwen om vervolgens zelf lage tijden te rijden.. Als ik straks een lage tijd rijd kan ik zeggen dat ik het aan mezelf te danken heb (of ik nou gebruik heb gemaakt van een testbank of niet , ik wil het zaakje zowieso zelf afstellen.), niet aan bijvoorbeeld een EPC, twins of xsh die er tig testbankuren in hebben zitten en het blok voor je afstellen.. Ik besef heel goed dat er genoeg mensen zijn met zat geld en iets minder verstand van de techniek die het toch leuk vinden om te rijden.

Evengoed , my 2 cents. Ik ben wel van mening dat er een minium gewicht ingevoerd kan worden bij de standaard scooter klasse. Puur om het feit dat een standaard scooter ook een kg of 80 weegt en het toch de standaard scooter klasse is..

Het is en blijft een leuke sport , laten we het leuk houden en niet alles aan regels binden.
 
keuze van de scooter waarop je rijd is nog altijd vrij als de scooter maar in dezelfde klasse valt. dus het is niet verboden als je dat soms denkt, en ik denk dat er in dat tijdsverschil meer komt kijken als alleen jerno's gewicht. ook de ervaring die jerno heeft speelt een rol.

Waarom meteen zo aanvallend ?
Dat hij met die andere scooter reed is niets mis mee denk ik, echter is de tijd Minus reactietijd drastich anders. Dat komt dus neer op de combinatie van gewicht en vermogen. Ik bedoel aan te geven dat er niet tegen gewicht op te tunen valt.
 
Twin, Ik zie Joël toch mooi onder de 7 gaan. En ik weet wat hij weegt en wat zijn vermogen is... Dat ding van Erwin kan zeker wel onder de 7. Eerste sprintje in het nieuwe seizoen valt tegen en meteen moet er een gewichtsklasse komen.

oi

Dat laatste slaat nergens op, ik heb al gemeld dat ik vorig jaar al verschillende discusies gevoerd heb in het belang van mijn klanten en de sport zelf ( met name veiligheid ).
Wat weegt Joel samen met zijn fiets dan ? en wat voor vermogen ?
Ik vind dat hij dan maar net voorbij Jerno komt en dat valt dan toch weer tegen. In het verhaal van Erwin praten we over een gewichtsverschil van ± 25%, dat is dus vele malen groter.
Een ding is zeker gebleken, (mede gebasseerd op datalog metingen ) dat Erwin zijn scooter makkelijk kan winnen mits we met een gewichtsverschil van minder als 10% hebben. Maar dat is niet zo dus kan hij dat ook wel vergeten.
Ik ben van mening dat echte sprinters meedoen om te winnen en de andere mannen moeten naar de custom show.

Wat is overiggens het bezwaar om niet meer spanning in de strijd te krijgen ?

Ik voorspel vat dat de top 3 dit jaar continu gelijk zal blijven, of er moet sprake zijn van fouten of kapotlopen. I hou er niet van om op deze manier te moeten winnen.

Ook hier zal de tijd het ons leren, en vergeet niet dat ik deze mening al langer heb.
 
Als ik iedereen zijn post verwijderd die de gewichtsregel wil, maar die op een scooter zwaarder dan 60 kilo rijd... dan blijven er 2 mensen over.

Ik zie mensen die zeggen "ik rijd DNA blablabla" denk na man! WEG met dat ding als je jezelf te zwaar vind.
Sr, aerox, etc etc... allemaal weg ermee.

Pas als iedereen met een 60 kilo ding rijd, mag er van mij gezeurd worden.


Imo is iedereen die loopt te miepen gewoon jalours.
Ik weet het niet hoor... maar ik rijd met een 55 kilo zip + ik a 60 kilo. Ik doe volop me best en rijd dan 6.9 inclu reactie.
Dan komt er een roufs met een speed die mijn tijd elke sprint weer aan poep rijd.

Ik vind dat echt TE VET. Juist respect voor de mensen die elk jaar weer iets verzinnen om sneller te zijn. Strak volgens het regelement.

Maargoed... kom maar lekker met die gewichts regels dan.
De zware jongens blijven het toch afleggen tegen de top rijders van nu.
Lichte mensen blijven in het voordeel.
30 kilo onder de treeplank @ voorwiel of achter voor grip...
Veel minder lucht weerstand dan brede dikke mensen ( en geloof me dat dat veel scheeld ).
Getest met me brede jas aan en uit.

Ik rijd iig niet perse om eerste te worden. Maar om elke keer sneller te rijden.

Als we dan met ze allen 40 kilo aan de scooters gaan hangen rijden we straks allemaal weer 7.8 a 7.5 seconde.
Neej , dat is lekker motiverend.
 
@ A-bizar

Hoezo weg Sr, aerox en andere zware scooters.. mijn Sr weegt 60kg.. Zo ken ik er nog wel meer die zo'n type scooter rond de 60kg hebben gekregen.. (Benelli van lucas, jogg van Rolf).

Verder denk ik dat jaloezie weinig tot niet meespeelt, meer de frustratie van zwaardere rijders dat lichtere mensen simpelweg een voordeel hebben. Dit is echt een eeuwige durende discussie...


Dat gezannik over gewicht.. Je doet toch mee voor de fun? Doe je mee om te winnen dan zorg je er toch voor dat je een bak vermogen met een lichte rijder hebt.. Kan je dat niet realiseren dat je te zwaar bent, pech gehad.

Maar zoals ik aangaf in mijn vorige reactie ben ik er wel voor om scooters in de standaard klasse van minimium gewicht te voorzien.
 
@ A-bizar

Hoezo weg Sr, aerox en andere zware scooters.. mijn Sr weegt 60kg.. Zo ken ik er nog wel meer die zo'n type scooter rond de 60kg hebben gekregen.. (Benelli van lucas, jogg van Rolf).

Verder denk ik dat jaloezie weinig tot niet meespeelt, meer de frustratie van zwaardere rijders dat lichtere mensen simpelweg een voordeel hebben. Dit is echt een eeuwige durende discussie...

Dat gezannik over gewicht.. Je doet toch mee voor de fun?


Ja maar jij zeurt nu toch niet over een gewichtsregel?

een zip kun je veilig op 50 kilo krijgen als je echt je best doet en wat geld erin stopt.
Das dan toch weer 10 kilo minder dan bv jou sr.
Maar als jij vrede hebt met dit gewicht is het prima natuurlijk.
Het is vet als je met een sr bv onder de 7.2 rijd. Ook weer een uitdaging.
 
Als ik iedereen zijn post verwijderd die de gewichtsregel wil, maar die op een scooter zwaarder dan 60 kilo rijd... dan blijven er 2 mensen over.

Ik zie mensen die zeggen "ik rijd DNA blablabla" denk na man! WEG met dat ding als je jezelf te zwaar vind.
Sr, aerox, etc etc... allemaal weg ermee.

Pas als iedereen met een 60 kilo ding rijd, mag er van mij gezeurd worden.


Imo is iedereen die loopt te miepen gewoon jalours.
Ik weet het niet hoor... maar ik rijd met een 55 kilo zip + ik a 60 kilo. Ik doe volop me best en rijd dan 6.9 inclu reactie.
Dan komt er een roufs met een speed die mijn tijd elke sprint weer aan poep rijd.

Ik vind dat echt TE VET. Juist respect voor de mensen die elk jaar weer iets verzinnen om sneller te zijn. Strak volgens het regelement.

Maargoed... kom maar lekker met die gewichts regels dan.
De zware jongens blijven het toch afleggen tegen de top rijders van nu.
Lichte mensen blijven in het voordeel.
30 kilo onder de treeplank @ voorwiel of achter voor grip...
Veel minder lucht weerstand dan brede dikke mensen ( en geloof me dat dat veel scheeld ).
Getest met me brede jas aan en uit.

Ik rijd iig niet perse om eerste te worden. Maar om elke keer sneller te rijden.

Als we dan met ze allen 40 kilo aan de scooters gaan hangen rijden we straks allemaal weer 7.8 a 7.5 seconde.
Neej , dat is lekker motiverend.


Niet alleen voor jou Andries, maar jij haalt punten aan die jij en meerdere mensen verkeerd interpreteren :

Er is niets gezegd over lood bij plakken etc, alleen het maken van bijvoorbeeld 2 klasses, waar die gewichtsgrend komt te liggen is nu even niet van toepassing. Laten we de rollen eens omdraaiden zodat de lichtere mensen misschien de frustraties snappen van de iets zwaardere mensen.

Je moet het even zo zien, Joel/Jij/DennisM/Jerno etc rijden erg snelle tijden ok, jullie steken er allemaal veel tijd in, en veel centen.

Stel : Er komt op de volgende race, een dude, met een standaard speed04 cilinder, gewoon plug en play inelkaar, niet gebankt, geen berekening aan het frame niets, gewoon zo beetje beunhaas inelkaar gezet. Vervolgens laat hij zijn 8 jarige anorexia-nichtje van 25 kg op het ding plaatsnemen, en rijdt jullie met 19 pk allemaal stront. Je gaat mij niet vertellen dat dat ook maar IETS met technisch niveau te maken heeft, en dat het op die manier nog leuk is. Het feit is namelijk, al gooi jij er nog 100 uur testwerk tegenaan, en een paar duizend euro aan onderdelen, tegen die 30 kg die jij nu zwaarder ben, doe jij helemaal niets...

Er zijn mensen die misschien nog 10x zo serieus bezig zijn met hun hobby dan jij/jullie, maar nooit op het podium zullen staan. Je laat een 130kg wegende Bob Sapp K1 vechter ook niet tegen een 55kg wegend Fetherlight boxertje vechten. Beiden trainen knetterhard, en hebben alles over voor hun sport, toch zal het kleine mannetje geen schijn van kans hebben, en dat is niet eerlijk...ooooohh neeeee
 
Het delen van de std klasse in 2 klasses lost toch eigenlijk vrij weinig op? Stel dat je 2 klasses maakt, eentje <120 kilo en eentje >120 kilo. Dan krijg je toch in de 2e klasse weer mensen die 123 kilo totaal wegen, tegenover anderen met 160 kilo bijv. Daarmee verschuif je het probleem naar een nieuwe klasse, en los je dus in feite weer niks op.
 
Status
Not open for further replies.

Similar threads

Back
Top