std krukas zip ac op 50 snel (athena)

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Het kan altijd met std krukas. Maar de vraag is voor hoe lang ? Als je wil dat het betrouwbaar en heel blijft zet je er een power 1 asje in of iets van dat soort. Persoonlijk durf ik het nog wel aan met athena 50 omdat dit nie zo'n giga toerenbeuker is. (ovale uitlaat poort dan wel)
 
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon een rito/doppler/p1 as erin zetten.
Zoiezo een krukas die een hoop km. gemaakt heeft is niet echt betrouwbaar meer bij een wat snellere cilinder
 
Ik zou zeer zeker een P1 as erin zetten.

Ik heb een Athena racing met vlinderpoort en P1 as.

Ik kan je zeggen het is een echte toerenfucker... Ik denk niet dat je std. krukas het lang zal houden
 
heb hier ook zo'n athena vlinderpoortertje 50cc zitten.
Maakt geweldig veel toeren en heeft dan ook veel kracht.
Denk dat je originele krukas dit niet zo lekker zal vinden en het vroeg of laat wss zal mis lopen.

Doe er gewoon een sterkere krukas in en je bent veilig gewoon.
 
Kan wel, mits je originele krukas in goede staat verkeerd. En je alles goed monteerd

of je krukas in goede of slechte staat verkeert kan je niet echt op het zicht zien en nog minder als ze in het blok zit. Eentje van 1000 km kan al slechter zijn dan eentje die 20000 km heeft.

En of je alles "goed monteert" zal je krukas het niet langer volhouden ofzo hoor.

Ik run momenteel 11 pk op een originele krukas, Geen probleem

Dan heb jij veel geluk (en ik zou me niet 100% veilig voelen als ik met je scooter rij :p) Je hebt je lagers dan wel vervangen ofzo?
 
of je krukas in goede of slechte staat verkeert kan je niet echt op het zicht zien en nog minder als ze in het blok zit. Eentje van 1000 km kan al slechter zijn dan eentje die 20000 km heeft.

En of je alles "goed monteert" zal je krukas het niet langer volhouden ofzo hoor. WEL DUS

Dan heb jij veel geluk (en ik zou me niet 100% veilig voelen als ik met je scooter rij :p) Je hebt je lagers dan wel vervangen ofzo?

Nee ik vertrouw hier gewoon op, daarom heb ik het ook gemonteerd, ook geen lagers vervangen, Origineel is gewoon c3, en ik rijd met mijn sprinter ook gewoon op c3 (wel kunstofkooi).
 
met std krukas rijden is altijd een risico natuurlijk...

maar dat met de lagers vervangen is dikke BS..

het ligt btw aan de setup wat voor toerental dat je draait , als je een Athena 50 met een leovinci uitlaatje gebruikt heeft dat een heel ander effect dan bijv. met een evo 50 uitlaatje oid...
 
een athena zal sowieso toch wel vrij veel toeren maken hoor.
En als je het ding dan afstelt op weinig toeren zal je ook niet veel kracht meer over houden en is het de moeite niet om die athena te steken.
 
een athena zal sowieso toch wel vrij veel toeren maken hoor.
En als je het ding dan afstelt op weinig toeren zal je ook niet veel kracht meer over houden en is het de moeite niet om die athena te steken.

lees eens wat hierboven staat ;)

of je begrijpt gewoon niet dat een cilinder alleen niet het toerental bepaald..
 
lees eens wat hierboven staat ;)

of je begrijpt gewoon niet dat een cilinder alleen niet het toerental bepaald..


Dit maakt geen reet uit, je kan makkelijk een Athena icm. wat voor pijp dan ook die er geschikt voor is op je std krukas plaatsten.
Alleen wat Wieger al zei, je krukas moet geen gebreken tonen.
En zolang je het spulletje goed monteerd is het geen probleem, bedoel persoon kan vervangingskrukas kopen met andere wangen maar niet goed monteren en het spulletje loopt ook kapot.:)
 
Dit maakt geen reet uit, je kan makkelijk een Athena icm. wat voor pijp dan ook die er geschikt voor is op je std krukas plaatsten.
Alleen wat Wieger al zei, je krukas moet geen gebreken tonen.
En zolang je het spulletje goed monteerd is het geen probleem, bedoel persoon kan vervangingskrukas kopen met andere wangen maar niet goed monteren en het spulletje loopt ook kapot.:)

ik had het over dat een athena cilinder niet perse veel toeren zal draaien , dat de rest van de setup ook erg bepalend is.
 
Wat zit iedereen btw te zeuren over het toerental. Die lagers kunnen dat makkelijk aan. Het gaan om de kracht wat erop komt, Ik kan elke cilinder wel hoogtoerig maken, maar of je daarmee het vermogen op krikt?
 
Als de topicstarter ook ff aangeeft waarmee hij voor de rest rijdt.. Een athena50 op een voor de rest compleet originele setup zal niet eens beter lopen dan een originele cilinder.. een getunede athena 50 op mijn blok waar ik normaal mn evo op heb moet toch wel zon 14 pk oid kunnen geven, En dan is het idd verstandig om een andere krukas te nemen.
 
lees eens wat hierboven staat ;)

of je begrijpt gewoon niet dat een cilinder alleen niet het toerental bepaald..

Natuurlijk bepaald de cilinder niet alleen het toerental.
Maar door er een andere uitlaat op te zetten zal je het toerental niet meteen van 11000 rpm naar 6000 rpm ofzo brengen he.
Hij zal dan ook maar belabberd lopen.
De cilinder is ook niet meteen ontworpen voor lage(re) toerentallen.

TS: Maar steek nou maar gwn een andere krukas, je originele behouden kan perfect, maar het is een gok.;)
 
Als de topicstarter ook ff aangeeft waarmee hij voor de rest rijdt.. Een athena50 op een voor de rest compleet originele setup zal niet eens beter lopen dan een originele cilinder.. een getunede athena 50 op mijn blok waar ik normaal mn evo op heb moet toch wel zon 14 pk oid kunnen geven, En dan is het idd verstandig om een andere krukas te nemen.


euhhmmmm mag je mij de rest van de setup vertellen want 14pk met een athena is niet makkelijk te behalen....miss met een 19/21mm dan zal je in de buurt kunnen komen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top