Stage 6 sport pro mk2 op std krukas?

silverzip

New Member
Ik heb een zip 2000 2t uit 2005, staat net iets boven de 1100km op.
Ik vraag me af of deze setup op een std krukas kan omdat ik alleen maar forums zie met de stage 6 racing mk2.

Setup:
Stage 6 sport pro mk2
19mm dellorto
Yasuni R
Polini hi speed vario

Is dit mogenlijk op een std krukas? Zo niet, welke krukas is het beste voor deze setup.

En zouden jullie nog iets veranderen aan deze setup?

Alvast bedankt.
Post automatically merged:

11000km*
 
Advertisement - register to remove this

De vervanger is sterk, maak je je daarna geen zorgen meer. Het origineel zal slijten en op den duur merk je het een keer.
Ik heb een zip 2000 2t uit 2005, staat net iets boven de 1100km op.

Uit 2005 en dan 1100km... Dat kan dus niet.

Het vervangen is vrij duur en heel veel werk. Doorrijden met de nieuwe setup zou ik doen en wachten totdat je compressie verliest (gaat ineens langzamer). Dan geef je alsnog je geld uit en heb je het werk ervan. Je lagers gaan kapot en in het meest erge (als je ruig hard gaat) sla je de kruk wat krom op den duur. No Biggy.

Niet vervangen en niet aan beginnen als je niet weet waar je aan begint. Tering werk om iets in de toekomst te voorkomen.. Ik ga liever de mist in en dan later met wat geld achter de hand de boel vervangen. Het is al super fun als je de cilinder vervangt en daarna zie je maar weer.
 
ABSOLUUT NIET AAN BEGINNEN!!!! Het gereedschap kost je al een tering bedrag! Niet over dromen!

Wat heb je al gedaan inmiddels en wat is je ervaring... ? Ik geloof oprecht dat er veel uit scooters te halen is als beginner zonder heel heftig te willen gaan. Iedereen wil direct het duurste en beste zonder de basis te kunnen. Met simpele dingen haal je heel veel uit een scoot. Super tof om vette dingen te willen, maar het moet wel kunnen en betaalbaar zijn.

De krukas ga je niet vervangen zonder goed gereedschap.
Post automatically merged:

Vertel gewoon veel over de scoot en wat je al hebt gedaan en wat je al weet, heb je al onderhoud gedaan en basis dingen vervangen? Kleine dingen doen geeft enorm veel kennis en later kun je dan veel meer en heb je goede ervaring.
 
Last edited:
De krukas zal in eersye opzicht misschien niet je eerste oorzaak van je problemen worden. Maar vaak de krukaslagers begeven het vaak snel wanneer er word opgevoerd. Krukas en lagers vervang je vaak tegelijk omdat heel het blok toch open moet. Gaat de krukas eruit dan sowieso nieuwe lagers. En dan is het nut van nieuwe lagers op een oude as ook ver te zoeken. Dus wil je opvoeren en her langer plezier van hebben gewoon meteen krukas en krukaslagers vervangen, want hoeveel je nu denkt te besparen doordat je het op een standaard as en lagers monteerd. Zoveel kost het je extra wanneer je alsnog cilinder krukas en lagers moet vervangen als het vastloopt
 
Waarom begin je niet eerst met je standaard cilinder en een Yasuni R en leuke vario. Dat rijdt goed, vergis je niet. Je kunt altijd de cilinder eens demonteren, schoonmaken en er een verse zuiger en zuigerveren in zetten. Dan weet je zeker dat je het maximale eruit haalt.
 
Waarom begin je niet eerst met je standaard cilinder en een Yasuni R en leuke vario. Dat rijdt goed, vergis je niet. Je kunt altijd de cilinder eens demonteren, schoonmaken en er een verse zuiger en zuigerveren in zetten. Dan weet je zeker dat je het maximale eruit haalt.
Op me vorige scooter (zip type 3) had ik een leuke goedkopen setup. Het lijkt me nu fijn om iets duurders te proberen, en natuurlijk ook iets snellers.
 
Op me vorige scooter (zip type 3) had ik een leuke goedkopen setup. Het lijkt me nu fijn om iets duurders te proberen, en natuurlijk ook iets snellers.
Mag ik vragen uit welke stad/regio je komt, ik zou je best willen helpen hoor. Misschien dat je er nog iets van leert en bedoel ik wel op een professionele manier en geen gebeun met hamers ;)

Een krukas vervangen hoeft niet duur te zijn voor onder de 200 euro kan je al je keeringen, lagers en krukas vervangen hebben maar het is best wel een hele klus om je blok van je frame af te halen en alles weer opbouwen en je moet ook het gereedschap ervoor hebben. Maar een loont wel want dan kan je zeker weer een hele tijd vooruit en vooral als je een 70cc setup op je zip gaat zetten.

Dus ik zou je met alle plezier willen helpen!
 
Last edited:
Mag ik vragen uit welke stad/regio je komt, ik zou je best willen helpen hoor. Misschien dat je er nog iets van leert en bedoel ik wel op een professionele manier en geen gebeun met hamers ;)

Een krukas vervangen hoeft niet duur te zijn voor onder de 200 euro kan je al je keeringen, lagers en krukas vervangen hebben maar het is best wel een hele klus om je blok van je frame af te halen en alles weer opbouwen en je moet ook het gereedschap ervoor hebben. Maar een loont wel want dan kan je zeker weer een hele tijd vooruit en vooral als je een 70cc setup op je zip gaat zetten.

Dus ik zou je met alle plezier willen helpen!
Ik woon in Hoorn/Zwaag, fijn dat u wilt helpen!
 
Back
Top