SPRUITSTUK en CARB VRAAG!!

firevos f15

Well-Known Member
Heey!
Ik ben net nieuw hier op dit forum en zit met een vraagje...:
Ik heb een leuke setup al zeg ik het zelf:
evo 50
evo 50 uitlaat
dellorto 19mm
malossi spruitstuk ( KORT RECHT, RACE! )
malossi VL12 membraan
polini evo 2g koppeling
polini evo vario, airspeed
malossi primaire vertanding
polini evo achterpoulies met speciale snaar
Doppler krukas
HPI ontsteking met binnenrotor en lichtspoel

Dat was het wel zo`n beetje, maar ik heb dus al deze shit liggen en klaar om erop gezet te worden. Ik ben alleen het carter enzo nog even aan het aanpassen.
maar mijn vraag:
Dat spruitstuk is dus kort en recht, daardoor staat mijn carb een beetje scheef...maakt dit uit? werkt die vlotter nog wel goed zo?? het standaard spruitstuk maakt ook een soort bochtje waardoor de carb niet boven de cilinder zit, wat hij met dit malossi rechte spruitstuk wel zit. Het aflektuitje van de carb raakt daarom bijna mijn cilinder aan...!! Kan dit kwaad? of zorgt de benzine die in mijn carb stroomt voor genoeg koeling dat die plastic vlotterkamer niet smelt omdat hij zo dicht op de cilinder zit???

Ik hoop even van iemand te horen of ik het gewoon zo kan/mag monteren. Als er iemand is met ervaring met dit spruitstuk zou dat helemaal top zijn!

Heel erg bedankt alvast.

Greetzz
 
Advertisement - register to remove this

foutje van die 2 replies..
btw: is het trouwens ook nog aan te raden voor mij om een ander koppelingshuis aan te schaffen???of is dit niet nodig?

bedankt.
 
Koppelingshuis kan, hoeft niet.

Ik geloof dat het niet helemaal goed gaat als je je carb zo monteerd. Volgens mij loopt hij dan over.

Maar hang het blok eronder en kom erachter :)
 
Gaat niet lekken naar voren, of je moet je achterveer verlengd hebben? En je kan even het platte deel van een spruitstuk of membraan onder je rechte spruitstuk leggen. Dan heb je meer ruimte boven je cilinder.
 
Carb boven de cil met dat spruitstuk kan wel. Doe voor de zekerheid ff een xtra plaatje onder je spruitstuk , dat ie net ff wat hoger staat
 
is juist beter, je membraan ligt nu zo diep dat hij deel van je boostpoort "afsluit"
dus het kan absoluut geen kwaat om er iets onder te leggen. koopmans heeft er mooie gefreesde plaatjes voor
 
Back
Top