Speedfight 3 2T weinig vermogen

Sandstorm3500

New Member
Beste liefhebbers. Ik heb sinds kort voor erbij een Speedfight 3 2T A/C Darkside edition gekocht.

Deze liep bij aankoop niet goed en was dus erg goedkoop.

Wat ik tot zover heb gedaan;
Nieuwe cillinder, zuiger, koppeling, krukaskeeringen, spruitstuk(ken), carburateur (sproeier 52), drukveer (malossi wit), trekveren (malossi geel). Standaard uitlaat en filter. Rollen als het goed is 9 gram. Heb ook nog 7 liggen.

ik heb er verder eigenlijk maar weinig verstand van, en waar ik nu tegen aan loop is dat hij van 0-40 echt totaal geen trek kracht heeft een standaard zip 4T accelereert wel dubbel zo snel. Van 40-50 is er ineens wel vermogen. Hij maakt tijdens acceleren rond de 5000-5750 toeren. Vandaag had ik als laatste hoop de originele trekveren vervangen voor malossi geel maar heeft bijna niks veranderd.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het klinkt er toch een beetje naar dat er iets los zit in die koppeling of iets scheef. aangezien je aangeeft dat het gekomen is na het wissellen vd veren. heb je niet die witte bus/ring vergeten op je veer o.i.d.
 
Het klinkt er toch een beetje naar dat er iets los zit in die koppeling of iets scheef. aangezien je aangeeft dat het gekomen is na het wissellen vd veren. heb je niet die witte bus/ring vergeten op je veer o.i.d.
Dat idee heb ik ook maar heb het echt 3x los en vast gemaakt niks gevonden. Die bus zit er gewoon tussen. Het enige wat me opvalt is dat als ik het koppelingshuis draai dat hij op 1 van de 3 contactpunten heel stroef gaat opeens.
 
Dat idee heb ik ook maar heb het echt 3x los en vast gemaakt niks gevonden. Die bus zit er gewoon tussen. Het enige wat me opvalt is dat als ik het koppelingshuis draai dat hij op 1 van de 3 contactpunten heel stroef gaat opeens.
zijn een soort remschoenen zoals uit een trommelrem. je had ook de trekveertjes gewisseld een keer? mischien zit er 1 scheef ofzo
 
Ik geloof dat wij elkaar verkeerd begrijpen. Ik wil helemaal niks opvoeren ik wil dat deze scooter goed loopt. Deze scooter heeft een groot probleem (waaronder het enorme gebonk door het chassis). En het gigantisch lage vermogen wat ik wil oplossen. Dit soort opmerkingen heb ik niets aan.
 
Ik geloof dat wij elkaar verkeerd begrijpen. Ik wil helemaal niks opvoeren ik wil dat deze scooter goed loopt. Deze scooter heeft een groot probleem (waaronder het enorme gebonk door het chassis). En het gigantisch lage vermogen wat ik wil oplossen. Dit soort opmerkingen heb ik niets aan.
0 tot 40 is opvoeren toch ? Zoals je aangeeft in je eerst bericht...
 
Scooter loopt nu als hij net gestart is gewoon perfect. Eerste keer a twee keer gas geven naar topsnelheid gaat hij als een trein.

Als hij warmer wordt word het steeds slechter tot hij weer zo traag is als een scootmobiel. Zou dit kunnen komen door een hangende choke?

Edit: een KOUDE start na zeker 5 uur stilstand
 
Als je een electrische choke hebt , kun je deze niet demonteren en dan gaan rijden . je kan de choke wel testen op een goede werking .
Zie dit filmje van you tube
 
Last edited:
Beste liefhebbers. Ik heb sinds kort voor erbij een Speedfight 3 2T L/C Darkside edition gekocht.

Deze liep bij aankoop niet goed en was dus erg goedkoop.

Wat ik tot zover heb gedaan;
Nieuwe cillinder, zuiger, koppeling, krukaskeeringen, spruitstuk(ken), carburateur (sproeier 52), drukveer (malossi wit), trekveren (malossi geel). Standaard uitlaat en filter. Rollen als het goed is 9 gram. Heb ook nog 7 liggen.

ik heb er verder eigenlijk maar weinig verstand van, en waar ik nu tegen aan loop is dat hij van 0-40 echt totaal geen trek kracht heeft een standaard zip 4T accelereert wel dubbel zo snel. Van 40-50 is er ineens wel vermogen. Hij maakt tijdens acceleren rond de 5000-5750 toeren. Vandaag had ik als laatste hoop de originele trekveren vervangen voor malossi geel maar heeft bijna niks veranderd.
Wat hoor je tijdens accelereren, maaktdie overtoeren of juist weining 5000-totn 5750 zegt me niks eerlijk gezegd ik hoor het wel als die te weinig of te veel toeren maaqkt maar zou mij god niet weten hoeveel die dan draait. maar of die nu onder toeren of over toeren maakt, trdekkracht leverd die in. bij overtoeren zwaardere rollen bij ondertoeren lichtere. kwestie van trial en error voor juiste gewicht.
 
Back
Top