Speedfight 3 2T weinig vermogen

Sandstorm3500

New Member
Beste liefhebbers. Ik heb sinds kort voor erbij een Speedfight 3 2T A/C Darkside edition gekocht.

Deze liep bij aankoop niet goed en was dus erg goedkoop.

Wat ik tot zover heb gedaan;
Nieuwe cillinder, zuiger, koppeling, krukaskeeringen, spruitstuk(ken), carburateur (sproeier 52), drukveer (malossi wit), trekveren (malossi geel). Standaard uitlaat en filter. Rollen als het goed is 9 gram. Heb ook nog 7 liggen.

ik heb er verder eigenlijk maar weinig verstand van, en waar ik nu tegen aan loop is dat hij van 0-40 echt totaal geen trek kracht heeft een standaard zip 4T accelereert wel dubbel zo snel. Van 40-50 is er ineens wel vermogen. Hij maakt tijdens acceleren rond de 5000-5750 toeren. Vandaag had ik als laatste hoop de originele trekveren vervangen voor malossi geel maar heeft bijna niks veranderd.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

. Vandaag had ik als laatste hoop de originele trekveren vervangen voor malossi geel maar heeft bijna niks veranderd.
Dat wil ik best geloven ja. anders dan de naam misschien doet vermoeden, trekveren hebben niets met trekkracht van de scooter te maken.
daar je aardig wat veranderd vernieuwd heb, zal ik toch eerst ik eerst mijn carburateur is gaan afstellen. daarna misschien lichtere rolletjes proberen
 
Last edited:
Die carburateur staat redelijk afgesteld lijkt me. Stationair loopt ie perfect, en schroef staat precies 1.5 slag open elke andere stand wordt het niet beter van (lijkt het). Zit al aan m'n tweede carburateur nu met originele sproeier.

Cillinder heeft nu een kilometer of 75 gelopen.

Ik heb nog een set 7 gram rollers waar ik mee kan testen, maar dit had ik al eerder geprobeerd (toen de motor nog niet goed was) en leek niet te helpen. Ik zal dit nog een poging geven.

Ding heeft echt zo weinig trek kracht het is bijna triest, een fiets zou me eraf rijden van 0-30.
 
Update
Vandaag 7 gram rollers gemonteerd, maakte meer toeren en liep al wat beter. Na 5 minuten weer kut, toen ook maar drukveer originele geprobeerd hielp ook niks. Terug naar Malossi wit gegaan.

Nu zit er ook nog een bonk in de aandrijflijn als je stil staat. Je hoort het ook als je met de scooter loopt als hij uit staat. (koppeling lijkt het wel). Ik heb echt geen idee meer.

Iemand tips?
 
Update
Vandaag 7 gram rollers gemonteerd, maakte meer toeren en liep al wat beter. Na 5 minuten weer kut, toen ook maar drukveer originele geprobeerd hielp ook niks. Terug naar Malossi wit gegaan.

Nu zit er ook nog een bonk in de aandrijflijn als je stil staat. Je hoort het ook als je met de scooter loopt als hij uit staat. (koppeling lijkt het wel). Ik heb echt geen idee meer.

Iemand tips?
Misschien dat je een filmpje ervan kan maken? Een bonk alleen zegt mij niet zoveel.
 
Wat is de Km stand van dat ding ?
Ik heb Nl dezelfde, die was eerst van mijn zoon , bij de 10 000 Km was de uitlaat verstopt.
Dat is misschien een goeie, scooter staat op 18.000km. Uitlaat klinkt ook echt gigantisch klote al zeg ik het zelf. Is gewoon een originele. Zou dat zo veel verschil maken op een 2T?

Misschien dat je een filmpje ervan kan maken? Een bonk alleen zegt mij niet zoveel.
Ben bang dat het slecht waar te nemen is op video, het lijkt uit de koppeling te komen. Ik snap alleen niet hoe. Heb het zeker 3x nagelopen.

Wil gewoon die scooter goed hebben het maakt me niet uit wat het kost. Is peanuts vergeleken de auto hobby.
 
koppeling bekijken mischien trek of drukveer gebroken of zo een schoentje of dat die moer beetje loszit. Dat zou ik tenminste doen. uitsluiten, misschien zit het wel in de tandwielen van de aandrijving. misschien is het wel je vario die los zit. en bonkt het door naar achter.
 
koppeling bekijken mischien trek of drukveer gebroken of zo een schoentje of dat die moer beetje loszit. Dat zou ik tenminste doen. uitsluiten, misschien zit het wel in de tandwielen van de aandrijving. misschien is het wel je vario die los zit. en bonkt het door naar achter.
Bedankt voor de tip maar het is echt allemaal heel.

Trekveren nieuw (geel malossi) , drukveer nieuw (wit Malossi), koppeling nieuw. Veren zitten allemaal nog netjes vast.

Ik ga de variateur nog een keer bekijken morgen maar denk dat ik weinig ga vinden.

Ben nogal radeloos na zoveel nieuwe onderdelen er tegenaan te hebben gegooid en tientallen uren gesleuteld te hebben.
 
Back
Top